ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حال مرتضی مرادپور، زندانی در اعتصاب غذا وخیم است

مرتضی مرادپور زندانی سیاسی، پنجاه و چهار روز است در اعتصاب است. او امروز در پنجاه و چهارمین روز اعتصاب غذایش، بیهوش شده و به بهداری زندان منتقل شده است.

 مرتضی مرادپور زندانی سیاسی آذربایجانی در اعتصاب است. او امروز در پنجاه و چهارمین روز اعتصاب غذایش، بیهوش شده و به بهداری زندان منتقل شده است.

مرتضی مراد پور، قبل و در حال اعتصاب غذا

فردین مرادپور، برادر این زندانی سیاسی گفته که در تماس تلفنی ظهر امروز شنبه ۲۷ آذر مطلع شده که برادرش امروز صبح «وقتی در تلاش بوده که از جایش برخیزد، چشمانش سیاهی رفته، تعادلش را از دست داده و بیهوش شده و به زمین خورده است.»

او بعد از بیهوشی حدودا ۱۵دقیقه‌ای، با کمک هم‌بندانش و پاشیدن آب بر صورتش به هوش آمده و بعد از به هوش آمدن، به بهداری زندان منتقل شده است. به گفته برادر این زندانی، پزشکان قند و فشار خون او را کنترل کرده ولی در مورد کیفیت آنها هیچ اطلاعاتی نداده‌اند. ضربان قلب مرتضی مرادپور، نامنظم و کند شده طوری که پزشکان زندان فکر کرده‌اند دستگاه‌ها و ابزار پزشکی‌ درست کار نمی‌کند و چندین بار آنها را تست کرده‌اند تا این که اختلال دستگاه را مربوط به وخامت وضعیت او و نامنظم بودن ضربان دانسته‌اند.

برادر مرتضی مرادپور همچنین گفته که بعد از کنترل‌های پزشکی، سعی کرده‌اند با اجبار به او آمپول و سرم تزریق کنند، طوری که چندین نفر از دستانش نگه داشته‌اند ولی مرتضی با تهدید این که در صورت تزریق آمپول یا سرم، سرش را به دیوار و تخت خواهد کوبید، مقاومت کرده و مانع از تزریق آنها شده است.

خانواده این زندانی روز پنج‌شنبه به دلیل «بی پاسخ مانده درخواست هایشان از مجاری قانونی»، مقابل دادگستری تبریز تحصن کردند اما با وجود وعده مسئولان قضایی، اجازه ملاقات این خانواده با زندانی‌شان داده نشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.