ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرح استيضاح وزير نيرو اعلام وصول شد

<p>پس از گذشت ٢٠ روز از استیضاح اولین وزیر دولت احمدی&zwnj;نژاد و برکناری وی توسط مجلس، امروز طرح استيضاح مجيد نامجو وزير نيرو نیز در مجلس ايران اعلام وصول شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، ۴۵ نماينده مجلس، طرح استيضاح وزير نيرو را امضا کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&laquo;فقدان مديريت و برنامه&zwnj;ريزی برای تصدی وزارت&zwnj;خانه نيرو، عدم رعايت عدالت و اقدام تبعض&zwnj;آميز در مناطق مختلف، عدم اجرای تعهدات داده شده در گزارش برنامه در زمان رأی اعتماد، طولانی&zwnj;شدن اجرای مصوبات دولت و تعهدات وزارت نيرو، فقدان برنامه&zwnj;ريزی و اولويت&zwnj;بندی طرح&zwnj;های آب&zwnj;رسانی و تأمين برق شهری و روستايی و طولانی شدن اجرای سدها و آب&zwnj;رسانی و مشکلات متعدد مردم و تضاد درون وزارت&zwnj;خانه&raquo; از محورهای استيضاح مجيد نامجو است.<br /> <br /> مجيد نامجو ۲۴ آبان ۸۸ با ۲۱۰ رأی مجلس ایران به عنوان وزير نيرو انتخاب شد. وی پيش از وزارت &laquo;مدير پروژه و رئيس کارگاه طرح&zwnj;های عمرانی قرارگاه سازندگی سپاه، فرمانده مهندسی لشگر ۴۱ ثارالله، مدير عامل موسسه سازندگی ثارالله، معاون عمران قرارگاه سازندگی کربلا، معاون عمران قرارگاه سازندگی خاتم الانبياء، عضو شورای شهر کرمان در دوره دوم و معاون وزير نيرو و مدير عامل و رئيس هيئت مديره شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور&raquo; بوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>استيضاح وزير نيرو در حالی به جريان افتاده است که ۲۰ روز پيش، حميد بهبهانی وزير راه و ترابری دولت دهم نيز در نتيجه استيضاح از وزارت برکنار شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>حميد بهبهانی، ١٢ بهمن ٨٩ با ۱۴۷ رأی موافق، ۷۸ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۴ رأی از سوی مجلس شورای اسلامی از وزارت راه و ترابری برکنار شد. جلسه استيضاح وزيره راه و ترابری بدون حضور وی و محمود احمدی&zwnj;نژاد برگزار شده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&laquo;وقوع سوانح پی در پی هوايی و اعلام نظر غيرکارشناسانه در خصوص نرمال بودن سوانح هوايی در کشور مانند سانحه قزوين و سانحه اروميه، استفاده غيرموجه و غيراقتصادی از ناوگان هوايی مستهلک و غيرقابل اعتماد و در نتيجه وجود ترديد در مردم به توانايی&zwnj;های تخصصی کشور در زمينه حمل و نقل و عدم اجرای قانون برنامه چهارم توسعه در خصوص نوسازی ناوگان هوايی&raquo; از جمله محورهای اصلی استيضاح وزير راه اعلام شده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>با این حال چند روز بعد محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس&zwnj;جمهور ايران، استيضاح حميد بهبهانی را &laquo;غيرقانونی&raquo; خواند.<br /> </p>

پس از گذشت ٢٠ روز از استیضاح اولین وزیر دولت احمدی‌نژاد و برکناری وی توسط مجلس، امروز طرح استيضاح مجيد نامجو وزير نيرو نیز در مجلس ايران اعلام وصول شد.

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، ۴۵ نماينده مجلس، طرح استيضاح وزير نيرو را امضا کرده‌اند.

«فقدان مديريت و برنامه‌ريزی برای تصدی وزارت‌خانه نيرو، عدم رعايت عدالت و اقدام تبعض‌آميز در مناطق مختلف، عدم اجرای تعهدات داده شده در گزارش برنامه در زمان رأی اعتماد، طولانی‌شدن اجرای مصوبات دولت و تعهدات وزارت نيرو، فقدان برنامه‌ريزی و اولويت‌بندی طرح‌های آب‌رسانی و تأمين برق شهری و روستايی و طولانی شدن اجرای سدها و آب‌رسانی و مشکلات متعدد مردم و تضاد درون وزارت‌خانه» از محورهای استيضاح مجيد نامجو است.

مجيد نامجو ۲۴ آبان ۸۸ با ۲۱۰ رأی مجلس ایران به عنوان وزير نيرو انتخاب شد. وی پيش از وزارت «مدير پروژه و رئيس کارگاه طرح‌های عمرانی قرارگاه سازندگی سپاه، فرمانده مهندسی لشگر ۴۱ ثارالله، مدير عامل موسسه سازندگی ثارالله، معاون عمران قرارگاه سازندگی کربلا، معاون عمران قرارگاه سازندگی خاتم الانبياء، عضو شورای شهر کرمان در دوره دوم و معاون وزير نيرو و مدير عامل و رئيس هيئت مديره شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور» بوده است.

استيضاح وزير نيرو در حالی به جريان افتاده است که ۲۰ روز پيش، حميد بهبهانی وزير راه و ترابری دولت دهم نيز در نتيجه استيضاح از وزارت برکنار شد.

حميد بهبهانی، ١٢ بهمن ٨٩ با ۱۴۷ رأی موافق، ۷۸ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۴ رأی از سوی مجلس شورای اسلامی از وزارت راه و ترابری برکنار شد. جلسه استيضاح وزيره راه و ترابری بدون حضور وی و محمود احمدی‌نژاد برگزار شده بود.

«وقوع سوانح پی در پی هوايی و اعلام نظر غيرکارشناسانه در خصوص نرمال بودن سوانح هوايی در کشور مانند سانحه قزوين و سانحه اروميه، استفاده غيرموجه و غيراقتصادی از ناوگان هوايی مستهلک و غيرقابل اعتماد و در نتيجه وجود ترديد در مردم به توانايی‌های تخصصی کشور در زمينه حمل و نقل و عدم اجرای قانون برنامه چهارم توسعه در خصوص نوسازی ناوگان هوايی» از جمله محورهای اصلی استيضاح وزير راه اعلام شده بود.

با این حال چند روز بعد محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور ايران، استيضاح حميد بهبهانی را «غيرقانونی» خواند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.