ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حوزه هنری فیلم «جاودانگی» را تحریم کرد

در نخستین ساخته مهدی فرد قادری، ماجراهایی که در یک قطار اتفاق می‌افتد خانواده ایرانی را نمادین می‌کند. زن ایرانی در کانون حوادث قرار دارد.

جاودانگی، نخستین فیلم بلند داستانی مهدی فرد قادری، کارگردان ایرانی در گروه هنر و تجربه اکران شده. حوزه هنری این فیلم را که درامی‌ست درباره زنان ایرانی تحریم کرده است.

نمایی از فیلم «جاودانگی» ساخته مهدی فرد قادری

مهدی فرد قادری به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است:

می‌توان گفت «جاودانگی» نیز به فهرست فیلم‌های تحریم شده ازسوی حوزه هنری در سال ۱۳۹۵ پیوست.

«حوزه هنری» وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و از عمده‌ترین متولیان فرهنگی- هنری ایران است که تبلیغ به سود «ارزش‌های اسلامی» و «حکومت اسلامی» در مرکز توجه آن قرار دارد و از آثاری با این مضامین پشتیبانی می‌کند.

در سال ۱۳۹۳ به دستور آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ۲۷ سالن سینما در اختیار حوزه هنری قرار گرفت و تعداد سالن‌های سینمای حوزه به بیش از ۱۰۰ سالن افزایش پیدا کرد.

پوستر فیلم «جاودانگی»

محسن مؤمنی شریف، رئیس حوزه هنری در همان زمان اعلام کرده بود: «فیلم‌هایی که مورد تزلزل خانواده‌ها» شود و یا «با آرمان‌های انقلاب» فاصله داشته باشد‌ در سینماهای حوزه هنری به نمایش درنمی‌آید.

قصه این فیلم ماجراهای شش خانواده است که در شبی بارانی در قطار با هم همسفر می شوند: تمثیلی از خانواده ایرانی.

مهدی فرد قادری در نشست خبری فیلم‌اش در جشنواره هانوی در ویتنام درباره شخصیت‌های زن فیلم «جاودانگی» گفته بود:

زنان ایرانی به عنوان بخش مهم جامعه، تاثیر زیادی در شکل گیری خانواده دارند. زن‌های فیلم با آنکه در بسیاری از مسائل با یکدیگر متفاوت‌اند اما وقتی پای عشق به میان می‌آید یکسان رفتار می‌کنند، چه عشق مادر به فرزندش، چه عشق خواهر به برادرش و یا زن به شوهرش.

آنا نعمتی، فقیهه سلطانی، علیرضا استادی، مارال فرجاد، سودابه بیضایی، اتابک نادری، رویا فلاحی، میثاق زارع، امیرحسین شریعتمداری، علی ابدالی، مهسا کامیابی، یاسر جعفری، آرمان‌ آریانسب، فرزاد صبارو، سهیل برخورداری، امید منصور فلاح، بیتا عالمی، امید شاه‌مرادی، دنیا مستعلمی، آرش اشاداد، محمدرضا برادران، فرید شهریاری، فرید آجرلو، عسل رمضانی و منوچهر علیپور در فیلم «جاودانگی» بازی می‌کنند.

این فیلم علاوه بر جشنواره هانوی، در جشنواره فیلم رم ایتالیا و جشنواره فیلم زاگرب کرواسی هم به نمایش درآمده است.

«گشت ارشاد»، «خصوصی» و «لانتوری» از فیلم‌هایی‌اند که حوزه هنری آن‌ها را تحریم کرده، اما با این‌حال مورد توجه قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.