ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«ديوار آهنی» پس از بازداشت خانگی

<p>مأموران امنيتی در آستانه راه&zwnj;پيمايی مخالفان در روز اول اسفند ورودی خانه ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد را ديوار آهنی کشيدند.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش تارنمای کلمه، سايت نزديک به ميرحسين موسوی، برخی از کارمندان نهاد رياست جمهوری و پزشکان و بيماران بيمارستان شوريده که در نزديکی کوچه محل سکونت موسوی و رهنورد قرار دارد شاهد ساختن ديوار آهنی بزرگی در ورودی خانه آن&zwnj;ها بوده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آن&zwnj;ها گفته&zwnj;اند که مأموران با سرعت بسيار مشغول ايجاد اين ديوار آهنی هستند.</p> <p><br /> اين در حالی است که مخالفان دولت ايران اعلام کرده&zwnj;اند که فردا، اول اسفندماه، به&zwnj;منظور بزرگداشت صانع ژاله و محمد مختاری، کشته&zwnj;شدگان واقعه راه&zwnj;پيمايی ۲۵ بهمن به خيابان&zwnj;های تهران و ديگر شهرها خواهند آمد.</p> <p><br /> آيت&zwnj;الله احمد جنتی، دبير شورای نگهبان در نماز جمعه روز گذشته تهران برای مقابله با ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران مخالفان دولت ايران، گفت که بايد آن&zwnj;ها را در خانه&zwnj;های&zwnj;شان زندانی کرد.<br /> &nbsp;</p> <p>جنتی به قوه قضائيه ايران پيشنهاد داد: &laquo;درهای خانه&zwnj;های اين افراد بايد بسته شود، رفت و آمد آن&zwnj;ها با عوامل&zwnj;شان بايد قطع شود، تلفن، اينترنت و وسايل ارتباطی اين&zwnj;ها بايد مسدود شود و در حقيقت در خانه خود زندانی شوند.&raquo;</p> <p><br /> آيت&zwnj;الله صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران نيز دو روز پيش گفته بود قوه قضائيه راه را بر &laquo;اطلاعيه پراکنی سران فتنه&raquo; خواهد بست و اجازه نمی&zwnj;دهد بيش از اين از &laquo;تحمل نظام&raquo; سوء استفاده کنند.</p> <p><br /> از سوی ديگر مخالفان دولت روز گذشته اعلام کردند که تمامی ارتباطات ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد قطع گرديده، محافظان آن&zwnj;ها برکنار شده&zwnj; و نيروهای امنيتی جای آن&zwnj;ها را گرفته&zwnj;اند.</p> <p><br /> آن&zwnj;ها گفته&zwnj;اند بازداشت خانگی اين دو مخالف دولت از روز ۲۷ بهمن&zwnj;ماه کامل شده و با قطع آخرين ارتباطات محدود آن&zwnj;ها، هيچ اطلاعی از وضعيت و سلامت&zwnj;شان در دست نيست.</p> <p><br /> کيوسک نگهبانی بر سر کوچه خانه موسوی خالی از نگهبان است و محل محافظان وی که در کنار خانه قرار دارد توسط نيروهای جديد امنيتی که روشن نيست به کدام نهاد وابسته&zwnj;اند، اشغال شده است.</p> <p><br /> خودروی ون نيروهای امنيتی کاملأ کوچه بن&zwnj;بست خانه موسوی را بسته است و هرگونه عبور و مروری بازرسی می&zwnj;شود.</p> <p><br /> طبق گفته مخالفان، نيروهای امنيتی به تعداد زياد در خيابان&zwnj;های اطراف محل سکونت موسوی و رهنورد پراکنده هستند و به شکل پنهانی از مراجعه&zwnj;کنندگان به کوچه آن&zwnj;ها عکس&zwnj;برداری می&zwnj;کنند.<br /> &nbsp;</p> <p>بازداشت خانگی موسوی و رهنورد از روز ۲۵ بهمن آغاز شده بود. در اين روز به دعوت وی و مهدی کروبی تظاهراتی به پشتيبانی از مردم مصر و تونس برگزار شد که با حمله نيروهای امنيتی به تظاهرکنندگان، دو نفر کشته، ده&zwnj;ها نفر زخمی و بيش از هزار نفر بازداشت شدند.</p> <p><br /> مخالفان حکومت ايران ايجاد در آهنی در ورودی خانه موسوی و رهنورد را &laquo;مرحله جديد&raquo; بازداشت خانگی اين دو مخالف ارزيابی کرده&zwnj;اند. <br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

مأموران امنيتی در آستانه راه‌پيمايی مخالفان در روز اول اسفند ورودی خانه ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد را ديوار آهنی کشيدند.

به گزارش تارنمای کلمه، سايت نزديک به ميرحسين موسوی، برخی از کارمندان نهاد رياست جمهوری و پزشکان و بيماران بيمارستان شوريده که در نزديکی کوچه محل سکونت موسوی و رهنورد قرار دارد شاهد ساختن ديوار آهنی بزرگی در ورودی خانه آن‌ها بوده‌اند.

آن‌ها گفته‌اند که مأموران با سرعت بسيار مشغول ايجاد اين ديوار آهنی هستند.

اين در حالی است که مخالفان دولت ايران اعلام کرده‌اند که فردا، اول اسفندماه، به‌منظور بزرگداشت صانع ژاله و محمد مختاری، کشته‌شدگان واقعه راه‌پيمايی ۲۵ بهمن به خيابان‌های تهران و ديگر شهرها خواهند آمد.

آيت‌الله احمد جنتی، دبير شورای نگهبان در نماز جمعه روز گذشته تهران برای مقابله با ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران مخالفان دولت ايران، گفت که بايد آن‌ها را در خانه‌های‌شان زندانی کرد.
 

جنتی به قوه قضائيه ايران پيشنهاد داد: «درهای خانه‌های اين افراد بايد بسته شود، رفت و آمد آن‌ها با عوامل‌شان بايد قطع شود، تلفن، اينترنت و وسايل ارتباطی اين‌ها بايد مسدود شود و در حقيقت در خانه خود زندانی شوند.»

آيت‌الله صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران نيز دو روز پيش گفته بود قوه قضائيه راه را بر «اطلاعيه پراکنی سران فتنه» خواهد بست و اجازه نمی‌دهد بيش از اين از «تحمل نظام» سوء استفاده کنند.

از سوی ديگر مخالفان دولت روز گذشته اعلام کردند که تمامی ارتباطات ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد قطع گرديده، محافظان آن‌ها برکنار شده‌ و نيروهای امنيتی جای آن‌ها را گرفته‌اند.

آن‌ها گفته‌اند بازداشت خانگی اين دو مخالف دولت از روز ۲۷ بهمن‌ماه کامل شده و با قطع آخرين ارتباطات محدود آن‌ها، هيچ اطلاعی از وضعيت و سلامت‌شان در دست نيست.

کيوسک نگهبانی بر سر کوچه خانه موسوی خالی از نگهبان است و محل محافظان وی که در کنار خانه قرار دارد توسط نيروهای جديد امنيتی که روشن نيست به کدام نهاد وابسته‌اند، اشغال شده است.

خودروی ون نيروهای امنيتی کاملأ کوچه بن‌بست خانه موسوی را بسته است و هرگونه عبور و مروری بازرسی می‌شود.

طبق گفته مخالفان، نيروهای امنيتی به تعداد زياد در خيابان‌های اطراف محل سکونت موسوی و رهنورد پراکنده هستند و به شکل پنهانی از مراجعه‌کنندگان به کوچه آن‌ها عکس‌برداری می‌کنند.
 

بازداشت خانگی موسوی و رهنورد از روز ۲۵ بهمن آغاز شده بود. در اين روز به دعوت وی و مهدی کروبی تظاهراتی به پشتيبانی از مردم مصر و تونس برگزار شد که با حمله نيروهای امنيتی به تظاهرکنندگان، دو نفر کشته، ده‌ها نفر زخمی و بيش از هزار نفر بازداشت شدند.

مخالفان حکومت ايران ايجاد در آهنی در ورودی خانه موسوی و رهنورد را «مرحله جديد» بازداشت خانگی اين دو مخالف ارزيابی کرده‌اند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • لیدا

    <p>اگر بجای دیوار آهنی , دری با جنس بتون برای خانه هر کدام از این رهبران جنبش بکشند ,نمی توانند درب همه خانه های ایران را دیوار بکشند, ایرانیها بپا خواسته اند چه بخواهند ,چه نخواهند , نزدیک به 60 میلیون جوان کمتر از 35 سال در ایران زندگی میکنند اینها نمی توانند جوانان ایران را ساکت کنند.<br /> آزادی با کسی است که آن را صدا زند<br /> آزادی حقیست که همه حق داشتنش را دارند<br /> آزادی حق تمام مردم ظلم ستیز است<br /> و آزادی حق ایران است ,چون سر آغاز تمام آزادیها و حقوق بشری از این سرا بوده و هنوز هم ما سر آغازیم<br /> اگر در تظاهرات کشورهای عربی و کشورهای شاخ آفریقا نگاه کنید حتی فیلمهائی که گرفته میشود هم تقلید شده از ایران است . ما پیروزیم زیرا تاثیر گذاریم </p>

  • Anonymous

    <p>ساده دلی بعضی ها را سیر کن که هنوز هم در این اندیشه هستند که جهان در همه چیز از آنها تقلید می کنند حتا در فیلم هایی که از اعتراضات شان ثبت می کنند !!! </p> <p>آنها اگر می خواستن "مایِ " تاثیر گذار را الگوی خود قرار دهند که به پیروزی پس از سه هفته اعتراض شان نمی رسیدند . نمی دانم این خودپرستی لعنتی چه زمان از ذهن بیمار ویژه ی جهان سومی ما ایرانی ها پر می کشد که ما تنها آدم های تکامل یافته و کامل این جهان نیستیم و این که همه ننشسته اند ببینند ما چه می کنیم که دنبال مان بدوند .<br /> و جالب اینجاست که این خودپرستی فقط به طبقه ی عوام گراهای به اصطلاح معترض که ادعای شان فلک را کشته برنمی گردد حاکمان مذهبی متحجرمان هم به خود و هم به حکومت تاثیر گذارشان و اینکه می خواستند و می خواهند این انقلاب و نظام را به جهان صادر کنند ، ایمان زیادی دارند . </p> <p>دیشب بحث داغ حسن داعی و مسیح علی نژاد را نگاه می کردم .<br /> حسن داعی ( امیدوار هستم از آن شکل تحلیل گران سیاسی نباشد که این روزها تعدادشان کم نیست که در پوشش اپوزیسون برای کمک به بقای نظام به بحث های بیهوده می پردازند ) ... حرف دل همه ی آنها را که هرزگاهی دل نگرانی خویش را مطرح می کردند و بعد بخاطر اینکه متهم به تفرقه افکنی می شدنداز طرف اصلاح طلبان حکومتی و هواداران مثلا آزادی خواه شان ؛ و ناچار به سکوت یا تغییر مواضع شان می کردند را زد .<br /> جسارت شجاعانه حسن داعی در ابراز حقایق ، که پیش از او آقای حسن شریعت مداری _ فرزند مرحوم شریعت مداری , نخستین روحانی مخالف با اصل ولایت فقیه _ هم گهگاهی چنین انتقاداتی را داشتند ستودنی ست . </p>