ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر کار: خرید هفت فروند ایرباس نهایی شد

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران از نهایی شدن خرید هفت فروند هواپیمای ایرباس برای شرکت هواپیمایی آسمان خبر داد.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران از نهایی شدن خرید هفت فروند هواپیمای ایرباس برای شرکت هواپیمایی آسمان خبر داد.

عکس از آرشیو

ربیعی روز پنج‌شنبه ۲۵ آذر ضمن اعلام این خبر ابراز امیدواری کرد که ورود این هواپیماها از اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۶ آغاز شود.

اصغر فخریه کاشان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، روز سه‌شنبه ۲۳ آذر گفته بود که ایران با شرکت هواپیماسازی ایرباس برای خرید هواپیما به توافق‌های نهایی رسیده‌ است.

پیش‌نویس قرارداد اولیه ایران و شرکت ایرباس در سفر بهمن‌ماه سال گذشته حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و هیئت بلندپایه همراه او به فرانسه به امضا رسیده بود.

در این پیش‌نویس مقرر شده بود که ‌‌۱۱۸ فروند انواع هواپیمای ایرباس‌ شامل ۴۵ فروند‌ ایرباس ۳۲۱ و ۳۲۰، ۴۵ فروند‌ ایرباس ۳۳۰، ۱۶ فروند‌ ایرباس ۳۵۰ و ۱۲ فروند‌ ایرباس ۳۸۰ پهن‌پیکر‌ برای ایران‌ایر خریداری شود و در مدت زمان ۵ تا ۸ سال در اختیار هما قرار گیرد.

در گام بعدی پیش‌قرارداد خرید بیش از ۲۰ فروند هواپیمای ATR هم برای ایران‌ایر به امضاء رسید.

با این‌که شرکت ایرباس، یک شرکت اروپایی‌ست، اما در تولید هواپیماهای مسافربری از قطعات ساخت آمریکا استفاده می‌کند. به همین دلیل برای فروش هواپیماهایش به ایران به مجوز وزارت خزانه‌داری آمریکا نیاز داشت.

رویترز در اوایل آذرماه جاری خبر داد که ظاهراً وزارت خزانه‌داری آمریکا دوشنبه ۲۱ نوامبر مجوز فروش هواپیماهای ایرباس به ایران را پیش از به سر آمدن دوره ریاست جمهوری باراک اوباما صادر کرده است اما این مجوز فقط شامل فروش ۱۰۶ هواپیما به ایران است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در کارزار انتخاباتی‌اش وعده داده بود که معامله ایرباس با ایران را به هم می‌زند.

۲۱ آذرماه جاری نیز شرکت هواپیمایی ایران و شرکت آمریکایی بوئینگ قرارداد خرید ۸۰ فروند بوئینگ را امضا کردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.