ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حضور مجازی دیوید هاروی در همایش بین‌المللی زنان تهران علی‌رغم اعتراض‌ها

دیوید هاروی، نظریه‌پرداز مارکسیست بریتانیایی در کنار همکار زن محجبه خود با ویدئو کنفرانس در همایش بین‌المللی «زنان و زندگی شهری» در برج میلاد سخن گفت.

دیوید هاروی از طریق ویدئو کنفرانس به سخنرانی در همایش بین‌المللی «زنان و زندگی شهری» پرداخت. پیش از این، تعدادی از فعالان اجتماعی، دانشجویی و چپ‌گرای ایران نسبت به حضور او در این همایش معترض بودند.

تصویر ویدئو کنفرانس هاروی در همایش زنان و زندگی شهری

نخستین همایش بین‌المللی «زنان و زندگی شهری» یک‌شنبه ۲۱ آذرماه در سالن اجتماعات برج میلاد تهران و به ریاست «زهرا سادات مشیر»، مشاور شهردار پایتخت در امور بانوان برگزار شد. دیوید هاروی، نظریه‌پرداز مارکسیست بریتانیایی قرار بود تا در این نشست به عنوان سخنران حضور داشته باشد.

دیوید هاروی استاد ممتاز جغرافیا و انسان‌شناسی در دانشگاه نیویورک است. مهم‌ترین ابداعات نظری او به اشکال مختلف «تولید مکان» در سرمایه‌داری و رابطه بین جغرافیای شهری و سرمایه می‌پردازد. خوانش او از «سرمایه» کارل مارکس نیز مشهور است. از آثار او می‌‌توان به «عدالت اجتماعی و شهر»، «شهری‌شدن سرمایه» و «تاریخ مختصر نولیبرالیسم» اشاره کرد که همگی در ایران ترجمه و منتشر شده‌اند.

خبر حضور هاروی واکنش برخی از فعالان چپ‌گرا را به همراه داشت. عده‌ای در نامه‌ای سرگشاده خطاب به او خواستار عدم حضورش در برج میلاد شدند و به سیاست‌های نولیبرال شهرداری تهران و نیز تبعیض علیه زنان، خشونت نسبت به دست‌فروشان و ... اشاره کردند.

خبرگزاری «تسنیم» وابسته به سپاه پاسداران در مطلبی در روز یکشنبه دانشجویان چپ معترض به حضور هاروی را «تخیلی، تقلبی، وطنی» خواند. خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران، با انتقاد از سکوت فعالان چپ‌گرا در برابر «سیاست‌های نولیبرالی» دولت روحانی، نامه آنها به هاروی و انتقاد از شهرداری تهران به عنوان نماد سرمایه‌داری در آن را در راستای حمایت از دولت روحانی خواند و دلیل ادعای خود را امکان حضور قالیباف، شهردار تهران به عنوان رقیب روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده خواند.

با این حال، اگرچه دیوید هاروی به تهران نیامد، اما به شکل مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس در این همایش شرکت کرد. سخنرانی او در کنار همکار زن خود که با حجاب ظاهر شد، بار دیگر اعتراض‌ فعالان چپگرا و دیگران را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.