ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دست‌کم ۹۲ کشته در زلزله اندونزی

شمار کشته شدگان زلزله اندونزی هر دم افزایش بیشتری پیدا می‌کند. کانون زلزله در شمال سوماترا قرار داشت. خانه‌ها فروریخته‌اند و مردم در خیابان‌ها سرگردان‌اند.

شمار کشته شدگان زلزله اندونزی هر دم افزایش بیشتری پیدا می‌کند. بامداد چهارشنبه ۷ دسامبر نظامیان اندونزی گزارش داده‌اند که تعداد کشته‌شدگان به ۹۲ نفر رسیده است.

بک مسجد در جزیره سوماترا بعد از زلزله

صبح امروز زلزله‌ای به قدرت ۴/۶ ریشتر جزیره سوماترا با ۴۵ میلیون نفر جمعیت و ششمین جزیره بزرگ جهان را لرزاند.

کانون زلزله در شمال سوماترا قرار داشت. خانه‌ها در این بخش از جزیره فروریختند و عده زیادی همچنان زیر آوار مانده‌اند. احتمال دارد که تعداد کشته شدگان در طول روز زیادتر شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه هزاران نفر از ساکنان بخش شمالی جزیره سوماترا بامداد امروز سراسیمه به خیابان ها ریختند.

قدرت زلزله زیاد نبود اما کانون آن در هشت کیلومتری عمق زمین قرار داشت و به همین جهت قدرت تخریبی وسیعی داشت. در شعاع ۲۰ کیلومتری کانون زلزله ۱۷ هزار نفر زندگی می‌کنند.

ساکنان بخش شمالی جزیره سوماترا تصاویری از پیامدهای زلزله را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند. شبکه‌های تلویزیونی هم تصاویری را پخش کرده‌اند: انسان‌ها در خیابان‌ها سرگردان اند، خانه‌ها ویران شده‌اند، پزشکان و امدادگران در بیمارستان این منطقه در تلاش‌ برای امدادرسانی به مجروحان‌اند.

در شهر باندا آسه، در استان آچه در اندونزی هم زمین‌لرزه محسوس بود. در ژانویه ۲۰۰۴ در اثر زلزله و سونامی ۱۸۰ خزار نفر در استان آچه جان باختند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.