ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوباما: روسیه در انتخابات آمریکا با حملات سایبری دخالت کرده است

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که به دخالت روسیه در انتخابات آمریکا با حملات سایبری، واکنش عملی نشان می‌دهد. ترامپ پاسخ داد: چرا حالا، بعد از باخت کلینتون؟

باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا، در مصاحبه‌ای با رادیو ان‌پی‌آر گفته که در مقابل دخالت روسیه در انتخابات آمریکا با حملات سایبری، واکنش عملی نشان خواهد داد.

اوباما تایید کرده که این حملات در کارزار انتخاباتی کلینتون تأثیر داشته و به آن ضربه زده، اما این تنها عامل نتیجه انتخابات نبوده و عوامل دیگری هم در نتیجه انتخابات مؤثر بوده‌اند.

در روزهای اخیر دولت آمریکا و برخی از نمایندگان بلندپایه حزب جمهوری‌خواه، روسیه را متهم کرده‌اند که در حملات سایبری به کارزار انتخاباتی آمریکا نقش داشته است. آنها گفته‌اند که روسیه باید بهای این کار را بپردازد.

چهارشنبه ۱۴ دسامبر، شبکه خبری ان‌بی‌سی از قول مقام‌های ارشد اطلاعاتی گزارشی منتشر کرد. مقام‌های اطلاعاتی گفته بودند که که مطمئن‌اند ولادیمیر پوتین در عملیات هک‌ کردن ایمیل حزب دموکرات و ستاد هیلاری کلینتون دست داشته و شیوه انتشار و استفاده از محتوای به‌دست‌آمده را هدایت کرده است.

در مقابل این گفته‌ها، دمیتری پسکوف، سخن‌گوی کاخ کرملین، گزارش اخیر ان‌بی‌سی را خنده‌دار خوانده است.

 دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب هم این موضع‌گیری‌ها را سیاسی دانسته است. او در توییتی که پنج‌شنبه ۱۵ دسامبر منتشر کرد، نوشت: «اگر روسیه، یا یک جای دیگر، عملیات هک انجام داده چرا کاخ سفید این‌قدر تعلل کرده تا دست به عمل بزند؟ چرا حالا که هیلاری کلینتون باخته شکایت می‌کنند؟»

 باراک اوباما درباره شیوه مداخله روسیه گفته که «این حملات در راستای مسایل مطرح شده درباره ایمیل‌های هیلاری کلینتون و بیناد او بوده و شایعاتی درباره کمپین ملی حزب دموکرات تولید می‌کرده.»

رییس‌جمهوری آمریکا البته گفته که تحقیقات در این زمینه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا ادامه دارد، اما او می‌خواهد که نتیجه‌ قابل‌دفاعی از این تحقیقات را تا پیش از ۲۰ ژانویه منتشر کند.

ویکی‌لیکس محتوایی را منتشر کرده بود با عنوان ایمیل‌های هک‌شده حزب دموکرات که در آن ایمیل‌ها این حزب برای عدم موفقیت برنی سندرز رقیب درون حزبی کلینتون تلاس می‌کرد. همچنین در این ایمیل‌ها به برخی از ترفندها و شیوه های تبلیغاتی برای ستاد هیلاری کلینتون اشاره شده بود.

اوباما در عین حال گفته که فکر می‌کند ستاد دونالد ترامپ نقشی در حملات سایبری نداشته است. جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید آمریکا اما گفته که «ترامپ بی تردید می‌دانسته که روسیه در این حملات نقش داشته است.»

او به خبرنگاران گفته که «شما همه این را ضبط‌ کرده‌اید که نامزد حزب جمهوری‌خواه روسیه را تشویق کرده تا دست به هک کردن رقیبش بزند. او معتقد بود که این موضوع به او کمک می‌کند.»

دونالد ترامپ در زمان کارزار انتخابی‌اش یک بار گفته بود: «روسیه اگر صدای مرا می‌شنوی ایمیل‌های هیلاری کلینتون را پیدا کن.» او بعدا این گفته‌ها را شوخی دانست.

مشاور ارشد ترامپ، کلیان کانوی، به این گفته‌های ارنست واکنش نشان داده و آن را ناامیدکننده دانسته است.

روسیه اتهام‌ دست داشتن در حملات سایبری را رد می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.