ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ناطق نوری: مدرک فساد اقتصادی بستگانم را منتشر کنید

رئیس دفتر بازرسی رهبر جمهوری اسلامی در مقام پاسخگویی برآمد. رئیس قوه قضائیه و برادرش در هم‌آوایی با محمود احمدی‌نژاد، او و فرزندانش را به فساد متهم کرده‌ بودند.

در اتاق بازرگانی در تهران، صبح دوشنبه ۲۲ آذر همایشی برگزار شده است با موضوع «مبارزه با فساد اقتصادی». علی اکبر ناطق نوری، رئیس دفتر بازرسی رهبر جمهوری اسلامی در حاشیه این همایش در پاسخ به فاضل لاریجانی، برادر رئیس قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی که او را به فساد اقتصادی متهم کرده بود، از مخالفانش خواسته است مدرک فساد اقتصادی فرزندان، داماد و بستگان او را منتشر کنند.

ناطق نوری در همایش مبارزه با فساد اقتصادی در اتاق بازرگانی (عکس: ایلنا)

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گزارش داده که ناطق نوری در همایش مبارزه با فساد گفته است:

«من دو پسر دارم و به آنها گفته‌ام که نه در سازمان‌های دولتی کار کنند و نه فعالیت تجاری داشته باشند. هفته‌ای دو گزارش به حراست رهبری ارسال می‌شود مبنی بر این که از اسم من استفاده شده است. من همین جا اعلام می‌کنم هر کسی مدرکی از فساد اقتصادی فرزندان یا داماد و سایر بستگان من دارد می‌تواند آن را منتشر کند.»

فاضل لاریجانی، برادر رئیس قوه قضائیه و مجلس ایران ۲۰ آذر نامه سرگشاده‌ای منتشر کرد. او در این نامه تقاضا کرده بود که دارایی‌هایش بررسی شود و هم‌زمان با دارایی‌های نزدیکان محمود احمدی‌نژاد، دارایی‌های علی اکبر ناطق نوری و نزدیکانش و سایر مسئولان نظام که ممکن است شبهه‌ای در دارایی‌شان وجود داشته باشد مورد بررسی قرار گیرد.

نخستین بار محمود احمدی‌نژاد در مناظره تلویزیونی‌اش با میرحسین موسوی پسر ناطق نوری را به فساد اقتصادی متهم کرده بود. نامه سرگشاده فاضل لاریجانی در شرایطی منتشر شد که اختلاس ۱۷۰۰ میلیارد تومانی رئیس قوه قضائیه و واگذاری غیر قانونی املاک شهرداری تهران خبرساز شده است.

در تیر سال جاری، ناطق نوری از رشوه‌خواری در قوه قضائیه انتقاد کرده و این پرسش را مطرح کرده بود که «آیا می توانیم ادعا کنیم که قوه قضائیه ما به تمام معنا اسلامی است؟ روزی یک نفر در دفتر بازرسی نزد من آمد و گفت من هیچ توقعی از شما ندارم و فقط می‌خواهم که از دادگاه بخواهید به پرونده من عادلانه رسیدگی شود.»

دو روز بعد، در ۸ تیر سال جاری، صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه در مقام پاسخگویی برآمد و ناطق نوری را متهم کرد که با «سرمایه‌های مفسد» در ارتباط است.

رئیس قوه قضائیه ایران در آن تاریخ درباره ناطق نوری گفته بود:

«پس از گذشت ۳۷ سال، کسانی که لسان انتقاد باز کرده‌اند، خودشان در این کشور مسئول بوده‌اند و حالا یک دفعه نقش عوض کرده‌اند و اپوزیسیون شده‌اند، برخی از این‌ها خودشان اشرافی‌گری را در کشور راه انداختند، اما یادشان رفته است، یک نگاه به خودشان و آقازاده‌ها و اطرافشان بیندازند و به سرمایه‌های مفسدی که با آن‌ها روابطی دارند نگاه کنند. آن وقت مشخص می‌شود که مشکل از کجاست.»

فاضل لاریجانی بعد از انتشار نوار گفت‌و‌گوی خصوصی‌اش با سعید مرتضوی در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد برای تخقیقات احضار شد اما نتیجه آن تحقیقات هنوز بعد از چهار سال منتشر نشده است. در نوار افشا شده، مشخص شده بود که ظاهراً فاضل لاریجانی، به خاطر ارتباطش با رئیس قوه قضاییه، بر روی برخی پرونده‌های اقتصادی بزرگ تاثیر گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • IRAN

    از خامنه ای تا پایین همه تا خرخره داخل کثافت هستند،بشکلی که خودشون متوجه بوی تعفن نمیشند..دزدی واختلاس و ربا، فساد و لواط وزتجاوز به زنان و دختران، شیادی و ریا ودروغ، جنایت و قتل مردم بیگناه، و کلا هر چه خدا گفته حرام است توسط این قوم یاجوج و ماجوج انجام میشه البته همه باسم امام زمان و معصوم!.یکعده فاسد هم باسم سازمان گزینش درست کردند تا فقط به دزدان و مفسدین سمت داده بشه تا نتونه از رهبر و سایر فاسد ایراد بگیره. متاسفانه این فجایع برای مردم عادی شده و این بدترین فاجعه است. مقصر اصلی نادانی و زودباوری مردم است که دنباله رو خرافاتند. مردم شاهد دزدی و فساد و اختلاس و لواط و جنایت رهبر و سایر آیات شیطان و مداحهای فاسد و بیسواد هستند ولی باز در مساجد و حسینیه ها پشت سر همین مفسدین دزد جنایتکار نماز میخونند و سینه میزنند و روز بروز فقیرتر و بدبختتر میشند.هدف این حکومت فاسد رواج فقر و بدبختی و بیماری و اعتیاد و خرافات در بین مردمه ولیمردم نمیفهمند. مرگ و لعنت و نفرین خدا بر همشون. وعده خدا در رسوایی ونابودی همه اینها حق و حتمیست