ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خطر مرگ بر اثر گرسنگی ۸۰ هزار کودک نیجریه‌ای را تهدید می‌کند

حملات گروه اسلامگرای بوکو حرام به نیجریه این کشور را در آستانه قحطی قرار داده است. حدود ۴,۴ میلیون نفر از مردم نیجریه نیاز به کمک‌های فوری غذایی دارند.

اقدامات انتحاری و حملات گروه بوکو حرام نیجریه را دچار وضعیت دشواری کرده است. به‌گفته سازمان ملل این اقدامات موجب شده تا خطر قحطی این کشور را تهدید کند.

اقدامات گروه بوکو حرام موجب شده تا خطر قحطی نیجریه را تهدید کند.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، سازمان ملل متحد می‌گوید ۴۰۰ هزار کودک در نیجریه دچار سوء تغذیه هستند که اگر به آن‌ها کمک‌های فوری نرسد از هر پنج کودک یک نفر جان خود را از دست خواهد داد. بدین ترتیب ۸۰ هزار کودک در خطر مرگ بر اثر قحطی قرار دارند.

پیتر لوندبرگ، هماهنگ‌کننده کمک‌های انسانی در سازمان ملل این وضعیت نیجریه را «بدترین بحران انسانی در قاره آفریقا» عنوان کرده است.

«فائو»، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد تخمین زده است که حدود ۴,۴ میلیون نفر نیاز به کمک‌های فوری غذایی دارند و ۶۵ هزار نفر در آستانه گرسنگی‌اند.

به‌گفته عبدالقدیر موسه، کارمند یونیسف، در مایدوگوری، مرکز ایالت بورنو در نیجریه یک میلیون پناهجو به‌سر می‌برند و شمار ساکنان آن حدود دو برابر شده است. پناهجویان یا در چادرهای ۹ اردوگاه‌ پناهجویی و یا در بین ساکنان شهر زندگی می‌کنند. حتی قبل از آمدن پناهجویان زندگی در این شهرِ گرم و غبارآلود آسان نبود. اکنون مایدوگوری از جمعیت اشباع و مدیریت شهر کاملاً ناتوان شده است.

گروه اسلامگرای تروریستی بوکو حرام در سال‌های اخیر روستاهای بی‌شماری را در جریان نبردهایش برای استقرار به اصطلاح یک حکومت دینی نابود کرده است. افراد بوکو حرام دام‌ها و مواد غذایی را به سرقت می‌برند، مزارع را می‌سوزانند و محصولات کشاورزی را از بین می‌برند. ارتش نیجریه این اسلامگرایان تندرو را که با گروه «دولت اسلامی» (داعش) نیز هم‌پیمان است وادار به عقب‌نشینی کرده اما هنوز موفق نشده است کاملاً بر آن پیروز شود.

به‌دلیل ادامه مداوم نبردها در این منطقه، مواد غذایی به‌اندازه کافی وجود ندارد. در مغازه‌ها و فروشگاه‌های مایدوگوری کمبود مواد غذایی مشهود است و قیمت‌ها به‌شدت افزایش یافته است. حتی دسترسی به آب پاکیزه نیز به دشواری میسر است.

بوکو حرام از سال ۲۰۰۹ برای تشکیل حکومت اسلامی در شمال نیجریه بر اساس قوانین شریعت می‌جنگد. از آن زمان تاکنون دست‌کم ۱۷ هزار نفر کشته و بیش از ۲,۶ میلیون نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.