ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگیری‌ها در شرق حلب از سر گرفته شد

درگیری‌ها در شرق حلب برای خروج غیرنظامیان و شورشیان متوقف شده بود اما از صبح چهارشنبه بار دیگر آغاز شد. دو طرف یکدیگر را متهم به نقض آتش‌بس می‌کنند.

به‌رغم آتش‌بس اعلام‌شده در روز سه‌شنبه و وعده خروج آرام غیرنظامیان و شورشیان از شرق حلب، درگیری‌ها در این منطقه صبح چهارشنبه ۱۴ دسامبر / ۲۴ آذر از سر گرفته شد.

مردم از شرق حلب می‌گریزند

شورشیان و گروهی از شاهدان محلی از آغاز درگیری‌ها توسط نیروهای دولتی سوریه خبر داده و گفته‌اند مردمی که آماده خروج از شرق حلب بودند بلاتکلیف مانده‌اند.

منابع نزدیک به رژیم سوریه نیز به‌نقل از ارتش این کشور نیروهای شورشی را متهم به نقض آتش‌بس کرده‌اند.

در پی تصرف حلب توسط ارتش سوریه و متحدانش، روسیه، ایران و حزب‌الله لبنان، از ظهر سه‌شنبه ۱۳ دسامبر / ۲۳ آذر در شرق حلب آتش‌بس برقرار شد.

قرار بود از ساعت پنج صبح امروز (چهارشنبه) تخلیه این منطقه آغاز شود اما این اقدام به دلایل نامعلومی ممکن نشد. پنج هزار نفر از شورشیان و خانواده‌های خود قرار بود این منطقه را به مقصد اطراف حلب و یا ادلب ترک کنند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به‌طور تلویحی ازسرگیری نبردها در شرق حلب را تأیید کرد. او به خبرگزاری روسی اینترفاکس گفت به‌زودی شاهد سقوط کامل مقاومت در حلب خواهیم بود.

لاوروف گفت: «من فکر می‌کنم شورشیان در دو تا سه روز آینده از مقاومت دست بردارند.»

شامگاه سه‌شنبه روسیه اعلام کرد که سرانجام بخش شرق حلب که در دست شورشیان بود به‌طور کامل تحت کنترل نیروهای سوریه قرار گرفته است. در پی آن شورشیان خواهان آتش‌بس شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.