ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پالمیرا؛ داعش پس از عقب‌نشینی دوباره بازگشت

روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور در پشتیبانی از ارتش سوریه، ۶۴ حمله انجام داده و بیش از سیصد داعشی را کشته‌اند. اما داعش پس از یک عقب‌نشینی کوتاه به پالمیرا بازگشت.

حملات هوایی روسیه گروه دولت اسلامی (داعش) را وادار به عقب‌نشینی از پالمیرا کرد، اما این گروه بار دیگر توانست کنترل شهر را در دست بگیرد.

خرابه‌های معبد بل در پالمیرا پس از تخریب به دست داعش

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، حملات هوایی جنگنده‌های روسیه یکشنبه ۱۱ دسامبر/۲۱ آذر به مواضع داعش در پالمیرا باعث شد تا داعش بار دیگر از این شهر باستانی خارج شود و به حاشیه شهر عقب بنشیند. با این حال، رویترز بعدتر گزارش داد که داعش بار دیگر کنترل شهر را در دست گرفته‌است.

بنا به گزارش «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، داعش پس از عقب‌نشینی در درخت‌زارهای میوه اطراف پالمیرا در حال ادامه جنگ بود. اما اکنون بار دیگر کنترل شهر را در دست گرفته‌است.

رسانه‌‌های در ارتباط با خود داعش نیز این خبر را منتشر کرده‌اند.

۲۰ مه ۲۰۱۵ داعش برای نخستین بار تَدمُر، آبادی برجای مانده از پالمیرای باستانی در شرق سوریه را فتح کرد.

اکنون بعد از هفت ماه که از آزادسازی پالمیرا می‌گذرد، برای نخستین بار گروه دولت اسلامی (داعش) از حالت تدافعی بیرون آمده و قصد دارد مجدداً یکی از مهم‌ترین مراکز تمدن در شمال سوریه را فتح کند.

داعش پنج‌شنبه ۱۸ آذر/۸ دسامبر حملات خود به پالمیرا را آغاز کرد و توانست کنترل برخی از میدان‌های نفتی و گازی در حوالی این شهر را در دست بگیرد. آنها همچنین در حال پیشروی به سمت قرارگاه هوایی T۴ بودند که نیروی هوایی ارتش روسیه از آنجا به پشتیبانی از نیروهای نظامی دمشق می‌پردازد.

هنوز مشخص نیست که در پی حملات روسیه، چه کسی اکنون کنترل میدان‌های نفتی و گازی را در دست دارد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور در پشتیبانی از ارتش سوریه، ۶۴ حمله انجام داده و بیش از سیصد عضو داعش را کشته‌اند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • عنوان

    به نظر می رسد، داعش تمرکزش به سمت دمشق گذاشته. قبلا داعش د رنواحی کم جمعیت شرق سوریه فعالیت داشت و د رآخرین نفس هایش می خواهد به دشمق ضربه بزند. دمشق نماد حکومت اسد است و هر نیوریی ان را بگیرد انگاری بر سوریه مسلط شده.

  • امیرشکاری

    این خبر خیلی قابل توجه است ،بعلت اینکه با یک دُم خروس روشن وُ آشکار مواجعیم .... معمولا این جورمواقع از عکس العمل پدیدآوردنگان این جنایت پیشه گان ، خبری وُ اثری نیست! آن کشور هایی که در واقع حمایت کننده این گروه های ضد انسان وُ ضد انسانیت هستند ولی در اخبار رسانه ای خود را مخالف آنها نشان می دهند ، مشخصا: کشور های غربی و در راس آنها امریکای کلک باز و کشورهای عربی برهبری عربستان سقوطی ...گم وُ گور می شوند !