ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجارهای انتحاری در نیجریه ده‌ها نفر را کشت

دو زن انتحاری با انفجار خود در شمال شرق نیجریه دست‌کم ۳۰ نفر را کشتند. دو روز پیش محمدو بوهاری، رئیس جمهوری نیجریه گفته بود اوضاع تحت کنترل است.

ارتش نیجریه اعلام کرد که دو انفجار انتحاری توسط دو زن در شهر ماداگالی، واقع در شمال شرق نیجریه جان دست‌کم ۳۰ نفر را گرفت و بسیاری را زخمی کرد.

یکی از عملیات تروریستی بوکو حرام در نیجریه ـ عکس از آرشیو

بدر آکینتویه، سخنگوی ارتش نیجریه به خبرگزاری فرانسه گفت این انفجارها صبح جمعه ۹ دسامبر / ۱۹ آذر در یک بازار رخ داده‌اند.

یوسف محمد، نماینده شهرداری ماداگالی درباره این رویداد گفت: «دو زن انتحاری به‌عنوان مشتریان بازار در محل حاضر بودند و کمربندهای انفجاری خود را منفجر کردند. یکی از آن‌ها خود را در بخش فروش مواد غذایی و دیگری خود را در بخش فروش لباس منفجر کرد.»

مسئولیت این عملیات تروریستی را هنوز کسی بر عهده نگرفته اما شواهد حاکی از آن است که این کشتار توسط گروه اسلامگرای تندرو بوکو حرام انجام شده است.

شمال شرق نیجریه در چند هفته اخیر مورد حملات متعددی قرار گرفته به‌ویژه به دلیل آن‌که فصل باران در این منطقه پایان یافته است.

حملات جمعه ضربه تازه‌ای به قدرت محمدو بوهاری، رئیس جمهوری نیجریه محسوب می‌شود. بوهاری روز چهارشنبه در یک نشست امنیتی گفته بود: «اوضاع تحت کنترل است.»

محمد بوهاری نزدیک به دو سال پیش رئیس جمهوری نیجریه شد و یکی از مهم‌ترین شعارهای کارزار انتخاباتی‌اش، مقابله با گروه بوکو حرام بود.

گروه سلفی بوکو حرام پس از مرگ محمد یوسف، بنیانگذارش تبدیل به یک گروه جهادی شد و از سال ۲۰۰۹ تاکنون در حملات خود ۲۰ هزار نفر را کشته و ۲,۶ میلیون نفر را در شمال شرق نیجریه آواره کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.