ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش «تدابیر شدید امنیتی» در تهران

<p>منابع خبری مخالفان حکومت ايران از افزايش تدابير امنيتی در برخی از نقاط تهران خبر می&zwnj;دهند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش تارنمای کلمه نزديک به ميرحسين موسوی، بعدازظهر امروز &laquo;گارد ويژه و نيروهای امنيتی در چهار راه ولی&zwnj;عصر، خيابان ولی&zwnj;عصر و ميدان انقلاب، پارک&zwnj;وی، خيابان شهيد بهشتی، ميدان هفت تير، صادقيه و تقريباً تمامی ميادين اصلی شهر حضور پيدا کردند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>بنا بر این گزارش &laquo;علاوه بر نيروهای رسمی امنيتی و گارد، نيروهای لباس شخصی در اين اماکن تردد مردم و آمد و رفت&zwnj;ها را در نظر دارند و به هر فردی که مشکوک شوند او را سوار بر ماشين ون می&zwnj;کنند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>کلمه نوشته است &laquo;نيروهای امنيتی در اين منطقه اجازه هيچ&zwnj;گونه ايستادن به مردم را نداده و در صورت ايستادن مردم آن&zwnj;ها را با باتوم می&zwnj;زنند و فضای رعب و وحشت در شهر ايجاد کرده&zwnj;اند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>این گزارش همچنين می&zwnj;افزاید &laquo;از تمام مغازه&zwnj;داران در برخی مناطق منطقه ولی&zwnj;عصر خواسته شده که هر چه سريع&zwnj;تر مغازه را تعطيل و محل کسب خود را ترک کنند. مردم دليل اين گونه رفتار مأموران امنيتی را نمی&zwnj;دانند و از يکديگر سوال می&zwnj;کنند دليل اين&zwnj;گونه فضای ناامنی در شهر چيست و از اين رفتارها عصبی شده&zwnj;اند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنین تارنمای جنبش راه سبز (جرس) نيز از وضعيت امروز تهران به عنوان &laquo;حکومت نظامی اعلام&zwnj;نشده&raquo; نام برده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش جرس &laquo;آرايش نيروهای گارد در اطراف صدا و سيما، ونک و ميدان ولی&zwnj;عصر در حال شدت گرفتن است و هنوز دليل ناامن نشان دادن چهره پايتخت مشخص نشده است.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>تدابیر امنیتی، امروز در حالی در تهران افزایش یافته است که &laquo;شورای هماهنگی راه سبز اميد&raquo; در بيانيه&zwnj;ای اعلام نمود که از راه&zwnj;کارهایی مانند &laquo;تحصن، اعتصاب، تحريم و مقاومت مدنی&raquo; توسط جنبش سبز پشتيبانی می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>امروز همچنین بيانيه&zwnj;ای در سايت&zwnj;های مخالف دولت با امضای &laquo;جوانان احزاب اصلاح&zwnj;طلب&raquo; منتشر شد که در آن گفته شده است اگر حکومت تا روز ۱۱ اسفند به بازداشت خانگی موسوی و کروبی پايان ندهد با هم&zwnj;فکری با &laquo;شورای هماهنگی راه سبز&raquo; به خيابان&zwnj;ها آمده و دست به اعتراض خواهند زد.<br /> <br /> مهدی کروبی و ميرحسين موسوی از روز ۲۳ بهمن&zwnj;ماه در بازداشت خانگی به&zwnj;سر می&zwnj;برند و تماس&zwnj;های عادی آنان قطع شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در پی راهپيمايی ۲۵ بهمن&zwnj; که منجر به کشته شدن صانع ژاله و محمد مختاری دو جوان معترض، زخمی شدن ده&zwnj;ها نفر و بازداشت بيش از هزار نفر شد؛ حمله&zwnj;های مقامات دولتی و طرفداران دولت به مهدی کروبی و ميرحسين موسوی افزايش بی&zwnj;سابقه&zwnj;ای يافته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مقامات حکومتی و نيروهای طرفدار دولت در اين مدت بارها خواستار محاکمه و حتی اعدام اين دو مخالف دولت شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p>

منابع خبری مخالفان حکومت ايران از افزايش تدابير امنيتی در برخی از نقاط تهران خبر می‌دهند.

به گزارش تارنمای کلمه نزديک به ميرحسين موسوی، بعدازظهر امروز «گارد ويژه و نيروهای امنيتی در چهار راه ولی‌عصر، خيابان ولی‌عصر و ميدان انقلاب، پارک‌وی، خيابان شهيد بهشتی، ميدان هفت تير، صادقيه و تقريباً تمامی ميادين اصلی شهر حضور پيدا کردند.»

بنا بر این گزارش «علاوه بر نيروهای رسمی امنيتی و گارد، نيروهای لباس شخصی در اين اماکن تردد مردم و آمد و رفت‌ها را در نظر دارند و به هر فردی که مشکوک شوند او را سوار بر ماشين ون می‌کنند.»

کلمه نوشته است «نيروهای امنيتی در اين منطقه اجازه هيچ‌گونه ايستادن به مردم را نداده و در صورت ايستادن مردم آن‌ها را با باتوم می‌زنند و فضای رعب و وحشت در شهر ايجاد کرده‌اند.»

این گزارش همچنين می‌افزاید «از تمام مغازه‌داران در برخی مناطق منطقه ولی‌عصر خواسته شده که هر چه سريع‌تر مغازه را تعطيل و محل کسب خود را ترک کنند. مردم دليل اين گونه رفتار مأموران امنيتی را نمی‌دانند و از يکديگر سوال می‌کنند دليل اين‌گونه فضای ناامنی در شهر چيست و از اين رفتارها عصبی شده‌اند.»

همچنین تارنمای جنبش راه سبز (جرس) نيز از وضعيت امروز تهران به عنوان «حکومت نظامی اعلام‌نشده» نام برده است.

به گزارش جرس «آرايش نيروهای گارد در اطراف صدا و سيما، ونک و ميدان ولی‌عصر در حال شدت گرفتن است و هنوز دليل ناامن نشان دادن چهره پايتخت مشخص نشده است.»

تدابیر امنیتی، امروز در حالی در تهران افزایش یافته است که «شورای هماهنگی راه سبز اميد» در بيانيه‌ای اعلام نمود که از راه‌کارهایی مانند «تحصن، اعتصاب، تحريم و مقاومت مدنی» توسط جنبش سبز پشتيبانی می‌کند.

امروز همچنین بيانيه‌ای در سايت‌های مخالف دولت با امضای «جوانان احزاب اصلاح‌طلب» منتشر شد که در آن گفته شده است اگر حکومت تا روز ۱۱ اسفند به بازداشت خانگی موسوی و کروبی پايان ندهد با هم‌فکری با «شورای هماهنگی راه سبز» به خيابان‌ها آمده و دست به اعتراض خواهند زد.

مهدی کروبی و ميرحسين موسوی از روز ۲۳ بهمن‌ماه در بازداشت خانگی به‌سر می‌برند و تماس‌های عادی آنان قطع شده است.

در پی راهپيمايی ۲۵ بهمن‌ که منجر به کشته شدن صانع ژاله و محمد مختاری دو جوان معترض، زخمی شدن ده‌ها نفر و بازداشت بيش از هزار نفر شد؛ حمله‌های مقامات دولتی و طرفداران دولت به مهدی کروبی و ميرحسين موسوی افزايش بی‌سابقه‌ای يافته است.

مقامات حکومتی و نيروهای طرفدار دولت در اين مدت بارها خواستار محاکمه و حتی اعدام اين دو مخالف دولت شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>حتي زمان انقلاب 57 هم که رسما حکومت نظامی اعلام شده بود جو اينطور امنيتی و نظامي نشد..بنظر ميرسد از بين الگوی حسنی مبارک و قذافی ..دومی را انتخاب کرده اند!..</p>

  • سرخ جامه

    <p>تنها راه نجات یک انقلاب فراگیرست تا جنایات اینها خاتمه یابد.<br /> بنظر می رسد حرکت آرام و بی خشونت جنبش سبز به نفع رفسنجانی و گروهش, حرکت تند و خشن جنبش به نفع خامنه ای و دار و دسته , نبودن رفسنجانی به نفع مجتبا و احمقی نژاد و گروهش و همه ی موارد بالا به ضرر ملت ایران تمام خواهد شد. </p>

  • کاربر مهمان

    <p> در روزگاری که واژگان معنای خود را ازدست داده اند! بیچاره واژه ی «امنیت» و «امنیتی»! </p>