ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترور برلین: پلیس آلمان در جست‌وجوی یک مظنون تونسی

در پیوند با حمله تروریستی به برلین، پلیس آلمان پس از آزاد کردن مظنون نخست اکنون در پی یافتن یک تونسی است که گفته می‌شود عامل اصلی حمله بوده است.

پلیس آلمان در پی تحقیقات خود از حمله تروریستی یک کامیون به بازار کریسمس برلین در شامگاه دوشنبه، سرنخ‌های جدیدی یافته است. اکنون یک تونسی پناهجو مظنون اصلی است.

مظنون اصلی حمله کامیون به بازار کریسمس برلین با هویت‌های مختلف خود را معرفی کرده بود.

در حادثه یورش یک کامیون به بازار کریسمس برلین در شامگاه دوشنبه ۱۹ دسامبر / ۲۹ آذر، ۱۲ نفر کشته و ۴۸ نفر زخمی شدند. پلیس ساعاتی پس از این رویداد یک پناهجوی پاکستانی را به‌عنوان مظنون بازداشت کرد اما پس از تحقیقات معلوم شد که او در این حمله دست نداشته است و پلیس او را آزاد کرد.

به‌گزارش رسانه‌های آلمان، اکنون پلیس به دنبال مظنون دیگری است. فرد مورد جست‌وجو یک جوان ۲۱ تا ۲۳ ساله تونسی است که به‌عنوان پناهجو در سال ۲۰۱۲ از طریق ایتالیا وارد اروپا شده، از ماه ژوئیه ۲۰۱۵ در آلمان به‌سر می‌برد و درخواست پناهندگی خود را در ایالت نوردراین وستفالن آلمان، ایالت غربی این کشور، ارائه کرده است.

بنا به این گزارش‌ها فرد مزبور که با هویت‌های مختلف خود را معرفی کرده از ماه آوریل ۲۰۱۶ اجازه اقامت موقت گرفته و برای پلیس از جمله به دلیل ضرب‌وشتم شدید شناخته‌شده بود.

او یک بار با نام «انیس عامری»، متولد تطاوین، واقع در جنوب تونس و یک بار با نام «احمد. آ» خود را معرفی کرده و در ماه دسامبر جاری مخفی شده است.

گفته می‌شود بازرسان کارت اقامت موقت این فرد با نام «احمد. آ» را که در منطقه «کِلِوه» در ایالت نوردراین وستفالن صادر شده است، در کابین کامیون پیدا کرده‌اند.

این فرد با شبکه ابو ولاء، یکی از چهره‌های سلفی در آلمان که در آغاز ماه نوامبر دستگیر شد، در ارتباط بوده است. در شهرهای مختلف آلمان از جمله «کِلِوه» گروه‌های سلفی فعالیت می‌کنند. پلیس در پی آن است که بداند فرد مظنون به دنبال چه ارتباطی در برلین بوده است.

از آن‌جا که گمان می‌رود فرد مظنون زخمی شده باشد، پلیس تمام بیمارستان‌های برلین و براندنبورگ را جست‌وجو کرده است.

به‌نظر می‌رسد که پیش از حمله با کامیون، در کابین راننده درگیری رخ داده باشد که در جریان آن فرد لهستانی کنار راننده کشته شده است. اما هنوز از جزئیات ماجرا اطلاعی در دست نیست.

بازپرسان پرونده درخواست خود را برای انجام رسمی جست‌وجوها در ایالت نوردراین وستفالن به دادستان کل ارائه داده‌اند. منابع امنیتی از «اقدام قریب‌الوقوع» در این ایالت خبر داده‌اند.

عصر روز سه‌شنبه گروه «دولت اسلامی» (داعش) بر روی سایت خبری خود اعلام کرد که حمله برلین توسط عضوی از این گروه انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    آنجلا مرکل با باز گذاشتن مرزهای آلمان شریک جرم تمام تبهکاریها و جنایتهاست و باید به جرم خیانت به آلمان محاکمه شود.