ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پايان پرواز هواپيماهای توپولف‌ بر آسمان ايران

<p>از بامداد فردا به شکل رسمی پرواز هواپيماهای توپولف در آسمان ايران ممنوع می&zwnj;شود.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری مهر، آسمان&zwnj;های ايران ديگر شاهد پرواز هواپيماهای روسی توپولف نخواهد بود. <br /> &nbsp;</p> <p>رضا نخجوانی، رئيس سازمان هواپيمايی ايران ۲۲ بهمن&zwnj;ماه با ارسال نامه&zwnj;ای به شرکت&zwnj;ها و دفاتر خدمات مسافرت&zwnj; هوايی و ايرلاين&zwnj;ها، به آن&zwnj;ها اعلام کرد که فروش بليت برای توپولف&zwnj;های ۱۵۴ از يک اسفند&zwnj;، ممنوع است و با خاطيان برخورد قانونی می&zwnj;شود.</p> <p><br /> رئيس سازمان هواپيمايی&nbsp;ايران اين نامه را به شرکت&zwnj;های هواپيمايی ايران&zwnj;اير تور، کيش&zwnj;اير، تابان و کاسپين که اين هواپيما را در اختيار دارند ارسال کرده بود.</p> <p><br /> رضا نخجوانی تصريح نموده بود که در صورت فروش بليت اين هواپيماها به مسافران، تمامی مسئوليت&zwnj;ها و عواقب ناشی از آن متوجه شرکت&zwnj;های هواپيمايی مذکور خواهد بود.</p> <p><br /> خبرگزاری مهر گزارش داده است که برخی شرکت&zwnj;های هواپيمايی خصوصی از چند روز پيش توپولف ۱۵۴ را کنار گذاشته و ديگر اين نوع هواپيماها به تعمييرات اساسی نرفته&zwnj;اند.</p> <p><br /> بدين ترتيب ۱۷ فروند هواپيمای توپولف ۱۵۴ شرکت&zwnj;های هواپيمايی داخلی - ۱۱ فروند ايران&zwnj;اير تور، ۲ فروند کيش&zwnj;اير، سه فروند کاسپين و يک فروند تابان، ابتدا به پارکينگ منتقل شده و در ادامه يا به روسيه باز خواهند گشت و يا در حمل و نقل هوايی باری از آن&zwnj;ها استفاده خواهد شد.</p> <p><br /> تعداد ناوگان حمل و نقل هوايی ايران ناوگان بيش از ۲۰۵ فروند اعلام شده بود که با کنار گذاشتن توپولف از اين ناوگان تعداد آن به کمتر از ۱۹۰ فروند کاهش خواهد يافت.</p> <p><br /> اين در حالی است که گفته می&zwnj;شود ايران تا سال ۱۴۰۴ خورشيدی به حدود ۵۰۰ فروند هواپيما با سرمايه&zwnj;گذاری ۲۲ ميليارد دلار نياز دارد.</p> <p><br /> هواپيمای توپولف در سال&zwnj;های اخير دچار سانحه&zwnj;های متعددی در ايران شده بود. آخرين آن در روز پنجم بهمن ۱۳۸۸ بود که يک هواپيما توپولف ۱۵۴ با ۱۵۷ مسافر و ۱۳ خدمه متعلق به هواپيمايی تابان در فرودگاه مشهد فرود آمد ولی دچار آتش&zwnj;سوزی شد. ۴۲ زخمی نتيجه اين حادثه بود.</p> <p><br /> در سانحه&zwnj;های مختلف اين هواپيما در سال&zwnj;های ۱۳۷۱، ۱۳۸۰، ۱۳۸۵ و ۱۳۸۸ در مجموع ۴۵۰ نفر جان خود را از دست دادند.</p> <p><br /> بسياری از کارشناسان حمل و نقل، سانحه&zwnj;های هوايی سال&zwnj;های پس از انقلاب ايران را ناشی از محاصره اقتصادی و تحريم&zwnj;های بين&zwnj;المللی غرب عليه ايران می&zwnj;دانند.</p> <p><br /> صنعت هواپيمايی ايران سال&zwnj;هاست که به دليل تحريم&zwnj;های آمريکا فرسوده شده است. بر اثر اين تحريم&zwnj;ها، ايران امکان خريد هواپيماهای پيشرفته و استاندارد و همچنين تهيه قطعات يدکی هواپيماهايش را ندارد و هواپيماهای خريداری شده از کشورهای شرقی نيز عمدتأ قديمی بوده&zwnj;اند.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

از بامداد فردا به شکل رسمی پرواز هواپيماهای توپولف در آسمان ايران ممنوع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آسمان‌های ايران ديگر شاهد پرواز هواپيماهای روسی توپولف نخواهد بود.
 

رضا نخجوانی، رئيس سازمان هواپيمايی ايران ۲۲ بهمن‌ماه با ارسال نامه‌ای به شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرت‌ هوايی و ايرلاين‌ها، به آن‌ها اعلام کرد که فروش بليت برای توپولف‌های ۱۵۴ از يک اسفند‌، ممنوع است و با خاطيان برخورد قانونی می‌شود.

رئيس سازمان هواپيمايی ايران اين نامه را به شرکت‌های هواپيمايی ايران‌اير تور، کيش‌اير، تابان و کاسپين که اين هواپيما را در اختيار دارند ارسال کرده بود.

رضا نخجوانی تصريح نموده بود که در صورت فروش بليت اين هواپيماها به مسافران، تمامی مسئوليت‌ها و عواقب ناشی از آن متوجه شرکت‌های هواپيمايی مذکور خواهد بود.

خبرگزاری مهر گزارش داده است که برخی شرکت‌های هواپيمايی خصوصی از چند روز پيش توپولف ۱۵۴ را کنار گذاشته و ديگر اين نوع هواپيماها به تعمييرات اساسی نرفته‌اند.

بدين ترتيب ۱۷ فروند هواپيمای توپولف ۱۵۴ شرکت‌های هواپيمايی داخلی - ۱۱ فروند ايران‌اير تور، ۲ فروند کيش‌اير، سه فروند کاسپين و يک فروند تابان، ابتدا به پارکينگ منتقل شده و در ادامه يا به روسيه باز خواهند گشت و يا در حمل و نقل هوايی باری از آن‌ها استفاده خواهد شد.

تعداد ناوگان حمل و نقل هوايی ايران ناوگان بيش از ۲۰۵ فروند اعلام شده بود که با کنار گذاشتن توپولف از اين ناوگان تعداد آن به کمتر از ۱۹۰ فروند کاهش خواهد يافت.

اين در حالی است که گفته می‌شود ايران تا سال ۱۴۰۴ خورشيدی به حدود ۵۰۰ فروند هواپيما با سرمايه‌گذاری ۲۲ ميليارد دلار نياز دارد.

هواپيمای توپولف در سال‌های اخير دچار سانحه‌های متعددی در ايران شده بود. آخرين آن در روز پنجم بهمن ۱۳۸۸ بود که يک هواپيما توپولف ۱۵۴ با ۱۵۷ مسافر و ۱۳ خدمه متعلق به هواپيمايی تابان در فرودگاه مشهد فرود آمد ولی دچار آتش‌سوزی شد. ۴۲ زخمی نتيجه اين حادثه بود.

در سانحه‌های مختلف اين هواپيما در سال‌های ۱۳۷۱، ۱۳۸۰، ۱۳۸۵ و ۱۳۸۸ در مجموع ۴۵۰ نفر جان خود را از دست دادند.

بسياری از کارشناسان حمل و نقل، سانحه‌های هوايی سال‌های پس از انقلاب ايران را ناشی از محاصره اقتصادی و تحريم‌های بين‌المللی غرب عليه ايران می‌دانند.

صنعت هواپيمايی ايران سال‌هاست که به دليل تحريم‌های آمريکا فرسوده شده است. بر اثر اين تحريم‌ها، ايران امکان خريد هواپيماهای پيشرفته و استاندارد و همچنين تهيه قطعات يدکی هواپيماهايش را ندارد و هواپيماهای خريداری شده از کشورهای شرقی نيز عمدتأ قديمی بوده‌اند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>گمگوری اسلامی! دیگه دیر شده واسه این کارها. جمع کن برو. یه کوچولو دیر رسیدی ببم جان! </p>