ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چندین زمین‌لرزه در بوشهر رخ داد

در پی وقوع چندین زمین‌لرزه‌ در استان بوشهر گروه‌های امدادرسان به حالت آماده‌باش درآمدند. نیروگاه اتمی بوشهر در نزدیکی چندین گسل قرار دارد.

در پی وقوع چندین زمین‌لرزه‌ در استان بوشهر گروه‌های امدادرسان به حالت آماده‌باش درآمدند. نیروگاه اتمی بوشهر در نزدیکی چندین گسل قرار دارد.

نیروگاه اتمی بوشهر
نیروگاه اتمی بوشهر در نزدیکی چندین گسل قرار دارد.

به  گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، زلزله‌های پیاپی در بخش‌های مختلف استان بوشهر از روز یکشنبه ۲۸ آذر تا صبح دوشنبه ۲۹ آذر ادامه داشت.

به‌گفته قاسم قائدی، مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر در این مدت ۲۳ مورد زلزله در این مناطق ثبت شد که بزرگترین آن‌ها به بزرگی چهار و دو دهم ریشتر در ساعت هشت دقیقه بامداد دوشنبه آب پخش را در شهرستان دشتستان تکان داد.

این زمین‌لرزه‌ها چون بزرگی زیادی نداشتند و در عمق زمین رخ‌دادند خسارتی در بر نداشت اما موجب شد تا گروهی از مردم بخش‌های سعدآباد، آب پخش و شبانکاره در شهرستان دشتستان و بندرریگ و اطراف آن در شهرستان گناوه شب را در حیاط خانه‌هایشان صبح کنند.

قائدی گفت دستگاه‌های امدادرسان در آماده‌باش قرار دارند.

چندین گسل در فاصله‌های دور و نزدیک به نیروگاه اتمی بوشهر وجود دارند که هرکدام از آن‌ها قادر به تولید زمین‌لرزه‌‌هایی با قدرت‌های متفاوت هستند. مهمترین این گسل‌ها عبارتند از گسل کازرون، گسل برازجان، گسل کره بس، گسل منگرک، و همچنین تعدادی گسل پنهان یا زیرتاقدیس‌ها. از این رو وقوع زمین‌لرزه‌های مداوم در استان بوشهر نگرانی در مورد وضعیت نیروگاه اتمی بوشهر را بیشتر می‌کند. با این حال کارشناسان سازمان انرژی اتمی ایران می‌گویند نیروگاه بوشهر مقاوم است و قادر است برابر زمین‌لرزه‌هایی تا قدرت هشت ریشتر به خوبی مقاومت کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.