ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیانیه مشترک ۶ کشور غربی علیه حکومت بشار اسد و متحدانش

در آستانه فتح کامل شهر حلب در سوریه، چند کشور قدرتمند جهان از سازمان ملل خواسته‌اند آمران و عاملان جنایات جنگی در سوریه را بی‌مجازات نگذارد.

ایالات متحده آمریکا، آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و کانادا در بیانیه مشترکی که با لحنی نسبتاً تند نوشته شده از سازمان ملل خواسته‌اند که آمران و عاملان نقض حقوق بشر و جنایات جنگی در سوریه را مجازات کند.

نمایی از شهر جنگ‌زده حلب

خبرگزاری آلمان گزارش داده است که رؤسای دولت شش کشور غربی در این بیانیه مشترک خطاب به سازمان ملل نوشته‌اند:

«در سوریه یک فاجعه انسانی اتفاق افتاده است. بیش از ۲۰۰ هزار غیر نظامی در شرق حلب از هرگونه امکان امدادرسانی محروم مانده‌اند. آن‌ها هر روز تحت بمباران‌ها و گلوله‌های توپ حکومت بشار اسد قرار گرفته‌اند که از سوی ایران و روسیه حمایت می‌شود. بیمارستان‌ها و مدارس هم از این حملات مصون نمانده‌اند، بلکه حتی آگاهانه هدف قرار می‌گیرند. به همین جهت ما اقدامات حکومت بشار اسد [در حلب] و دولت‌های خارجی حامی او را محکوم می‌کنیم، به ویژه دولت روسیه را که در روزهای گذشته مانع از امدادرسانی به جنگ‌زدگان حلب شد. ما همچنین شدیداً حملات ارتش سوریه به مؤسسات غیر نظامی و به کارگیری بمب‌های بشکه‌ای را محکوم می‌کنیم.»

نیروهای دولتی سوریه در آستانه تصرف کامل حلب

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده است که نیروهای دولتی سوریه صبح چهارشنبه ۷ دسامبر / ۱۷ آذر موفق شدند تمام بخش قدیمی شرق حلب را به تصرف خود در آورند.

بر اساس این گزارش شورشیان مجبور شده‌اند از این منطقه عقب‌نشینی کنند زیرا در معرض خطر محاصره قرار داشتند.

ارتش سوریه در حال پیشروی در حلب

نیروهای دولتی بامداد چهارشنبه ۱۷ آذر محله‌های اغیور و باب‌الحدید در مرکز بخش قدیمی شرق حلب را تصرف کردند. شورشیان همچنین از محله‌های رم‌الجبل، قسطل الحرامی و الفرافره عقب‌نشینی کردند.

ارتش سوریه و متحدانش روز گذشته سه‌شنبه ۶ دسامبر / ۱۶ آذر نیز موفق شده بود که محله مهم الشعار را از دست شورشیان خارج کنند.

در مجموع، شورشیان مستقر در شرق حلب از دو هفته گذشته تاکنون ۸۵ درصد این منطقه را از دست داده‌اند.

برای رژیم بشار اسد فتح کامل حلب یک پیروزی بزرگ استراتژیک محسوب می‌شود و موقعیت او را تقویت می‌کند.

حلب در طول جنگ شش ساله سوریه صحنه شدیدترین درگیری‌های نظامی بوده است. شورشیان، بخش شرق این شهر را از سال ۲۰۱۲ به‌تصرف خود در آوردند. حملات هوایی، بمباران‌ها و تیراندازی‌های مداوم موجب آواره شدن هزاران نفر از مردم غیرنظامی شده است.

به‌گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه از نیمه ماه نوامبر که حملات به شرق حلب شدت گرفت حدود ۸۰ هزار نفر خانه‌های خود در این منطقه رها کرده و گریخته‌اند.

منابع دولتی سوریه از مذاکرات ارتش این کشور و روسیه با شورشیان بر سر خروج آن‌ها از حلب خبر داده‌اند اما از سوی شورشیان این خبر تأیید نشده است.

شبه‌نظامیان شورشی درخواست آتش‌بس پنج روزه کرده‌اند تا مجروحان و غیرنظامیان بتوانند از شهر خارج شوند. آن‌ها گفته‌اند در صورتی که وضعیت انسانی بهتر شد آنگاه درباره آینده حلب گفت‌وگو خواهند کرد. دمشق می‌گوید زمانی با آتش‌بس موافق خواهد بود که گروه‌های مسلح حلب را ترک کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ح

    حامیان جبهه النصره و داعش و عربستان و قطر و امارات بیانیه صادر کردند

  • Farid

    بودجه ستاد مشترک سپاه ۲۲ هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان اعلام شده که هفت هزار میلیارد تومان بیشتر از بودجه امسال و دو برابر بودجه سال ۹۳ این نهاد نظامی است.!! پادگانی به نام «بحوث» واقع در حومه جنوب شرقى شهر حلب - که در 30 کیلومتری جنوب شرقی حلب (5 کیلومتری جنوب شهر السفیره) واقع است.-مقر فرماندهی نیروهاى سپاه پاسداران ایران در این منطقه است.! حضور نیروهاى سپاه پاسداران و شبه نظامیان وابسته به آن و انتقال سلاح به سوریه نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل منحد به شمار می آید. کمیته سوم سازمان ملل متحد نیز در قطعنامه 15 نوامبر گذاشته ادامه مداخله نظامى ایران در سوریه وحمایت از کشتار غیر نظامیان در این کشور را محکوم کرده بود. این مرکز به «پادگان حضرت رقیه» تغییر نام داده و تحت نظر پاسدار-سرتیپ سید جواد غفاری است که فرماندهى نیروهاى پاسداران در حلب را به عهده دارد. غفاری، از فرماندهان جنگ ایران و عراق، از سه سال پیش فرماندهی نظامی حلب و جبهه شمالی سوریه را به عهده داشت و به تازگی به فرماندهی میدانی کل نیروهای سپاه در سوریه منصوب شده است. او چند ماه قبل به همراه قاسم سلیمانی با بشار اسد ملاقات کرد و مورد تقدیر او قرار گرفت. در داخل این پادگان دو مرکز فرماندهی وجود دارد. یکی به سیستم فرماندهی سپاه اختصاص دارد و در محل دوم علاوه بر پاسداران، فرماندهان حزب الله لبنانى نیز حضور دارند و محل طراحی عملیات است. عده ای از افسران و فرماندهان ارتش سوریه نیز در این پادگان حضور داشته و با سپاه هماهنگی عملیاتی می کنند. این پادگان یکی از مراکز دائمی گردانهای موسوم به صابرین سپاه پاسداران (نیروهای تکاور) نیز هست. این نیروها به نفربرهای زرهی و مینی کاتیوشا مجهز هستند. هر کدام از گروههای شبه نظامیان وابسته به سپاه در این پادگان، مراکز جداگانه یی دارند. فرمانده فاطمیون (شبه نظامیان شیعه افغانی وابسته سپاه) در پادگان بحوث، پاسدار سرتیپ امیر پور است. محل استقرار فاطمیون در 500متری محل استقرار نیروهای سپاه پاسداران است..

  • امیرشکاری

    این شش تا کشور سلطه گر ومداخله گر بقول معروف لات محله جهانی ! تا حالا هر چه خواسته اند کرده اند و می کنندو کسی هم جلودارشان نیست ، سازمان های جهانی تو مشت شان هستند و باآن ها لیس پس لیس بازی می کنند یا رو پایی می زنن !یک مشت وحشی خونخوار از قبیل داعش و احرار شام و...ساختند و انداختند به جان و مال مردم سوریه و عراق و لیبی و... ، حالا که قافیه را باخته اند ...جلز و ُ ولزشان در آمده ! شرمشان باد