ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«پناهندگان، بزرگترین مشکل آلمانی‌ها»

درحالی‌که ورود پناهجویان به آلمان در سال ۲۰۱۶ به کمتر از یک‌سوم آن در سال گذشته رسیده، ۵۸ درصد مردم این کشور آنها را بزرگترین مشکل خود می‌دانند. همزمان سیاست‌های دولت آلمان مهاجرستیزتر می‌شود.

در حالی که تعداد پناهجویان به آلمان به شدت کاهش یافته‌است، هنوز بیش از نیمی از آلمانی‌ها پناهندگان و مسئله ادغام آنها در کشورشان را بزرگترین مشکل خود می‌دانند.

قطاری حامل پناهندگان از مجارستان به آلمان، سال ۲۰۱۵ - عکس: AFP

بر اساس نظرسنجی شبکه تلویزیونی دولتی «زد د اف» آلمان که نتایج آن جمعه ۹ دسامبر منتشر شد، ۵۸ درصد آلمانی‌ها پناهجویان و مسئله ادغام (انتگراسیون) را بزرگترین مشکل این کشور قلمداد کرده‌اند.

سال گذشته حدود ۸۹۰ هزار پناهجوی غالباً مسلمان از خاورمیانه و آفریقا به مرزهای بزرگترین اقتصاد اروپا وارد شدند. ورود آنها ابتدا با شعار «پناهجویان خوش آمدید» مورد استقبال قرار گرفت، اما به تدریج نگرانی‌های امنیتی جایگزین آن شد.

با این حال، در سال جاری تعداد پناهجویان ثبت‌شده در سیستم کامپیوتری «ایزی» مربوط به امور مهاجران در اروپا، کمی بیش از ۳۰۰ هزار نفر اعلام شده‌است. این تعداد بسیار بیشتر از تعداد واقعی تخمین زده می‌شود، زیرا نام بسیاری از پناهجویان بیش از یک بار در این سیستم ثبت می‌شود.

اداره فدرال مهاجرت و پناهجویی آلمان اعلام کرده‌است که در ماه نوامبر میزان تقاضا برای پناهجویی ــ و نه تعداد واقعی پناهجویان پذیرفته‌شده ــ حدود ۵۵ درصد کاهش داشته‌است.

بسته‌شدن «درهای باز»

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در دو سال اخیر به دلیل اجرای سیاست موسوم به «درهای باز» برای پذیرفتن پناهجویان جنگ‌زده خاورمیانه تحت انتقاد هم‌حزبی‌ها و برخی دیگر از جریان‌های سیاسی آلمان قرار داشت. با قدرت گرفتن حزب راست‌گرای افراطی «آلترناتیو برای آلمان» (آ ف د) که خواستار اجرای سیاست‌های ضدمهاجرتی و مقابله با چندفرهنگی به‌خصوص فرهنگ اسلامی است، او نیز اکنون سیاست‌های خود را تغییر داده است.

مرکل هنگام اعلام آمادگی خود برای هدایت حزب محافظه‌کار دموکرات‌مسیحی در انتخابات سال آینده و کسب چهارمین دوره صدراعظمی گفت که سخت‌گیری بسیار بیشتری در سیاست‌های مهاجرتی نشان خواهد داد و مهاجران باید در فرهنگ لیبرال آلمان ادغام شوند.

او اخیراً از منع بستن روبنده و نقاب بر چهره زنان دفاع کرد و همچنین این هفته در کنگره طرحی را همراه با حزب متبوع خود به تصویب رساند که اجازه تابعیت دوگانه را به شدت محدود می‌کند.

در همین حال، زیگمار گابریل، رهبر حزب سوسیال‌دموکرات، آنگلا مرکل را متهم کرد که مواضع آ اف د را اتخاذ کرده‌است.

در سه فصل نخست سال جاری میلادی، حدود ۲۰ هزار پناهنده از آلمان به کشورهای خود دپورت شده‌اند.

ماجرای یک قتل و تبلیغات پوپولیستی علیه رسانه‌های آلمانی

همچنین روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» شنبه ۱۰ دسامبر گزارش داد که بازداشت یک پناهنده افغان به جرم قتل و تجاوز به یک دختر آلمانی در فرایبورگ به گسترش تبلیغات منفی علیه رسانه‌های این کشور دامن زده‌است.

ماه اکتبر جسد یک دختر آلمانی در فرایبورگ که پس از تجاوز کشته و غرق شده‌بود، کشف شد. این خبر بازتابی در رسانه‌های سرتاسری نیافت، زیرا خبری محلی درنظر گرفته شد. تا اینکه هفته گذشته پلیس فرایبورگ اعلام کرد یک پناهنده افغان را به این جرم دستگیر کرده‌است. این پناهنده سال گذشته به مرزهای آلمان وارد شد.

با بازداشت این افغان، راست‌گرایان و مهاجرستیزان آلمانی رسانه‌های این کشور را به «لیبرال‌بودن» و «مخفی نگه‌داشتن خطر پناهندگان» متهم کردند. این افراد با حمله به صفحه فیس‌بوکی روزنامه محلی فرایبورگ در کامنت‌هایی به ناسزاگویی علیه مهاجران پرداختند و حتی از لزوم «برپاکردن دوش‌های مخصوص» سخن گفتند. دوش‌های مخصوص به اتاق‌های گاز در اردوگاه‌های نازی اشاره دارد.

سیاستمداران و روزنامه‌نگاران آلمانی در هفته گذشته به بحث درباره این مسئله پرداختند که جرم رخ‌داده در فرایبورگ اگر از سوی یک آلمانی رخ می‌داد، هرگز به خبری در سطح ملی بدل نمی‌شد، درحالی‌که به دلیل دست‌داشتن یک پناهنده اکنون ابعادی ملی گرفته‌است.

بر اساس آمار اعلام‌شده از اداره فدرال جرایم آلمان که به سال ۲۰۱۵، اوج ورود پناهجویان به این کشور می‌پردازد، کمتر از ۱۰ درصد جمعیت ۸۱ میلیون‌نفری آلمان را مهاجران تشکیل می‌دهند. همچنین در این سال، از دو میلیون تن که تحت پیگرد قضایی قرار گرفته‌اند، تنها شش درصد را مهاجران تشکیل می‌دادند. همچنین صرفاً ۹ درصد از ۲۷۲۱ جرم منتهی به مرگ از سوی مهاجران رخ داده و از ۱۶۸۳ پرونده تعرض جنسی ــ از جمله تجاوز ــ در آلمان نیز مهاجران تنها مسئول پنج درصد آنها بوده‌اند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.