ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جزئیات تازه از فساد مالی بانک سرمایه؛دریافت وام به نام «کارتن‌ خواب‌ها»

در نظام ولایی فساد عادی شده است. دادستان تهران تهدید کرده جزئیات بیشتری از «نقش افراد پشت پرده» در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان را افشا می‌کند.

فساد اقتصادی به یک کیفیت ذاتی از نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده است. مسئولان ارشد نظام مدام یکدیگر را به دست داشتن به فساد متهم می‌کنند. دادستان تهران تهدید کرد که جزئیات بیشتری از «نقش افراد پشت پرده» در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان افشاء کند.

در شرایطی که وضعیت بورس ایران «حبابی» و «شکننده» توصیف می‌شود، سهام شرکت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان در بورس عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران شامگاه چهارشنبه، یکم دی، گفت که در پشت پرده فساد مالی صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه « نقش برخی از افراد و مسئولان نهفته است».

پیش از این سخنگوی دولت و وزیر سابق آموزش و پرورش فساد مالی صندوق ذخیره فرهنگیان را به دولت محمود احمدی‌نژاد نسبت داده بودند.

دادستان تهران اما ادعای مسئولان دولت یازدهم را «بی‌اساس» خواند و گفت که «آدم‌هایی که پشت سر مدیران صندوق و بانک سرمایه پنهان شدند، پول‌ها و رشوه‌ها را گرفتند، افراد ناصالح را مدیرکردند، سهام را فروختند یا جابجا نمودند».

او نامی از این افراد نبرد اما تهدید کرد که اگر دستگاه های مسئول همکاری نکنند، دادستانی تهران در باره نقش این افراد اطلاع‌رسانی بیشتری خواهد کرد.

جعفری دولت‌آبادی از دولت خواست که با برکناری «مدیران نالایق و افزایش نظارت‌ها» به دادستانی برای رسیدگی به این پرونده کمک کند.

وام‌های میلیاردی به نام کارتن‌خواب‌ها

دادستان تهران در بخش دیگری از سخنان خود شیوه‌های اختلاس و فساد مالی در بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان را افشا کرده است.

او «تهاترهای خلاف واقع، قیمت‌گذاری‌های غیر واقعی، معاملات صوری و متعدد» را از راهکارهای «خلافکاران و مدیران بانک سرمایه» برای فساد مالی عنوان کرد.

جعفری دولت‌آبادی از بررسی ۲۸ هزار پرونده پرداخت وام به ارزش ۸ هزار میلیارد تومان در بانک سرمایه خبر داد و گفت که ۴۰۰۰ میلیارد تومان از این تسهیلات به ۱۰ نفر پرداخت شده است.

به گفته او برخی از این افراد در دستگاه قضائی به خاطر بدهی بانکی دارای پرونده هستند. دادستان تهران گفت که « بدهکاران کلان مدیران شعب و هیات مدیره بانک سرمایه را تعیین می‌کردند».

این مقام قضائی استفاده از «کارتن‌خواب‌ها» را یکی دیگر از راهکارهای بدهکاران بانکی برای دریافت تسهیلات از بانک سرمایه عنوان کرد و افزود: « بانک صادرات ۳۸ فقره ضمانت‌نامه بانکی به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان برای شرکت‌های صوری صادر کرده است.»

او بدون افشای جزئیات بیشتر «افراد کارتن‌خواب» را سهامدار این شرکت‌های صوری معرفی کرد.

جعفری دولت‌آبادی «پرداخت ۷۰۰ میلیارد تومان وام به یک نفر در قبال اسناد ملکی تعدادی از روستائیان به عنوان ضمانت» را یکی دیگر از پرونده‌های بانک سرمایه دانست و گفت که بدهی این فرد به هزار میلیارد تومان رسیده «اما بانک سرمایه حاضر نیست که از او شکایت کند.»

دادستان تهران همچنین از «معامله‌های صوری متعدد» توسط مسئولان صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه پرده برداشت. به گفته او در این پرونده «ملکی را از بانک سرمایه خریداری نموده‌ و پس از چند معامله، مجددا همان ملک را به چند برابر قیمت به بانک واگذار کرده‌اند».

جعفری دولت‌آبادی گفت که «بین مدیران سابق بانک سرمایه و بدهکاران تبانی وجود داشته به نحوی که برخی املاک ۱۴ برابر قیمت واقعی ارزیابی و تملک شده است».

این مقام قضائی گفت که دادستانی تهران پیش از این طی تماس تلفنی از وزیر آموزش و پرورش خواسته است که مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان را برکنار کند.

شهاب‌الدین غزالی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ۲۸ مهر امسال به دنبال اصرار نمایندگان بر استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر سابق آموزش و پرورش برکنار و به فاصله کوتاهی بازداشت شد.

احضار ۵۰ نفر در ارتباط با فساد مالی شهرداری و نجومی‌بگیران

دادستان تهران در بخش دیگری از سخنان خود از احضار ۹ نفر دیگر در ارتباط با دو پرونده فساد مالی شهرداری تهران و حقوق‌های نجومی خبر داد.

به گفته جعفری دولت‌آبادی دستگاه قضائی تا به حال ۵۰ نفر را در رابطه با این دو پرونده احضار و بازپرسی کرده است.

او گفت که ۲۲ نفر از این افراد در رابطه با حقوق‌های نجومی احضار شده‌اند. به گفته دادستان تهران «بیشتر افرادی که تا کنون احضار شده‌اند، از مدیران بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و چند شرکت بزرگ دولتی هستند.»

جعفری دولت‌آبادی پیش از این گفته بود که ۱۱ مدیر دولتی در رابطه با فیش‌های حقوقی نجومی احضار شده‌اند.

این مقام قضایی در باره تعداد مدیران و کارمندان احضار شده در ارتباط با پرونده شهرداری تهران جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

دادستان تهران ۲۴ آذر اعلام کرد که ۳۰ تن از مدیران و کارمندان شهرداری مورد تحقیق قرار گرفته‌اند.

در همین زمینه

احضار ۴۱ مدیر دولتی و کارمند شهرداری تهران در رابطه با فساد مالی

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • یا

    مشکل ملت ایران این است، از جناح عمده حاکم اصول گرا رانده و از جناح حاشیه نظام اصلاح طلب مانده است! چند دهه رای اعتراضی و تحریم انتخابت هم کرای از پیش نبرده است. ملت ایران به بن بست رسیده درباره رژیم، نه می تواند آن را سرنگون کند و نظامی بهتری برسر کار بیاوذ، رو نه می تواند آن را اصلاح کند، و نه هم تحمل نارکارامدی و فسادش را دارد!! توصیف وضعیت زار و بیچارگی ملت ایران، ملت به بن بست رسیده است، مثل سوریه است، ولی بدون جنگ داخلی!

  • یا

    بر اساس امارهای لو داده، بالغ 400 هزار میلیارد تومان اقلیتی وام گرفته اند در این چند سال(معادل 100 ملیارد دلار دلار 400 تومانی و 200 میلیارد دلار با دلار متوسط 2000 تومانی این ده سال اخیر)! در سایت ها داخلی معترف شده اند، 80 % وام ها را دو درصد از مردم گرفته اند که از آن رسوایی وال استریت ایران ذکر کرده اند! معادل 200 میلیارد دلار وام به خواص دادند ولی چقدر رشد اقتصادی و ارزش افزوده برای ملت ایران داشت؟ در آخر کشور با رشد منفی اقتصادی روبرو شد و ادعای صنایع تولیدی ملی مثل خودروسازی، مونتاز قطعات چینی از کار درامد! از نکات عجیب، عدم تضمین و وثیقه موثر بوده که منجر به معوقات عظیم شده است. در توجیهش می گویند انها سرمایه گذرای شان جواب نداده! صدهزار میلیارد تومان پول ملت گرفتند و ادعا می شود ورشکست شده اند! در این در حالی است مردم عادی برای کی وام کوچک مثل وام ازدواج و یا اشتغال باید کلی چک کارمندی و ضامن بیارند و بسیار ی نتوانون هستند و موفق به ردیافت وام نشده اند! این عجایب روزگار است که افراد با ثبت شرکتی، براحتی چند هزار میلیارد تمان وام می گیرند ولی مردم نیازمند نمی توانند چند میلیون تومن تک رقمی وام بگیرند! اگر این مبالغ را به همه مردم تقسیم میکردند شاید بیشتر به نفع اقتصاد شده است. نیمی از مردم ایران هرگز وام تاکنون نتوانسته اند بگیرند. تجربه ثابت کرده پول در عوام باشد بهتر خرج می شود و مردم سرعت گردش مالی و ارزاش افزوده ایجاد می کنند. یک وام چند ده میلیونی در دست هر فرد عادی می تواند منجر به خانه دار شدن یا اشتغال شود.

  • IRAN

    لیاقت مردم نادان و خراف پرست ایران بهتر از این نیست، 37 سال حکومت حوزه های فاسد علمیه و مداحان فاسد بیسواد و ..... دزدی و فساد و نفاق ودروغ و اختلاس و جنایت ....