ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عارف: پیگیری رفع حصر روند خوبی دارد

محمدرضا عارف، نماینده اصلاح‌طلب مجلس ایران می‌گوید موضوع حصر خانگی سه تن از رهبران جنبش سبز «روند مثبتی» دارد اما نباید رسانه‌ای شود.

محمدرضا عارف، نماینده اصلاح‌طلب مجلس ایران می‌گوید موضوع حصر خانگی سه تن از رهبران جنبش سبز «روند مثبتی» دارد اما نباید رسانه‌ای شود.

محمدرضا عارف: در هر محفل دانشگاهی مسئله آینده حصر و رفع حصر جزو مطالبات است.

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) محمدرضا عارف، پنج‌شنبه ۲ دی‌ماه در حاشیه در گردهمایی کانون صنفی استادان دانشگاه درباره موضوع حصر خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد گفت علاقه‌ای به رسانه‌ای کردن آن ندارد اما این خواست رفع حصر «مطالبات بخشی از جامعه به ویژه دانشگاه و دانشگاهیان است».

عارف گفت: «در هر محفل دانشگاهی که مراجعه می‌کنم مسئله آینده حصر و رفع حصر جزو مطالبات مردم است.»

او با اشاره به دیدار خانواده‌های حصرشدگان با آن‌ها در شب یلدا آن را نشانه‌ای از روند مثبت دانست و گفت: « با همین تفاسیر من روند پیگیری را من مثبت ارزیابی می‌کنم و روند خوبی است. امیدوارم این روند مثبت به نتیحه خوبی هم برسد.»

موسوی، رهنورد و کروبی از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی هستند اما تاکنون در هیچ دادگاهی محاکمه نشده و محکومیتی دریافت نکرده‌اند.

عارف گفت: «پیگیری‌ها در حال انجام است و امیدوارم با تدبیر و حوصله این مسئله حل شود.»

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از این نیز گفته بود مسئله حصر خانگی رهبران جنبش سبز باید با سازوکارهایی که در دولت و شورای عالی امنیت ملی و دیگر نهادهای مرتبط وجود دارد حل‌وفصل شود.

محمدرضا عارف در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ کاندیدای اصلاح‌طلبان بود اما بعد به نفع روحانی کنار کشید.

حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری ایران، در سخنرانی‌های پیش از انتخابات خود آزادی زندانیان سیاسی از جمله رفع حصر موسوی، رهنورد و کروبی را وعده داده بود اما این وعده با نزدیک شدن پایان دولت یازدهم هنوز عملی نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ALI

    ازآنجا که تنها و تنهاکاندیدا( به ظاهر اصلاح طلب) که از دید رهبر هم قابل قبول بوده و توانائی بازی تاکتیکی را هم داراست و میتواند تا حدودی مردم را به در انتخابات 96پای صندوق رأی بکشاند همین رئیس جمهور فعلی است که در دوره قبل با وعده شکستن حصر محصورین ، رأی مردم را گرفت اما در انتخابات آینده نه تنها نخواهد توانست از این وعده استفاده نماید بلکه چنانچه محصورین آزاد نشوند حنایش به شدت کمرنگ خواهد شد و نیز بشکل پارادوکسیکال چنانچه آنان آزاد شوند خواهد توانست به مردم بگوید که به وعده اش عمل نموده بنابراین و خواه نا خواه تا قبل از موعد انتخابات حتما" وازوما" حصر شکسته و محصورین آزاد خواهند شد چه جناب عارف و یا هر شخص حقیقی یا حقوقی دیگری تلاش بکنند چ نکنند. اما خب جناب عارف هم باید نقش خود را ایفا نمایند.

  • none

    شاید با مرگ خامنه ای مشکل حصر هم حل بشه.

  • اسماعیل عبدالله زاده

    ازادی و دموکراسی و پیشرفت اقتصادی را چه چیزی میسازد جز طرز فکر ازادیخواهانه و پیشرفته و اراده ی یک ملت و تلاش برای پیشرفت. این طرز فکر که مردم خود بنشینند و منتظر ناجی و یا فردی باشند که این اهداف را محقق سازد چیزی نیست بجز طرز فکر گوسفندی. و این طرز فکر میگوید که مردم گوسفند و رژیم حاکم چوپان انهاست. این طرز فکر گوسفندی در طول هزاران سال از طرف پادشاهان به مردم تلقین شده است و بعد از سرنگونی رژیم شاهنشاهی و روی کارامدن رژیم ولایت فقیه از طرف ملاها و در راس ان خمینی به مردم تلقین شده است. چماق رژیم ملاها که 38 سال است بر سر مردم زده میشود ساخته ی دست خود مردم است. حتی دادن یک رای به چنین رژیمی مساوی ساختن بخشی از این چماق سرکوب و جنایت است. معضلات اقتصادی و بیکاری و فقر اقتصادی جای خود را دارد منتها عامل تعیین کننده برای ازادی و دموکراسی و پیشرفت اقتصادی چیزی نیست جز عامل فرهنگی و طرز فکر و تا زمانیکه فقر فرهنگی و طرز فکر گوسفندی و افکار قرون وسطایی در جامعه ی ایرانی رواج داشته باشد اهدافی چون ازادی و دموکراسی و پیشرفت اقتصادی محقق نخواهد شد

  • hamid

    جناب آقا چرا زبان فریب را بکار می‌بری؟ تصمیم در مورد آنها فقط توسط "رهبر" گرفته میشود که شرایطش را گفته! راستی‌ جز حصر آن ۳ نفر هیچکس در زندانها و چوبه‌های دار بیگناه حقش زیر پا گذاشته نمیشود!! چرا با سکوت خود و معطوف کردن افکار به حصر ۳ نفر که دفاع از حق آنها هم وظیفه است، سانسور ایجاد کرده و می‌کنید! شاید شما هم ذهنیت زورمدار چون سران نظام یا رجوی دارید که چون بعضی‌ از آنها از شما حمایت کرده‌اند پس قربانی "اصلاحات" هستند!! قرار بود "اصلاحات" شما کم هزینه باشد و مفید! در عمل میبینیم که استبداد با همت شما سانسورگران هر روز قویتر شده و هزینه بقایش حد نمیشناسد تا آنجا که ایران در سراشیب سقوط است! شاد باشید. حمید