ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

امام جمعه کرمانشاه خواستار محاکمه گروه فرهنگی دانشگاه رازی شد

علما در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه ادعا کرد که شب شعر دانشگاه رازی «مملوء از توهین به پیامبران اولوالعزم» بوده‌ و تهدید کرد که در برابر «مسببان» این شب شعر «گذشت» نخواهد کرد.

مصطفی علما، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خواستار محاکمه گروه فرهنگی دانشگاه رازی شد.

علما برگزارکنندگان یک شب شعر را تهدید کرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران، مصطفی علما جمعه ۲۶ آذر، در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه ادعا کرد که یک شب شعر برگزارشده در دانشگاه رازی این شهر «مملوء از توهین به پیامبران» بوده‌است. او تهدید کرد که در برابر «مسببان» این شب شعر «گذشت» نخواهد کرد و برخورد با آنها را «تا انتها» دنبال می‌کند.

او دو هفته پیش نیز در سخنان خود نسبت به رویدادهای فرهنگی و سخنران‌های دعوت‌شده به دانشگاه رازی کرمانشاه هشدار داده‌بود.

در ماه اخیر، دانشگاه رازی میزبان چند سخنران جنجالی بوده‌است. صادق زیباکلام، استاد اصلاح‌طلب دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در مناظره‌ای با علی خضریان، فعال اصول‌گرا و دبیر سابق انجمن‌های دانشجویی اسلامی مستقل (نهاد وابسته به اصول‌گرایان تندرو در دانشگاه) شرکت کرد که ویدئوهای آن با تشویق‌ها و شعارهای دانشجویان در حمایت از زیباکلام در شبکه‌های اجتماعی پخش شد.

همچنین محسن رهامی، دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌های ایران، استاد حقوق و وکیل اصلاح‌طلب آسیب‌دیدگان کوی دانشگاه که به همراه شیرین عبادی در جریان دادرسی‌های آن پرونده بازداشت شده بود، در مراسم ۱۶ آذر این دانشگاه سخنرانی کرد. پس از آن نیز برنامه‌ای با سخنرانی فخرالسادات محتشمی‌پور، فعال اصلاح‌طلب جبهه مشارکت و زندانی سابق سیاسی و نیز همسر زندانی سیاسی اصلاح‌طلب، مصطفی تاج‌زاده ترتیب داده شده‌بود که بر اثر فشارها لغو شد.

امام جمعه کرمانشاه در سخنان خود روز جمعه ۲۶ آذر به یک شب شعر اشاره می‌کرد که اخیراً از سوی گروه فرهنگی این دانشگاه برگزار شده‌است. علما ادعا کرد که اشعار خوانده‌شده در این رویداد فرهنگی حاوی «توهین به پیامبران اولوالعزم» بوده و از این رو خواستار عزل و محاکمه مسئولان و گروه فرهنگی دانشگاه رازی شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.