ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پالمیرا: دوباره در آستانه سقوط

داعش هفت ماه پس از عقب‌نشینی از پالمیرا مجدداً از سه جهت به این شهر نزدیک می‌شود. درگیری‌ها با ارتش سوریه در پنج کیلومتری این شهر باستانی در جریان است.

شبه‌نطامیان گروه دولت اسلامی (داعش) به سوی پالمیرا پیشروی کرده‌اند‌ و ظاهراً به زودی مجدداً وارد این شهر می‌شوند.

آنچه که از طاق پیروزی پالمیرا باقی مانده

اشپیگل آن‌لاین گزارش داده که در روزهای گذشته، تروریست های داعش از سه جهت در حال پیشروی به سوی شهر باستانی پالمیرا هستند.

پالمیرا علاوه بر اهمیتش در تاریخ تمدن، منابع مهم گاز و نفت هم دارد.

تروریست‌های داعش در درگیری با نیروهای ارتش سوریه ۳۰ نفر از نیروهای نظامی طرفدار بشار اسد را هم به قتل رسانده‌اند.

داعش ویدیویی منتشر کرده که نشان می‌دهد چندین نفر از نیروهای نظامی و شبه‌نظامیان طرفدار اسد را به اسارت گرفته‌اند.

به گزارش اشیگل آن‌لاین در حال حاضر در پنج کیلومتری پالمیرا درگیری‌های شدیدی بین ارتش سوریه و داعش بر سر تصاحب ارتفاعات و تپه‌های اطراف شهر در جریان است. گفته می‌شود که عده زیادی از ساکنان پالمیرا این شهر تاریخی را ترک کرده و آواره شده‌اند.

۲۰ مه ۲۰۱۵ داعش برای نخستین بار تَدمُر، آبادی برجای مانده از پالمیرای باستانی در شرق سوریه را فتح کرد. تروریست‌های داعش ابتدا خالد الاسعد، سرپرست ۸۲ ساله کاوش‌های باستان‌شناسی پالمیرا را گردن زدند و سپس به تدریج معبد «بعل شمین»، «معبد بعل»، سه برج «ایلابل»، «ویملیکو» و «وکیتوت» و «طاق پیروزی» را منهدم کردند.

ایرینا بوکووا، دبیر کل یونسکو از این ویرانگری‌های فرهنگی به عنوان جنایت جنگی یاد کرده بود.

اکنون بعد از هفت ماه که از آزادسازی پالمیرا می‌گذرد، برای نخستین بار گروه دولت اسلامی (داعش) از حالت تدافعی بیرون آمده و قصد دارد مجدداً یکی از مهم‌ترین مراکز تمدن در شمال سوریه را فتح کند.

اشیگل آن‌لاین گزارش داده است که در روزهای گذشته روسیه نیروهای نظامی و مستشارانش را از پالمیرا خارج کرده است.

بعد از عقب‌نشینی داعش از این منطقه، در کشورهای غربی بحث بازسازی پالمیرا به عنوان نشانه‌ای از یک جامعه چندفرهنگی در خاورمیانه درگرفت. به عنوان نخستین تلاش در این جهت، انستیتو باستان‌شناسی دیجیتال در دانشگاه اکسفورد با همکاری دانشگاه هاروارد، با چاپگر سه‌بعدی طاق پیروری پالمیرا را بازآفرینی کرد و در میدان رافالگار لندن به نمایش گذاشت. بشار اسد هم وعده داده بود که بعد از پایان جنگ داخلی سوریه، پالمیرا را با کمک یونسکو بازسازی می‌کند.

در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ ارتش سوریه در ارگ پالمیرا مستقر بود و با پرتاب موشک و خمپاره بخشی از ستون‌ها و دیوارهای این محوطه باستانی را ویران کرد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.