ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

والی کنر: ۶۴ غیرنظامی در حملات ناتو کشته شده‌اند

<p>سيدفضل&zwnj;الله وحيدی، والی ولايت کنر در شمال شرق افغانستان می&zwnj;گويد حمله هوايی و زمينی ناتو به يک منطقه مسکونی در يک منطقه دور افتاده اين ولايت، ۶۴ کشته برجای گذاشته است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>پيش ازاين شماری منابع محلی به نقل از ساکنان منطقه ارگل شهرک غازی&zwnj;آباد ولايت کنر اعلام کردند که حملات ناتو در شامگاه پنج&zwnj;شنبه ۲۸ بهمن، تلفات سنگين غيرنظاميان را به همراه داشته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته والی کنر، ميزان تلفات و زخميان اين رويداد مرگبار، از سوی هیأت اعزامی دولت افغانستان، بررسی و روشن شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پليس کنر و شورای ولايتی اين ولايت در مورد تعداد افراد کشته شده ادعاهای متفاوتی داشته اند اما سيدفضل&zwnj;الله وحيدی گفت که در ميان جان&zwnj;باختگان، ۲۰ زن و ۲۹ کودک و نوجوان ديده می&zwnj;شوند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ناتو با اعلام اين که ويدئوهای به&zwnj;دست آمده از حمله به اين منطقه نشان می&zwnj;دهد که بين ۳۵ تا ۴۰ شبه&zwnj;نظامی کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ناتو گفته است که در تصاوير ضبط شده توسط بالگردهای جنگی و هواپيماهای بدون سرنشين، هيچ نشانی از اين که غيرنظاميان در اين حملات کشته شده باشند، ديده نمی&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بر پايه اطلاعات ناتو؛ بالگردهای اين سازمان شامگاه پنج&zwnj;شنبه ۲۸ بهمن پس از آن که در مورد تجمع شورشيان به&zwnj;منظور حمله به نيروهای بين&zwnj;المللی، اطلاع يافتند، اين تجمع را هدف گرفتند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>حامد کرزی، رئيس جمهوری افغانستان ضمن محکوم ساختن اين رويداد خواستار تحقيقات جدی دراين زمينه شده است. ناتو گفته است از تحقيقات در اين زمينه پشتيبانی می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مرگ گروهی از غيرنظاميان در حملات نظاميان بين&zwnj;المللی در سه سال گذشته با افزايش خشم عمومی و انتقادات صريح دولت افغانستان از کارکرد نيروهای ائتلاف و ناتو همراه بوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اما پس از&nbsp;برگزيدن ژنرال ديويد پتريوس به&zwnj;عنوان فرمانده جديد نظاميان خارجی و بازنگری در تاکتيک&zwnj;های جنگی پس از مرداد ماه ۱۳۸۹، تلفات غيرنظاميان در عمليات نيروهای خارجی رو به کاهش رفته است.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

سيدفضل‌الله وحيدی، والی ولايت کنر در شمال شرق افغانستان می‌گويد حمله هوايی و زمينی ناتو به يک منطقه مسکونی در يک منطقه دور افتاده اين ولايت، ۶۴ کشته برجای گذاشته است.

پيش ازاين شماری منابع محلی به نقل از ساکنان منطقه ارگل شهرک غازی‌آباد ولايت کنر اعلام کردند که حملات ناتو در شامگاه پنج‌شنبه ۲۸ بهمن، تلفات سنگين غيرنظاميان را به همراه داشته است.

به گفته والی کنر، ميزان تلفات و زخميان اين رويداد مرگبار، از سوی هیأت اعزامی دولت افغانستان، بررسی و روشن شده است.

پليس کنر و شورای ولايتی اين ولايت در مورد تعداد افراد کشته شده ادعاهای متفاوتی داشته اند اما سيدفضل‌الله وحيدی گفت که در ميان جان‌باختگان، ۲۰ زن و ۲۹ کودک و نوجوان ديده می‌شوند.

ناتو با اعلام اين که ويدئوهای به‌دست آمده از حمله به اين منطقه نشان می‌دهد که بين ۳۵ تا ۴۰ شبه‌نظامی کشته شده‌اند.

ناتو گفته است که در تصاوير ضبط شده توسط بالگردهای جنگی و هواپيماهای بدون سرنشين، هيچ نشانی از اين که غيرنظاميان در اين حملات کشته شده باشند، ديده نمی‌شود.

بر پايه اطلاعات ناتو؛ بالگردهای اين سازمان شامگاه پنج‌شنبه ۲۸ بهمن پس از آن که در مورد تجمع شورشيان به‌منظور حمله به نيروهای بين‌المللی، اطلاع يافتند، اين تجمع را هدف گرفتند.

حامد کرزی، رئيس جمهوری افغانستان ضمن محکوم ساختن اين رويداد خواستار تحقيقات جدی دراين زمينه شده است. ناتو گفته است از تحقيقات در اين زمينه پشتيبانی می‌کند.

مرگ گروهی از غيرنظاميان در حملات نظاميان بين‌المللی در سه سال گذشته با افزايش خشم عمومی و انتقادات صريح دولت افغانستان از کارکرد نيروهای ائتلاف و ناتو همراه بوده است.

اما پس از برگزيدن ژنرال ديويد پتريوس به‌عنوان فرمانده جديد نظاميان خارجی و بازنگری در تاکتيک‌های جنگی پس از مرداد ماه ۱۳۸۹، تلفات غيرنظاميان در عمليات نيروهای خارجی رو به کاهش رفته است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.