ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک نفر در ایالت آلابامای آمریکا اعدام شد

رونالد برت اسمیت جونیور که در سال ۱۹۹۴ مرتکب قتل شده بود در ایالت آلاباما اعدام شد. هیئت منصفه دادگاه او را به حبس ابد محکوم کرده بود اما رئیس دادگاه رأی به اعدام او داد.

رونالد برت اسمیت جونیور که در سال ۱۹۹۴ مرتکب قتل شده بود در ایالت آلاباما اعدام شد. هیئت منصفه دادگاه او را به حبس ابد محکوم کرده بود اما رئیس دادگاه رأی به اعدام او داد.

عکس از آرشیو

اعدام این زندانی پنج‌شنبه شب ۸ دسامبر / ۱۸ آذر به‌وقت محلی کمی پس از ساعت ۲۳ انجام شد.

اسمیت ۴۵ ساله در ماه نوامبر ۱۹۹۴ یک فروشنده را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود.

پنج تن از اعضای هیئت منصفه هفت نفره دادگاه رأی به حبس ابد او دادند با این حال رئیس دادگاه برای او حکم اعدام صادر کرد. وکلای اسمیت گفته‌اند آلاباما در حال حاضر تنها ایالتی در آمریکاست که به قضات اجازه می‌دهد رأی هیئت منصفه را نادیده گرفته و خود تصمیم‌گیری کنند. وکلا دو بار در این‌باره به دادگاه عالی شکایت کردند اما تنها چهار نفر از قضات این دادگاه با آن‌ها موافق بودند در حالی‌که رأی پنج نفر از قضات دادگاه عالی برای تجدیدنظر در حکم لازم بود.

اعدام رونالد برت اسمیت جونیور دومین اعدام در آلاباما در سال جاری میلادی بود.

آکادمی علوم آمریکا بر اساس پژوهشی که دو سال پیش انجام داد اعلام کرد که از دهه ۷۰ سده گذشته میلادی، از هشت هزار زندانی محکوم به اعدام، ۲۰۰ زندانی قربانی اشتباه قضائی شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.