ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توسعه ۷ میدان نفتی ایران به شرکت‌های روسی سپرده شد

شرکت‌های «گازپروم»، «زاروبژنفت» و « لوک اویل» بهره‌برداری از میدان‌های نفتی ایران را افزایش می‌دهند. وزیر نفت ایران و وزیر انرژی روسیه در تهران تفاهم‌نامه امضا کردند.

قرار است که شرکت‌های «گازپروم»، «زاروبژنفت» و « لوک اویل» بهره‌برداری از میدان‌های نفتی ایران را افزایش ‌دهند.

میدان نفتی چشمه‌خوش

شرکت نفت مناطق مرکزی نفت ایران و گازپروم نفت روسیه، تفاهم‌نامه‌ای برای مطالعه دو میدان نفتی «چنگوله» و «چشمه خوش» در غرب کشور را امضا کردند.

میدان نفتی «چنگوله» بین مهران و دهلران قرار دارد، میدان نفتی چشمه‌خوش هم در دشت عباس، بین مهران و اندیشمک واقع شده است. میزان بهره‌برداری از این دو میدان نفتی در استان ایلام بین ۱۵ تا ۱۸ هزار بشکه نفت خام در روز است. ایران امیدوار است با همکاری گازپروم روسیه میزان بهره‌برداری از این دو میدان نفتی را تا ۶۵ هزار بشکه در روز ارتقا دهد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه و الکساندر دوک‌اوف، مدیرعامل شرکت گازپروم نفت روسیه همراه با هیات بزرگ اقتصادی و نفتی به ایران سفر کرده‌اند.

تفاهمنامه نفتی صبح سه‌شنبه ۲۳ آذر با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران و الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در مرکز همایش‌های نفت در تهران امضاء شد.

۲۰ بند این تفاهمنامه مربوط به بخش نفت، گاز، پالایشگاه و پتروشیمی بوده و سه بندش هم به بخش نیرو ربط دارد.

همکاری در طرح‌های اکتشاف و استخراج، حفاری و توسعه چاه‌ها، توسعه میدان‌های نفتی، ذخیره‌سازی و انتقال گاز، عملیات سوآپ پتروشیمی، انجام تحقیقات در عرصه تولید محصولات پتروشیمی، فناوری، معرفی فرصت‌های موجود در بخش پتروشیمی و سرمایه‌گذاری مشترک، ساخت تجهیزات نفتی با کمک تولیدکنندگان ایرانی، انتقال فناوری در بخش پالایشگاهی از مواردی‌ست که در این تفاهم‌نامه نفتی پیش‌بینی شده.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران پیش از آغاز مراسم امضای تفاهم‌نامه میان شرکت ملی نفت ایران و گازپروم روسیه به خبرگزاری‌های داخلی گفته است:

«روسیه با امضای هفت یادداشت تفاهم‌نامه نفتی بیشترین سهم را در مطالعات میادین نفتی ایران دارد.»

توسعه میدان‌های نفتی آب‌تیمور، منصوری، آبان، پایدار غرب و دهلران نیز در دستور کار شرکت نفت ایران قرار دارد.

به گفته بیژن زنگنه، شرکت‌های روسی «زاروبژنفت» و « لوک اویل» توسعه میدان‌های نفتی یاد شده را به عهده می‌کیرند.

دوشنبه، ۲۲ آذر نمایندگان گازپروم، روس نفت، زاروبژنفت، لوک اویل در نشست کمیته مشترک ایران و روسیه در تهران، با هم درباره توسعه میدان‌‌های نفتی ایران مذاکره کردند.

گسترش میدان‌های نفتی فقط بخشی از قراردادهای نفتی بین ایران و روسیه است. تهاتر نفت و کالا و برنامه‌ریزی برای فروش نفت ایران بخش‌های دیگری از همکاری نفتی ایران و روسیه را تشکیل می‌دهد. این همکاری‌های گسترده در سایه تحریم‌های اقتصادی علیه ایران در دوران پیش از برجام شکل گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.