ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گفت‌و‌گوی وزرای خارجه ایران، ترکیه و روسیه درباره آخرین تحولات حلب

محمد جواد ظریف درباره شرایط ایران برای آتش‌بس در حلب با وزیران خارچه روسیه و ترکیه در دو نوبت جداگانه تلفنی صحبت کرد.

پس از نقض‌ آتش‌بس در سوریه برای تخلیه شورشیان و ساکنان محلات شرقی حلب، وزرای خارجه ایران، ترکیه و روسیه با یکدیگر تلفنی گفت‌و گو کردند.

لاوروف، چاووش‌اوغلو و ظریف: وزرای خارجه روسیه، ترکیه و ایران

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گزارش داده است که عصر چهارشنبه ۱۴ دسامبر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در دو نوبت جداگانه، ابتدا با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و سپس با مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه درباره وضع حلب و شرط ایران برای برقراری آتش‌بس در این شهر جنگ‌زده به رایزنی و گفت‌و‌گو پرداخت.

توافق بر سر تخلیه غیرنظامیان و شورشیان از شرق حلب شامگاه گذشته از سوی گروه‌های شورشی اعلام و سپس از سوی روسیه و ترکیه تأیید شد. ترکیه وعده داده بود که شورشیان و ساکنان شرق حلب تا عصر روز چهارشنبه فرصت دارند این مناطق را ترک کنند. صبح چهارشنبه ۱۴ دسامبر اما آتش‌بس نقض شد.

خبرگزاری رویترز به نقل از شورشیان گزارش داده است که شبه‌نظامیان ایرانی و حزب‌الله لبنان در مجموع به روی چهار منطقه حلب که هنوز در دست شورشیان است، آتش گشودند.

افزون بر این نیروهای رژیم بشار اسد خواسته‌های جدیدی همچون جمع‌آوری اجساد ایرانی‌های کشته‌شده در حلب و آزادسازی ایرانی‌های اسیر را مطرح کرده‌اند.

چندین گروه شورشی گفته‌اند ایران خواهان اجرای آتش‌بس در کنار تسلیم شورشیان در حلب و همچنین تخلیه شهرهای شیعه‌نشین فوعه و کفریا است که در محاصره شورشیان اسلامگرا قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.