ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرکل: روسیه و ایران مسئول جنایت‌های حلب هستند

در پی گزارش شهردار حلب درباره اوضاع این شهر در نشست اتحادیه اروپا، صدراعظم آلمان، روسیه و ایران را عامل جنایت‌ها در حلب دانست و سازمان ملل را در این‌باره مورد انتقاد قرار داد.

صدراعظم آلمان در نشست رهبران اتحادیه اروپا روسیه و ایران را متهم به جنایت علیه مردم حلب کرد و شورای امنیت سازمان ملل را در پیوند با بحران سوریه ناتوان خواند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پس از اجلاس رهبران اتحادیه اروپا: ما با واماندگی شورای امنیت سازمان ملل مواجهیم

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، پنج‌شنبه شب ۱۵ دسامبر / ۲۵ آذر پس از نشست رهبران ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در بروکسل آن‌چه در شهر حلب سوریه رخ داد را غیرقابل تصور توصیف کرد و گفت روسیه و ایران در جنایت‌ها علیه مردم غیرنظامی در شهر حلب سوریه مسئول هستند. او افزود این جنایت‌ها باید مجازات شوند.

روز چهارشنبه ۱۴ دسامبر / ۲۴ آذر شورشیان سوریه اعلام کردند که واحدهای ایرانی متحد رژیم بشار اسد آتش‌بس را نقض کردند.

آنگلا مرکل گزارش بریتا حاجی حسن، شهردار شرق حلب به نشست اتحادیه اروپا را «بسیار تأسف‌بار» و «تکان‌دهنده» خواند و درباره تلاش‌ها برای حفاظت از مردم غیرنظامی در سوریه گفت: «موضوع به فقدان اراده و کمبود مالی مربوط نیست... ما با واماندگی شورای امنیت سازمان ملل مواجهیم.»

صدراعظم آلمان تأکید کرد که سازمان ملل باید دوباره قادر به عمل شود. او افزود: «همه ما متوجه شده‌ایم که بسیار بیش از آن‌چه مایلیم کاری صورت می‌گیرد.»

شهردار شرق حلب در اجلاس سران کشورهای اتحادیه اروپا از کشورهای اروپایی خواست ناظرانی را به حلب اعزام کنند. بریتا حاجی حسن گفت: «دست‌کم جان ۵۰ هزار نفر از ساکنان حلب در خطر است. احتمال قتل عام آن‌ها وجود دارد.»

به‌گفته دونالد توسک، رئیس شورای اروپا، با توجه به جنایت‌های جنگی در سوریه، اتحادیه اروپا می‌خواهد از همه کانال‌های دیپلماتیک موجود به منظور کاهش درد و رنج مردم استفاده کند. هدف، ایجاد راه‌های آزاد و امن برای ارسال کمک‌های انسانی به شرق حلب و خارج کردن مردم زیر نظر نهادهای بین‌المللی است. توسک گفت: «ما آن‌گونه که می‌خواهیم مؤثر عمل نکرده‌ایم.»

دونالد توسک هدفِ دعوت از شهردار بخش شرق حلب به اجلاس سران اتحادیه اروپا را «شنیدن صدای مردم حلب، دست‌کم به این شکل نمادین» عنوان کرد.

از سوی دیگر نهادهای امدادرسان نیز روسیه را مسئول جنایت‌های حلب دانستند. به‌گزارش رویترز، کلاه‌ سفیدهای سوریه، امدادرسان‌های مردمی که امسال برنده جایزه نوبل آلترناتیو شدند، به‌همراه چند نهاد مردمی دیگر در نامه‌ای به سازمان ملل گفته‌اند در حملات هوایی جنگنده‌های روسیه یک‌هزار و ۲۰۷ نفر از مردم غیرنظامی کشته شده‌اند که ۳۸۰ نفر از آن‌ها کودک بودند.

بر اساس گزارش نهادهای مردمی، بین ماه‌های ژوئیه و دسامبر سال جاری در منطقه حلب حدود ۳۰۴ حمله هوایی انجام شده که به احتمال بسیار قوی بیشتر آن‌ها توسط جنگنده‌های روسیه صورت گرفته است.

در این گزارشِ ۳۹ صفحه‌ای آمده است: «شواهد روشن نشان از جنایت‌های روسیه در سوریه و یا سهیم بودن این کشور در جنایت‌ها دارد.»

اسناد و مدارک در این زمینه از طریق اظهارات شاهدان عینی، ویدئو‌های به‌دست آمده، ضبط صدا از کابین خلبان جنگنده‌ها و یا مهمات مورد استفاده جمع‌آوری شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امیرشکاری

    متاسفانه حزب دموکرات مسیحی آلمان برهبری خانم آنگلا مرکل کاملا وابسته به اسراییل وسیاست هایش نسخه دست دوم ناتو وسازمان سیا ست، این حرفا هم از سوزشی ست که این آخر سری از شکست مفتضحانه تروریست های مورد حمایت آنها در مقابل نیرو های مردمی سوریه گریبان گیر دیو صفتان ضد انسان شده است .

  • نمی‌شوند

    هر چند شخصا معتقدم سازمان های مردم نهاد غربی، صادق تر هستند تا دول بخصوص از وع سالام گراف که حتی در حقوق بشر هم میان انسان ها فرق میگ ذارند ان را به حقوق بشر اسلامی و غیر اسلامی تقسیم می کنند! از کسانی که مدعی حقوق بشر اسلامی هستند واقعا نباید صداقت انتظار داشت! حق بشریت که دیگر تبعیض نمی پذیرد. دویست بشریت سعی کرده نژادپرستی را حذف کند از جوامع بشری از لغو برده داری تاکنون، حالا در کمال وقاحت، تعداد 50 کشور در کنفرانس اسلامی با جمعیت بالغ بر یک و نیم میلیارد نفر سخن از حقوق بشر اسلامی می گویند. این ننگ بشریت است با این همه پیشرفت علم و دانش و تمدن و ارتباطات چنین تعداد دولت با این جمعیت تحت تسلطشان چنین ادعاهای خردستیزانه و ضد بشری می کنند!!

  • نمی‌شوند

    رفتار دوگانه حکومت ها در مواجه نقض حقوق بشر، گویا تمامی ندارد. نظام ایران اسارئیل محکوم میکند و آلمانی ها نظام ایران را!! هر دو راست می گیوند ولی چون رفتراشان دوگانه است عملا این محکومیت ها بی ارزش است و عملا هم کمکی به قربانیان نیمی کند. این قربانیان تنها بازیچه سیاست کاران هستند. در میان فقط شانس اینست قربانی در چه وضعیتی باشد. اگر خیلی جانش ارزشمند باش برای دولت حامی، مکن است نجات یابد و گرنه تنها بزاری برای تبلیغات است.

  • نمی‌شوند

    جنایت علیه بشریت از سوی هر فرد، گروه، دولت، حاکمیت، حاکم، نظامی و شبه نظامی.. محکوم است. نباید باشد. ولی چگونه این این نباید شدنی است؟ بیش از ده سال است دارم من و دیگران این حرف ها تکرار می کینم، ولی تقریبا هیچ تاثیری نداشته چرا؟

  • َشیرکو

    اصلاح می کنم، خطاب به آقا یا خانم ح.

  • َشیرکو

    خطاب به آذر خانوم: کشتن مردم در هرجای دنیا محکوم است، ضمنن اسراییل که با زیر دریایی مردم غزه را هدف قرار نداده. زیر دریایی در اختیارش قرار دادن که بتونه در برابر حمله کشورهای قدرتمند از خودش دفاع کنه. روحیه ناسیونالیستی شما، و دفاع بدتون، یه جورایی گل به خودی محسوب می شود. انسانهای آزاده همیشه باید جانب حق رو نگهدارن، حتی اگر به ضررشون باشه. کشته شدن کودکان و غیر نظامیان در سوریه چیزی نیست که شما بخوای در موردش شانتاژ کنید. مردم آزاده دنیا همگی دوست دارند که بعد از اسد حکومتی دمکرات وضعیت سوریه را سروسامان ببخشد، ولی حفظ اسد به هر قیمتی، خبط بزرگی خواهد بود که دودش تو چشم مردم کشورهای اطراف هم خواهد رفت. متشکرم

  • ح

    چند سال پیش که جنگ 51 روزه در غزه بود که اسرائیل غزه را بمباران می کرد و حتی مدرسه سازمان ملل را که مردم پناه گرفته بودند بمباران کرد که حتی مردم خود اروپا در کشورهایشان بر ضد آن اعتراض کردند ایشون مثل فرانسه و انگلیس و آمریکا ضمن دفاع نوچه وار از اسرائیل زیر دریایی هسته ای به این کشور هدیه کرد وقتی به اسرائیل رفت بدون اشاره به شهرک سازی های اسرائیل و تخریب خانه هایی که با پول موسساتی در اروپا در کرانه غربی ساخته شده اسرائیل را دروازه تمدن غرب خواند که اگر غرب خلاصه شده در سیاست انگلیس و فرانسه و آلمان و آمریکا باشد حقیقتن مثال خوبی است چون در کثیف بودن یکی هستید حالا میاد نقش آدم خوب را بازی می کند وقتی یکی از مسئولین آلمان از عربستان انتقاد کرد بلافاصله همین خانم مثل رفیق انگلیس اش گفت این موضع رسمی دولت آلمان نیست دنیایی که شماها نقش آدم خوبهاش را بازی کنید همین می شود که هست