ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت بیش از ۲۰۰ سیاستمدار کُرد در ترکیه

با این‌که یک گروه منشعب از پ‌ک‌ک مسئولیت انفجارهای استانبول را برعهده گرفته است پلیس ترکیه در یک عملیات سراسری ۲۳۰ نفر از نمایندگان حزب دمکراتیک خلق‌ها را بازداشت کرد.

پس از انفجارهای روز شنبه ۱۰ دسامبر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرده بود که اقدامات تلافی‌جویانه انجام خواهد شد. اکنون مأموران امنیتی در شهرهای مختلف بیش از ۲۰۰ نفر از اعضای حزب دمکراتیک خلق‌ها، حزب مدافع حقوق کردها را بازداشت کرده‌اند.

شنبه ۱۰ دسامبر / ۲۰ آذر در انفجار یک خودرو بمب‌گذاری‌شده و یک فرد انتحاری در منطقه بشیکتاش استانبول ۳۹ نفر جان خود را از دست دادند

خبرگزاری آناتولی دوشنبه ۱۲ دسامبر / ۲۲ آذر گزارش داده است که در عملیات سراسری پلیس ترکیه، از جمله رهبران حزب دمکراتیک خلق‌ها در استانبول و آنکارا نیز بازداشت شده‌اند.

بنا بر این گزارش، در مجموع ۲۳۰ نفر از مظنونان «همکاری با حزب ممنوعه کارگران ترکیه (پ‌ک‌ک) بازداشت شدند.»

شنبه شب ۱۰ دسامبر / ۲۰ آذر در انفجار یک خودرو بمب‌گذاری‌شده و یک فرد انتحاری در منطقه بشیکتاش استانبول ۳۹ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۵۵ نفر زخمی شدند. ۳۰ نفر از کشته‌شدگان مأموران پلیسی بودند که برای ایجاد نظمِ  ورزشگاه بشیکتاش در حین دیدار دو تیم بشیکتاش و بورسااسپورت در این ورزشگاه مستقر بودند.

ابتدا در ساعت ۲۲ و ۲۹ دقیقه به‌وقت محلی خودرو بمب‌گذاری‌شده منفجر شد و بعد به فاصله ۴۵ ثانیه در پارکینگ کنار ورزشگاه فرد انتحاری خود را منفجر کرد. هدف هر دو انفجار مأموران امنیتی بودند.

گروه «شاهین‌های آزادی کردستان» (تاک) در وب‌سایت خود مسئولیت این انفجار را پذیرفت.

تاک یک گروه انشعابی از حزب کارگران کردستان (پ ک ک) است و اعتقاد دارد عبدالله اوجالان، رهبری پ‌ک‌ک جدائی‌طلبی را از آرمان‌های حزب کنار گذاشته است.

انفجارهای شنبه پنجمین اقدام تروریستی از این نوع در یک سال جاری در استانبول بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.