ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۵۰۰ کارگر پتروشیمی بوشهر به دلیل اعتراض اخراج شدند  

این ۵۰۰ کارگر در سایت سه پتروشیمی بوشهر مشغول به کار بودند. آنها به دلیل اعتراض آرام و مسالمت‌آمیز نسبت به تعویق سه‌ماهه دستمزدهای خود از سوی کارفرمای پتروشیمی بوشهر از کار بیکار شدند.

۵۰۰ کارگر پتروشیمی بوشهر که به دلیل تأخیر در دریافت دستمزدهای خود دست به اعتراض صنفی زده‌بودند، از کار اخراج شدند.

این ۵۰۰ کارگر در سایت سه پتروشیمی بوشهر مشغول به کار بودند. آنها به دلیل اعتراض آرام و مسالمت‌آمیز نسبت به تعویق سه‌ماهه دستمزدهای خود از سوی کارفرمای پتروشیمی بوشهر از کار بیکار شدند.

کارفرمایان سایت سه پتروشیمی بوشهر در پاسخ به اعتراض صنفی این کارگران که با اعتصاب در روز دوشنبه ۱۵ آذرماه آغاز شد، برگه تسویه حساب به آنها دادند و این کارگران را به کارگزینی معرفی کردند.

این در حالی است که کارفرما ابتدا وعده پرداخت بخشی از دستمزدها را داده‌بود، اما به دلیل پافشاری کارگران بر دریافت تمام حقوق خود، دستور اخراج آنها را چهارشنبه ۱۷ آذرماه صادر کرد.

پیشتر نیز بارها کارگران در ایران به دلیل اعتراض صنفی مسالمت‌آمیز از کار اخراج شده‌اند. سال گذشته شرکت کنتورسازی قزوین صدها کارگر خود را که به دلیل پنج‌ماه حقوق معوقه اعتراض کرده‌بودند، اخراج کرد.

در حالی‌که هم‌اکنون نیز قانون دست کارفرمایان را برای اخراج کارگران تا حدی بازگذاشته است، اصلاحیه پیشنهادی دولت بر قانون کار قدرت کارفرمایان را به شدت افزایش می‌دهد و در صورت تصویب آن به رغم اعتراض‌های کارگری فراوان، احتمال رخ‌دادن اتفاقاتی از این دست برای کارگران معترض بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.