ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجارت اسلحه با تبلیغ هراس از پناهجویان در آلمان

گروه‌های راست‌گرای افراطی آلمان طی دو سال گذشته با تبلیغ ترس از پناهندگان در انتخابات رای چشمگیری آورده‌اند. یک فروشگاه آنلاین با همین راهکار به آلمانی‌ها اسلحه می‌فروشد.

شهروندان آلمان در هفت ماه گذشته ۱۹۸ اسلحه به صورت غیرقانونی از یک فروشگاه آنلاین که با تبلیغ ترس از پناهندگان تجارت می‌کند، خریداری کرده‌اند.

فعالیت گروه‌های ضد مهاجران در آلمان طی سه سال گذشته افزایش یافته است.

وب‌سایت «دی تسایت» در گزارشی از خرید غیرقانونی حداقل ۱۹۸ قبضه اسلحه سبک توسط شهروندان آلمانی در هفت ماه گذشته خبر داد.

برخی از خریداران اسلحه در گفت‌وگو با گزارشگران این وب‌سایت گفته‌اند که این سلاح‌ها را از یک فروشگاه آنلاین و به خاطر «وحشت از مهاجران» خریده‌اند.

آن‌گونه که «دی تسایت» گزارش کرده دفتر اصلی این فروشگاه آنلاین در بوداپست (مجارستان) قرار دارد و سفارش‌های مشتریان را به وسیله پست به آدرس اعلام شده آنان ارسال می‌کند.

این فروشگاه آنلاین در تبلیغات خود عنوان کرده است: « اگر شما نمی‌خواهید اجازه دهید که شهر شما به محل بازی بی‌قانونی خواسته‌های پناهجویی تبدیل شود، می‌خواهید از زنان خود مراقبت کنید و منطقه عابر پیاده خود را در دسترس نگه دارید، همین حالا خرید کنید».

یکی از خریداران اسلحه که در برلین زندگی می‌کند گفته است که به دلیل اینکه با مهاجران مشکل دارد و احساس تهدید می‌کند، اسلحه سفارش داده است.

این فروشگاه آنلاین که با تبلیغ ترس از مهاجران توانسته در هفت ماه گذشته ۱۱۰ هزار یورو درآمد کسب کند، برای سفارش دهندگان سلاح‌های کوچک مانند هفت‌تیر و یا کلاشینکف‌های قلابی ارسال کرده است.

یکی از خریداران گفته است که بابت یک هفت‌تیر تنها ۴۰۰ یور پرداخت کرده و بعد از چند هفته با یک بسته پستی اسلحه سفارش داده شده را دریافت کرده است.

برپایه این گزارش در میان سفارش دهندگان اسلحه به این فروشگاه آنلاین نام یک قاضی در هامبورگ، یک عضو حزب آلترناتیو برای آلمان در هامبورگ، مدیر یک کمپانی که در برنامه‌های علیه نژادگرایی حضور داشته، چند پزشک و فروشنده‌های فروشگاه‌ها دیده می‌شود.

گزارشگران «دی تسایت» با قاضی که مشخصات او در میان سفارش دهندگان سلاح دیده شده، دیدار کرده‌اند، او اما از پاسخ دادن به پرسش‌های آن‌ها خودداری کرده است.

یافته‌های این گزارشگران بیانگر آن است که شرکت ارسال کننده اسلحه به یک شهروند آلمانی به نام ماریو رُنش  تعلق دارد. او پیش از این در دادستانی شهر ارفورت آلمان دارای پرونده قضائی به دلیل «نفرت پراکنی» بوده است. همچنین تجمع گروه «پگیدا» که علیه مهاجران و به صورت ویژه مسلمانان مهاجر فعالیت می‌کند، به نام این فرد به ثبت رسیده است.

ماریو رنش همچنین در صفحه فیس بوک خود علیه پناهندگان مسلمان نفرت‌پراکنی کرده و دیگران را به مقابله با پناهندگان فراخوانده است. براساس این گزارش او از میانه ماه می امسال فعالیت خود در فیس بوک را متوقف کرده است.

یک سخنگوی دادستانی برلین گفته است که این اقدام غیرقانونی است و آنها برای پیگیری مظنونین به خرید و فروش غیرقانونی اسلحه، نفرت‌پراکنی و اجبار افراد با حمایت پلیس  و جرایم اینترنتی مصمم هستند.

او گفته است که مشکل این است که متهم رفته و ممکن است که در مجارستان اقامت داشته باشد. به گفته این مقام قضائی متوقف کردن وب‌سایت نیز به دلیل اینکه در روسیه قرار دارد، سخت است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.