ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خلیج گرگان آلوده شده و در آستانه خشک شدن است

خلیج گرگان به دلیل پسروی آب دریای خزر در حال نابودی‌ست. فاضلاب شهرها به درون این تالاب حفاظت شده می‌ریزد و آن را به مردابی تبدیل کرده.

خلیج گرگان به دلیل پسروی آب دریای خزر در آستانه خشکی قرار گرفته. فاضلاب شهرها و روستاها باقی مانده آب این تالاب حفاظت شده را آلوده کرده است. دولت برای بازسازی خلیج گرگان پنج میلیارد تومان بودجه تعیین کرده، اما حفاظت محیط زیست مازنداران می‌گوید این بودجه پرداخت نشده است.

آنچه که از خلیج گرگان باقی مانده. فاجعه دریاچه ارومیه تکرار می‌شود؟

اسماعیل مهاجر، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مازنداران به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است:

«هیچ‌کس به دنبال بهبود وضعیت خلیج گرگان نیست. بودجه‌ای نداده‌اند و در مجموع می‌توانیم بگوییم که خلیج گرگان رها و فراموش شده. ورودی آب بسیار کمی دارد و ورود فاضلاب شهرها و روستا چه به صورت زه‌کش و چه مستقیم به آن، خلیج را به تلی از آلودگی‌ تبدیل کرده ‌است.»

خلیج گرگان، خلیج کم عمق و بزرگی است که در منتهی‌الیه جنوب شرقی کرانه دریای خزر واقع شده، از دریای خزر جدا شده و شبه جزیره میانکاله را با طول نزدیک به ۶۰ کیلومتر و مساحت۱۰۰ هزار هکتار تشکیل می‌دهد.

در سال ۱۳۴۸ خلیج گرگان به عنوان منطقه حفاظت شده تحت مدیریت سازمان محیط زیست درآمد.

در سال ۱۳۵۴ به دلیل جذب گونه‌های نادر و رو به انقراض و پرندگان آبزی مهاجر و همچنین محل تخم‌ریزی آبزیان دریای خزر به ویژه کپور ماهیان و جاذبه‌های طبیعی خاص به پناهگاه حیات وحش ارتقا پیدا کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.