ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفیر روسیه در آنکارا در یک اقدام تروریستی کشته شد

آندری کارلوف، سفیر روسیه در ترکیه، در یک نمایشگاه هنری سخنرانی می‌کرد که مورد حمله قرار گرفت و کشته شد. فرد مهاجم هنگام حمله فریاد «الله‌اکبر» سر داد. او هم کشته شد.

در یک حمله مسلحانه در آنکارا، آندری کارلوف، سفیر روسیه در ترکیه هدف گلوله یک مرد قرار گرفت و کشته شد.

آندری کارلوف، سفیر روسیه در ترکیه

به‌گزارش شبکه سی‌ان‌ان ترکیه، سفیر روسیه روز دوشنبه ۱۹ دسامبر / ۲۹ آذر به‌هنگام دیدار از یک نمایشگاه هنری مورد حمله قرار گرفته است. او در حال سخنرانی در این نمایشگاه بود که فرد مهاجم به سوی او شلیک کرد.

رسانه‌های ترکیه گفته‌اند فرد مهاجم که  ۲۲ سال سن داشته و نام او مولود مرت آلتین‌تاش بوده کشته شده است. سفیر روسیه پس از انتقال به بیمارستان خصوصی «گُوَن» زیر تیغ جراحی رفت اما زنده نماند.

یک ویدئو در شبکه‌های اجتماعی از این ترور منتشر شده که در نشان داده می‌شود فرد مهاجم پس از شلیک به سوی سفیر روسیه فریاد «الله اکبر» سر داده و با صدای بلند گفته است: «حلب را فراموش نکنید. سوریه را فراموش نکنید. اگر (نامفهوم) امنیت نداشته باشند، شما هم روی امنیت را نخواهید دید. فقط می‌توانید جنازه من را از این جا بیرون ببرید... همه کسانی که در این ظلم سهمی دارند یک به یک حساب پس خواهند داد». گزارش‌های منتشرشده حاکی از آن است که او یک مأمور پلیس اخراج شده بوده است.

همچنین خبرهایی حاکی از مجروح شدن سه نفر دیگر در این رویداد منتشر شده است اما این سه نفر از کارمندان سفارت روسیه نبوده‌اند.

مرد مسلحی که گفته می‌شود به سوی آندری کارلوف، سفیر روسیه در ترکیه شلیک کرده است.

سی‌ان‌ان ترکیه گفته است در ساختمان این نمایشگاه مدتی تیراندازی ادامه داشته است.

هنوز روشن نیست که چه گروهی پشت این حمله قرار دارد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه این حمله را یک اقدام تروریستی خواند. او گفت فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماسی مراتب همدردی این اتحادیه در مرگ سفیر روسیه را ابراز داشته است.

همچنین آمریکا بلافاصله حمله به سفیر روسیه در آنکارا را محکوم کرد. وزارت امور خارجه آمریکا نیز سفارت این کشور در آنکارا را بست.

روسیه و ترکیه در روزهای اخیر در جریان تخلیه بخش شرق حلب با هم همکاری‌هایی داشته‌اند. این دو کشور همچنین گفته‌اند پس از تخلیه حلب خواهان پیشبرد طرح آتش‌بس در تمام نقاط سوریه هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • IRAN

    یک مجوز برای کشتن بیشتر مردم بیگناه سوریه درست کردند. روسیه و ایران برای مقاصد جنایتکارانه دقیقا توانایی کنترل مخالفین اسد و هدایت اونها را دارند. کشتن سفیر روسیه در ترکیه باعث بسته شدن دهن ترکیه و سکوت دنیا در برابر جنایتهای روسیه وایران و اسد شد.

  • IRAN

    این ترور باعث منحرف کردن افکار عمومی از جنایتهای پوتین و رهبران جنایتکار ایران از قتل عام مردم بیگناه سوریه شد. دقیقا روش حکومت فاسد ایران برای انجام جنایت، مثلا بمب گذاری در حرم امام رضا باسم مخالفین نظام و قتل عام مخالفین بدون اعتراض افکار عمومی. غیر ممکنه روسیه در این شرایط خطرناک از دیپلماتها وخصوصا سفیرانش حفاظت ویژه نکنه. این نوع سیاست بسیار کثیف است.