ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پوتین خواهان آتش‌بس سراسری در سوریه شد

پوتین می‌گوید روسیه با میانجی‌گری ترکیه برای برقراری «آتش‌بس سراسری در سوریه» در حال مذاکره با شورشیان سوریه است. همچنین قرار است مذاکرات صلح سوریه در قزاقستان آغاز شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از اجرای آتش‌بس سراسری در سوریه سخن گفت. او اعلام کرد که گام بعدی پس از تصرف حلب توسط نیروهای دولتی سوریه آتش‌بس سراسری است. در حال حاضر در این‌باره با شورشیان سوریه مذاکره می‌شود. آغاز دور جدید گفت‌وگوها از جمله موارد مذاکره است.

ولادیمیر پوتین می‌گوید با رجب طیب اردوغان به توافق رسیده تا دور جدید مذاکرات صلح سوریه برگزار شود.

ولادیمیر پوتین روز جمعه ۱۶ دسامبر / ۲۶ آذر در جریان دیدار از ژاپن اعلام کرد که روسیه تلاش می‌کند تا در سراسر سوریه آتش‌بس برقرار شود. او این اقدام را «گام بعدی» پس از بازپس‌گیری حلب توسط نیروهای دولتی سوریه عنوان کرد.

پوتین گفت: «ما فعالانه با اعضای شبکه نیروهای مخالف مسلح، با میانجی‌گری ترکیه در حال مذاکره هستیم.»

رئیس جمهوری روسیه همچنین افزود که با رجب طیب اردوغان، همتای ترک خود به توافق رسیده تا دور جدید مذاکرات صلح سوریه برگزار شود. این مذاکرات در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار خواهد شد. این مذاکرات، افزون بر مذاکراتی است که زیر نظر سازمان ملل در ژنو برنامه‌ریزی شده است.

اردوغان روز پنج‌شنبه ۱۵ دسامبر / ۲۵ آذر رژیم سوریه را متهم به خرابکاری در ارسال کمک‌های انسانی به مردم شرق حلب کرد. او گفت رژیم سوریه و حامیان آن تلاش کرده‌اند تا مانع از برقراری آتش‌بس شوند.

روسیه نزدیکترین پشتیبان حکومت بشار اسد است، ترکیه اما تاکنون خواهان سرنگونی رژیم سوریه بوده است اگر چه در ماه‌های اخیر نشانه‌هایی از تغییر در رویکرد آن دیده می‌شود. ترکیه در سوریه علیه گروه «دولت اسلامی» (داعش) و کردهای مخالف رژیم اسد وارد عملیات نظامی شده است.

پاریس خواهان حضور ناظران بین‌الملل در حلب شد

به‌درخواست فرانسه امروز، جمعه ۱۶ دسامبر / ۲۶ آذر، در شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت سوریه و به‌ویژه شرق حلب گفت‌وگو خواهد شد. پاریس خواهان اعزام فوری ناظران بین‌المللی به این منطقه برای نظارت بر خروج مردم و ارسال کمک‌های انسانی شد.

استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز خواهان آتش‌بس فوری و راه حل سیاسی برای پایان بخشیدن به جنگ سوریه شد.

دی میستورا گفت بدون چنین توافقی خطر آن می‌رود که ادلب، مقر شورشیان هم به «حلب بعدی» تبدیل شود.

از روز پنج‌شنبه اتوبوس‌ها هزاران نفر از مردم غیرنظامی و شورشیان را از شرق حلب خارج می‌کنند. به‌گفته سازمان ملل هنوز ۵۰ هزار نفر در این منطقه گرفتار هستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خ ا م ن ی

    آنچه من بعنوان یک فرد معولی علاقه مند مظالعه اخبار و تحلیل های سیاسی طی سی سال متوجه شدم این است که، که چیزی به نام درس عبرت گرفتن نیست. منظور از درس عبرت، یعنی اصلاح رژیم سیاسی در جهت خیر و نه شر! البته رژیم ها به گمان خودشان اهل انتقاد و عبرت گیری هستند ولی چیزی دنبالش هستند شر است. شرارت گرایی واقعیت انها است. مثلا کی نداند دشمن تراشی امری نابخردانه است. دیگر هر بچه دبستانی جز اولی اموخته هایش است ولی باز می بینیم از کارهای رایج حکومت ها دشمن تراشی است.!چرا؟ دقیقا همین است که موی گویم، حکومت خیرگرا نیستندو شرگرا هستند اغلب! حاکمان، چنان مست غرور جاه و حکومت هستند که گمان می کنند این وضع ابدی است! ولی بارها و بارها این گونه بوده است. سرنوشت حکامیت سکولار اسدها، تکرار مکررات است. غررو و استکبار، به حد کشور خود راضی نبودن. این سرنوشتی است که در کمین همه حکومت ها است از ارئدوغان تا پوتین و غیره.

  • خ ا م ن ی

    حکومت اردوغان اثبات کرده، دمکراسی خواه و مدافع حققو بشر نیست. چههر واقعی اردوغان بعد از کودتا کاملا عیان شده است. اینکه حدود نمی از شرکت کنندگان به حزب او رای دادند، دلیل ذبر دمکراسی خواهی یا خوب بودن او نیست. حزب نازی هم با رای به قدرت رسید! چون اگر معیارهای تضمین آزادی و حقوق اقلیت ها نباشد، ممکن است اکثریت ظلم کند و دمکراسی را نابود! دشمنی اردوغان با حکوکمت اسد، دو دلیل اصلی دارد: 1- ادعاهای ارضی دیرینه حکوکت سوریه نسبت به انتاکیه 2- نگرانی از حمایت سوریه از تجزیه لطبان کرد ترکیه در این دشمنی اردوغان، حکومت سوریه هم تقصیر دارد. حکومت سکولار اسدها، می توانستند بهتر از این حکومت کنند. ارزش های سکولاری حکومت آنها، با نابخردی و دشمن تراشی های بیهوده شان، بلای جان خود و ملت سوریه شد.