ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو انفجار مقابل دفتر شاخه‌ای از حزب دمکرات کردستان ایران در نزدیکی اربیل

خبرگزاری «رووادو» در اقلیم کردستان عراق نوشت که حداقل ۶ پیشمرگه درنتیجه این انفجارها کشته شده و ۱۲ نفر هم مجروح شده‌اند. هنوز کسی یا گروهی مسئولیت این انفجارها را به عهده نگرفته است.

در بعد از ظهر سه‌شنبه۲۰ دسامبر (۳۰ آذر) دو انفجار در نزدیکی مقر یکی از دو جریان اصلی «حزب دمکرات کردستان ایران» در نزدیکی اربیل رخ داده است.

خبرگزاری «رووادو» در اقلیم کردستان عراق نوشت که حداقل ۶ پیشمرگه و یک مامور پلیس درنتیجه این انفجارها کشته شده و ۱۲ نفر هم مجروح شده‌اند.

خالد عزیزی، رهبر یکی از انشعابات حزب دمکرات کردستان ایران
خالد عزیزی، رهبر یکی از انشعابات حزب دمکرات کردستان

بنابر اطلاع این خبرگزاری بمب‌ها را بر دو موتورسیکلت نصب شده بودند. گویا انفجار نخست جمعیتی را به سمت محل حادثه می‌کشاند و انفجار دوم به آنان آسیب اصلی را می‌رساند.

مقری که مورد تعرض قرار گرفته در شهر کویه در ۵۵ کیلومتری جنوب شرقی اربیل دراقلیم کردستان عراق واقع است. در زمان حادثه در این مقر یک اجتماع حزبی برپا بوده است.

یک منبع به "زمانه" اطلاع داده است که هدف سوءقصد، شاخه‌‌‌ای از حزب دمکرات کردستان است که رهبری آن با خالد عزیزی است. این انشعاب طرفدار مذاکره با جمهوری اسلامی است و با مبارزه مسلحانه در شرایط کنونی مخالف است.

این منبع در ادامه گفت که تعدادی از اعضای قدیمی حزب جزو آسیب‌دیدگان سوءقصد هستند.

بنابر آخرین اطلاع، بر اثر اقدام این اقدام تروریستی ۷ کشته و ۱۲ زخمی زخمی شده‌اند. ۶ تن از کشته‌شدگان از پیشمرگان حزب و نفر دیگر از مأموران "آسایش" (نیروی پلیس در اقلیم کردستان) بوده است.

هنوز کسی یا گروهی مسئولیت این انفجارها را به عهده نگرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • َشیرکو

    همه احزاب مخالف نظام جمهوری اسلامی خواهان مذاکره هستند، حتی سازمان مجاهدین خلق هم همواره خواهان مذاکره بوده اند، این رهبران جمهوری اسلامی هستند که همواره از مذاکره دوری کرده و به خشونت دامن زده اند. همانگونه که در حملات تروریستی دکتر قاسملو و شرفکندی را از بین بردند.