ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه و ژاپن درباره مالکیت جزایر کوریل به تفاهم نرسیدند

سفر دو روزه ولادیمیر پوتین برای دیدار و گفت‌و‌گو با شینزو آب درباره مناقشه تاریخی دو کشور روسیه و ژاپن بر سر مالکیت جزایر کوریل بی‌ثمر ماند.

سفر دو روزه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای دیدار و گفت‌و‌گو با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن درباره مناقشه تاریخی دو کشور روسیه و ژاپن بر سر مالکیت جزایر کوریل بی‌ثمر ماند.

ولادیمیر پوتین و شینزو آبه، نزدیکی محتاطانه دو کشور روسیه و ژاپن

پوتین و آبه در شهر ناگاتو، زادگاه نخست‌وزیر ژاپن درباره حاکمیت بر جزایر کوریل، که از پابان جنگ جهانی دوم تاکنون بین دو کشور مورد مناقشه بوده، با یکدیگر مذاکره کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین در نشست خبری جمعه ۱۶ دسامبر که در پایان دیدارش با نخست‌وزیر ژاپن برگزار شد، گفت: «خوش‌باوری‌ست اگر گمان کنیم که ما توانستیم این مشکل تاریخی را در یک ساعت گفت وگو از میان برداریم. اما بی‌تردید ضرورت دارد که راه حلی برای مشکل بیابیم.»

جزایر کوریل مجمع‌الجزایری آتشفشانی در استان ساخالین در روسیه است. طول تقریبی آن ۱۳۰۰ کیلومتر و از شمال شرقی هوکایدو در ژاپن تا کامچاتکا در روسیه امتداد دارد، چنانکه دریای اختسک را از اقیانوس آرام شمالی جدا می‌کند. ۵۶ جزیره و شمار بسیاری از صخره‌های کوچک، این مجمع‌الجزایر را تشکیل می‌دهند. مساحت کل خشکی‌های جزایر کوریل ۱۵٬۶۰۰ کیلومتر مربع است و جمعیتی در حدود ۱۹ هزار نفر دارد.

ژاپن مدعی دو جزیره بزرگ جنوبی است و آن‌ها را بخشی از خاک خود می‌داند. به دلیل مناقشه بر سر جزایر یاد شده، بعد از پایان جنگ جهانی دوم، ژاپن حاضر نشد با روسیه پیمان صلح امضا کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.