ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برگزاری اردوهای مختلط در دانشگاه‌های ایران ممنوع شد

محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری ایران یک روز پس از روز دانشجو اعلام کرد که برگزاری اردوهای مختلط در همه دانشگاه‌های کشور ممنوع است.

محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری ایران یک روز پس از روز دانشجو اعلام کرد که برگزاری اردوهای مختلط در همه دانشگاه‌های کشور ممنوع است.

اردوهای مختلط دانشجویی

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد فرهادی روز جهارشنبه ۱۷ آذر در مجلس گفت: «براساس آیین‌نامه مصوب و بازنگری بعدی آن در شورای اسلامی کردن دانشگاه‌ها، برگزاری اردوهای مختلط ممنوع اعلام شد و از آن پس با هرگونه برگزاری این‌گونه اردوها برخورد می‌شود.»

وزیر علوم افزود: «در مورد سفرهای آموزشی و پژوهشی و تحقیقات میدانی که با حضور اساتید برگزار می‌شود موضوع متفاوت است و باید در این‌گونه برنامه‌ها جزئیات، محل اسکان و نحوه حضور به‌طور کامل مشخص شود.»

در مردادماه سال جاری، ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم نیز برگزاری هرگونه اردوی مختلط در دانشگاه‌ها را ممنوع دانسته و گفته بود که وزارت علوم ممنوعیت برگزاری هرگونه اردوی مختلط دانشجویی را اعلام کرده است.

او با بیان اینکه «دستورالعمل اردوها در سال ۸۸ تصویب شده»، افزوده بود: «این دستورالعمل شامل اردوهای فرهنگی، علمی، صنعتی و سفرهای آموزشی است».

یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان آموزشی ایران در تمام دوره‌ها، «اختلاط دانشجویان» بوده است. محدودیت‌ها در این زمینه با حضور جناح‌های مختلف بر مسند قدرت متفاوت بوده است. در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد وزارت علوم حتی تلاش بسیار کرد تا برخی دانشگاه‌ها را تک‌جنسیتی کرده و در محیط دانشگاه سیاست تفکیک جنسیتی را پیش ببرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اتوسا و داریوش

    دختر و پسر را نباید از هم جدا کرد دیگه من با دوست پسرم داریوش خان که همه دختر های دانشگاه را دیوانه خودش کرده اگه نتونیم بریرم اردو خوب میریم کافی شاپ بچه ها

  • منصور یوسفی

    خیلی جالبه که بعد از سی وهفت سال کار جداسازی جنسیتی و کلا سیاست فرهنگی بکار گرفته شده در این مدت آیا نتیجه اش را نمی بینند . یا نمی خواهند ببینند.

  • کتایون

    این خبر خیلی نامفهومه. از یک طرف می گوید که "... درمورد سفرهای آموزشی و پژوهشی و تحقیقات میدانی با حضور اساتید موضوع متفاوت است...» و از طرف دیگر می گوید که «... دستورالعمل اردوها در سال 88 تصویب شده ... و شامل اردوهای فرهنگی، علمی، صنعتی و سفرهای آموزشی است> بالاخره کدومش درسته؟

  • شهروند درجه سه

    اگر روزی مکه به دست این حکومت بیفتد، مراسم حج را زنانه مردانه می‌کند

  • پارادوکس

    بدبختی وبیچارگی ملتی در حسرت چارکلمه ازادانه با جنس مخالف. اما این یک روی سکه است. روی دیگر لجنزار محرومیت جنسی است. شاید بگویند نتیجه تربیت مذهبی است ولی معتقدم ایرانی جماعت از نظر جنسی عقب مانده است و فمنیست هم قور بالا قوز شده. در این بازنده اصلی مردان مجرد هستند که جذابیتی ندارند. اتفاقی افتاده ایسنت مذهبی حرامسرای با خطبه عقد و لاقید غیر مذهبی حرامساری با خطبه پول.