ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عملیات ضربتی پلیس مازندران علیه «اراذل و اوباش»

پلیس استان مازندران در یک عملیات ضربتی سه‌روزه ۱۷ تن را در راستای طرح «ارتقای امنیت اجتماعی» شناسایی و بازداشت کرده‌است. بسیاری از فعالان حقوق بشر به‌شدت منتقد این طرح هستند.

پلیس مازندران در یک عملیات ضربتی ۱۷ تن را به اتهام «شرارت» بازداشت کرد.

خشونت پلیس در طرح ارتقای امنیت اجتماعی - عکس ارشیوی

به گزارش ایلنا، محمود میرفیضی، فرمانده انتظامی استان مازندران اعلام کرد که پلیس این استان در یک عملیات ضربتی سه‌روزه ۱۷ تن را در راستای طرح «ارتقای امنیت اجتماعی» شناسایی و بازداشت کرده‌است. این متهمان به‌اصطلاح «اراذل و اوباش» خوانده شده‌اند.

طرح ارتقای امنیت اجتماعی که در دوره محمود احمدی‌نژاد آغاز شد، ابتدا به کنترل پوشش زنان مربوط می‌شد و سپس به برخورد با بزهکاران تحت عنوان برخورد با «اراذل و اوباش» نیز توسعه یافت.

در سال‌های اخیر، برخوردهای خشن و تحقیرآمیز پلیس ایران با متهمانی که اصطلاحا «اراذل و اوباش» نامیده می‌شوند اعتراض‌های گسترده فعالان و سازمان‌های حقوق بشری ایرانی را در پی داشته است. بر اساس گزارش‌ها، نیروی انتظامی به خشونت زیادی در این طرح متوسل شد و در جریان اجرای این برنامه، نیروهای نقاب‌دار شبانه به منزل افراد یورش می‌بردند و با بیرون‌کشیدن آنها از خانه، به ضرب‌و‌شتم و نیز گرداندن آنها در شهر به‌شکلی تحقیرآمیز دست می‌زدند.

بازداشت‌شدگان موسوم به «اراذل و اوباش» بدون طی‌کردن مراحل قانونی دادرسی، زندانی و شکنجه شدند. بسیاری از بازداشت‌شدگان در تهران به بازداشتگاه بدنام کهریزک منتقل شدند.

میرفیضی، فرمانده انتظامی مازندران درباره عملیات اخیر در این استان گفت که مقداری مواد مخدر و «ابزار و آلات شرارت» از متهمان کشف شده‌است. او توضیحی درباره چیستی این ابزار و آلات نداد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.