ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موافقت مصر با عبور ناوهای ایرانی از کانال سوئز

<p>مصر با عبور دو ناو نيروی دريايی جمهوری اسلامی ايران برای عبور از کانال سوئز موافقت کرده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>خبرگزاری رسمی مصر (منا) گزارش داد که ایران اعلام کرده این دو ناو، حامل سلاح&zwnj;های اتمی و شيميايی نيستند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>صدور مجوز عبور از کانال سوئز بر عهده وزارت خارجه و وزارت دفاع مصر است. وزارت دفاع مصر روز گذشته اعلام کرده بود که درخواست ايران برای عبور دو فروند ناو اين کشور از کانال سوئز را بررسی می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين نخستين بار پس از انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ است که کشتی&zwnj;های نيروی دريايی ايران برای رفتن به دريای مديترانه از کانال سوئز عبور می&zwnj;کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پیش از این و در زمان ریاست&zwnj;جمهوری حسنی مبارک، دولت مصر هیچ&zwnj;گاه با درخواست&zwnj;های ایران برای عبور ناوهایش از کانال سوئز موافقت نکرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>کانال سوئز که یکی از شاهراه&zwnj;های مهم جهان است، دریای سرخ را به دریای مدیترانه وصل می&zwnj;کند. روزانه حدود ۵۰ کشتی از این مسیر عبور می&zwnj;کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بنا به گزارش منابع خبری ايران دو ناو نيروی دريايی، حامل کشتی پشتيبانی و سوخت&zwnj;گيری ۳۳ هزار تنی خارک و ناوچه ۱۵۰۰ تنی الوند هستند. بنا بر این گزارش ناو خارک ۲۵۰ خدمه دارد و ناوچه الوند نيز مجهز به اژدر و موشک&zwnj;های ضدکشتی است. قرار است این کشتی&zwnj;ها عازم سوریه شوند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در همين حال در پی صدور مجوز عبور ناوهای ايرانی از کانال سوئز، آمريکا گفته است تحرکات ايران را در منطقه زير نظر دارد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آويگدور ليبرمن، وزير امور خارجه اسرائيل نیز چند روز پيش گفته بود ايران با اعزام دو ناو به کانال سوئز دست به اقدام &laquo;تحريک آميز&raquo; زده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در همین حال خبرگزاری العربیه گزارش داد تحليل&zwnj;گران مصری اقدام ايران برای عبور از کانال سوئز به مقصد سوريه را برای &laquo;در تنگنا قرار دادن شورای نظامی مصر&raquo; که قدرت را موقتاً در اين کشور در اختيار دارد، ارزيابی کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>فراج اسماعیل، روزنامه&zwnj;نگار مصری به العربیه گفته است &laquo;هدف ايران برای عبور دادن دو ناو جنگی در اين شرايط و اظهارات حسن نصرالله رهبر حزب&zwnj;الله لبنان برای امکان تسلط بر منطقه الجليل در شمال اسرائيل، به&zwnj;منظور در تنگنا قرار دادن دولت مصر صورت می&zwnj;گيرد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته وی &laquo;اگر حمايت دولت ايران از قيام مردم مصر صادقانه بود، دست به چنين اقدامی نمی&zwnj;زد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

مصر با عبور دو ناو نيروی دريايی جمهوری اسلامی ايران برای عبور از کانال سوئز موافقت کرده است.

خبرگزاری رسمی مصر (منا) گزارش داد که ایران اعلام کرده این دو ناو، حامل سلاح‌های اتمی و شيميايی نيستند.

صدور مجوز عبور از کانال سوئز بر عهده وزارت خارجه و وزارت دفاع مصر است. وزارت دفاع مصر روز گذشته اعلام کرده بود که درخواست ايران برای عبور دو فروند ناو اين کشور از کانال سوئز را بررسی می‌کند.

اين نخستين بار پس از انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ است که کشتی‌های نيروی دريايی ايران برای رفتن به دريای مديترانه از کانال سوئز عبور می‌کنند.

پیش از این و در زمان ریاست‌جمهوری حسنی مبارک، دولت مصر هیچ‌گاه با درخواست‌های ایران برای عبور ناوهایش از کانال سوئز موافقت نکرد.

کانال سوئز که یکی از شاهراه‌های مهم جهان است، دریای سرخ را به دریای مدیترانه وصل می‌کند. روزانه حدود ۵۰ کشتی از این مسیر عبور می‌کنند.

بنا به گزارش منابع خبری ايران دو ناو نيروی دريايی، حامل کشتی پشتيبانی و سوخت‌گيری ۳۳ هزار تنی خارک و ناوچه ۱۵۰۰ تنی الوند هستند. بنا بر این گزارش ناو خارک ۲۵۰ خدمه دارد و ناوچه الوند نيز مجهز به اژدر و موشک‌های ضدکشتی است. قرار است این کشتی‌ها عازم سوریه شوند.

در همين حال در پی صدور مجوز عبور ناوهای ايرانی از کانال سوئز، آمريکا گفته است تحرکات ايران را در منطقه زير نظر دارد.

آويگدور ليبرمن، وزير امور خارجه اسرائيل نیز چند روز پيش گفته بود ايران با اعزام دو ناو به کانال سوئز دست به اقدام «تحريک آميز» زده است.

در همین حال خبرگزاری العربیه گزارش داد تحليل‌گران مصری اقدام ايران برای عبور از کانال سوئز به مقصد سوريه را برای «در تنگنا قرار دادن شورای نظامی مصر» که قدرت را موقتاً در اين کشور در اختيار دارد، ارزيابی کرده‌اند.

فراج اسماعیل، روزنامه‌نگار مصری به العربیه گفته است «هدف ايران برای عبور دادن دو ناو جنگی در اين شرايط و اظهارات حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان برای امکان تسلط بر منطقه الجليل در شمال اسرائيل، به‌منظور در تنگنا قرار دادن دولت مصر صورت می‌گيرد.»

به گفته وی «اگر حمايت دولت ايران از قيام مردم مصر صادقانه بود، دست به چنين اقدامی نمی‌زد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان mafiay rousi va tanaghoz

    <p>خوب حالا اونهایی که معتقد بودند در مصر چیزی نشده ، مبارک رفته ، چون خودش میخواست ، یا چون امریکا بردش حالا چی دارن بگن ؟<br /> این تصمیم کاملا دندان نشان دادن به اسرائیل است . قبلا کشتی معمولی میرفت مبارک توقیف میکرد و از داخلش اسلحه میکشید بیرون .<br /> تئوری توطیه چپ روسی کار میوفته اینجا . اگه بگن در مصر انقلاب اسلامی شده به نفع ایران ، این به نفع احمدی نژاد میشه و به ضرر جنبش سبز ، پس باید بگن که احمدی نژاد اسرائیلیه قبلا هم گفتن یهودیه )، اما اینهم با شعار آنها که چون مردم مصر تونستند پس جنبش سبز هم باید بتونه و کار امریکا نبود در تناقض می افته .<br /> بنابر این چپ روسی هم چنان یک بام و دوهوا ادامه میده ؛<br /> از طرفی به وقت شیر کردن مردم برای تظاهرات میگه انقلاب مصر کار مردم بود و امریکا نمیخواست مبارک بره . یعنی شما بیاین بیرون ، حمایت روسیه و قرت ان مهم نیست .<br /> از طرف دیگه به وقت توجیه انقلاب های کارگری ، لنینیستی و لزوم استفاده از کلاشینکف میگن کدوم انقلاب ؟ آمریکایی ها خودشون میخواستند مبارک را که خودش میخواست بره ببرن تا یک جمهوری اسلامی دیگه در منطقه درست بشه </p>