ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حضور سه نوجوان محکوم به اعدام در زندان مشهد

هر یک از این سه زندانی متهم هستند که وقتی بین ۱۵ تا ۱۶ سال داشتند، دست به ارتکاب قتل زده‌اند. هر سه زندانی سال ۱۳۹۴ و در دادگاه عمومی مشهد به «قصاص نفس» محکوم شدند.

سه نوجوان متهم به قتل که در زمان وقوع جرم کمتر از ۱۸ سال سن داشتند، در مشهد در صف اعدام قرار دارند.

سه نوجوان در زندان وکیل‌آباد مشهد در صف اعدام هستند - عکس آرشیوی

بنا به گزارش وب‌سایت هرانا، وابسته به مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران سه نوجوان متهم به قتل که به اعدام محکوم شده‌اند، در زندان وکیل‌آباد مشهد بازداشت هستند.

هر یک از این سه زندانی متهم هستند که وقتی بین ۱۵ تا ۱۶ سال داشتند، دست به ارتکاب قتل زده‌اند. هر سه زندانی سال ۱۳۹۴ و در دادگاه عمومی مشهد به «قصاص نفس» (اعدام با طناب دار) محکوم شدند.

کنوانسیون‌های بین‌المللی حقوق کودک صدور حکم اعدام برای مجرمان زیر ۱۸ سال را ممنوع اعلام کرده‌است. قوانین بازنگری‌شده مجازات اسلامی که در سال ۱۳۹۲ به تصویب رسید، به قاضی اجازه می‌دهد تا از صدور حکم اعدام برای افرادی که هنگام ارتکاب قتل کمتر از ۱۸ سال داشته‌اند، امتناع کند.

حکم این سه کودک‌ـ‌مجرم کماکان در دادگاه عالی کشور در حال بررسی است.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • asdasdad

      *** پس مرتضوی رو هم اعدام کنید دیگه نه یه نفر بلکه چن نفر رو کشته مردم بخاطر همینه که میگم عدالت رو اجرا کنید شما مردم هم باید مرتضوری رو قصاص کنید تا درس عبرتی بشه بدونن باید در مثابل ما زانو بزنن