ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

منشور حقوق شهروندی رونمایی می‌شود

منشور حقوق شهروندی در همایش «نخبگان جوان کشور» و با حضور حسن روحانی و اعضای کابینه او رونمایی خواهد شد.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران به زودی از منشور حقوق شهروندی رونمایی خواهد کرد.

روحانی در جمع دانشجویان نخبه - عکس آرشیوی

به گزارش رسانه‌های ایران، منشور حقوق شهروندی پس از مدت‌ها بحث و انتظار بالاخره دوشنبه ۲۹ آذرماه در همایش «هم‌اندیشی نخبگان جوان کشور» رونمایی خواهد شد.

منشور حقوق شهروندی یکی از وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی در حیطه سیاست‌های داخلی بود. نخستین پیش‌نویس منشور حقوق شهروندی در ۲۰ صفحه و سه فصل با عنوان «ﮔﺎم اول: اﺻﻮل ﮐﻠﯽ، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ و ﺧﻂ ﻣﺸﯽ دوﻟﺖ» در پنجم آذرماه ۱۳۹۲ و همزمان با انتشار عملکرد ۱۰۰ روزه دولت یازدهم منتشر شد و قرار بود تا ۲۲ بهمان آن سال نهایی شود، اما هر بار رونمایی نهایی آن به تأخیر افتاد.

این منشور از زمان انتشار مورد انتقاد بسیاری از مدافعان حقوق بشر قرار گرفت. منتقدان معتقد بودند در آن منشور هرچند به آزادی بیان و اندیشه و به رسمیت شناختن اقلیت‌های قومی اشاره شده است، اما موارد نقض حقوق بشر با توجه به محدود بودن این منشور در چهارچوب قوانین فعلی و تبعیض آمیز قانون اساسی ایران باقی خواهد ماند.

در همایش «نخبگان جوان کشور» بیش از ۵۰۰ «جوان نخبه» با رئیس‌جمهوری و تعدادی از وزیران و اعضای کابینه دولت در یک نشست شرکت خواهند کرد. این نشست در سالن اجلاس سران در تهران برگزار خواهد شد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.