ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شعار مردم هنگام اجرای حکم اعدام در ملاء عام در ایلام: دادگستری تشکر!

چهار راه مقاومت شهر ایلام صبح روز پنج‌شنبه دوم دی ماه به محل اجرای حکم اعدام در ملاء عام یک محکوم تبدیل شد. فرد اعدام شده، «متجاوز به عنف» معرفی شده است.

چهار راه مقاومت شهر ایلام صبح روز پنج‌شنبه دوم دی ماه به محل اجرای حکم اعدام در ملاء عام یک محکوم تبدیل شد. رییس‌کل دادگستری استان ایلام، دادستان عمومی و انقلاب، قضات کیفری، فرمانده انتظامی استان و ... در این مراسم حضور یافتند.

اعدام در ملاء عام، ایلام

فرد اعدام شده، «متجاوز به عنف» معرفی شده است. 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سعد

    آقای None که خودت دیگران رو از پیش داوری برحذر می داری، شما حتی زحمت این رو به خودت ندادی که ببینی کامنت رو چه کسی گذاشته، که بخوای اون رو مخاطب قرار بدی، می آی شخص دیگری رو مخاطب قرار می دی!!! مطلب دوم، بنده خشونت رو به هر شکلش نفی می کنم! اما شما از کجا میدونی که شخص مزبور تروریست بوده و کل خانواده شخصی رو بدون دلیل و یا با دلیل کشته؟! از عباراتی که بیان می کنی مشخص هست صرفا حرفهای دیگران را نشخوار می کنی، به عنوان مثال، شما هیچ دلیلی ارایه نمی کنی که چرا عدم اجرای مجازات اعدام می تونه تعدی به حقوق بشر باشه؟! شما حتی هیچ دلیلی نمی آری که چگونه اعدام در مقایسه با سایر ابزارهای پیشگیری از جرم، به عنوان موثرترین ابزار پیشگیری از جرم به شمار می ره؟! شما وقتی خودت اعتراف می کنی که کاهش جرم در اروپا ناشی از فرهنگ سازی اجتماعی و سیاسی و روانشناختی بوده و نقش آن در پیشگیری از جرم بسیار بیشتر از نقش حذف مجازات اعدام در پیشگیری از جرم بوده، چگونه می تونی نتیجه گیری کنی که اعدام ضروری ترین ابزار کنترل جرایم هست و در کاهش جرم موثر هست؟! در جامعه ای که مشکل روانی آنقدر بیداد می کند که انسان های عوامشان صبح دم با تنقلات سریعتر خودشان را به جمع تماشاچیان صحنه ی اعدام می رسانند تا ردیف اول را نصیب خود کنند، از به اصطلاح اندیشمندان خودخوانده شان چه انتظاری می رود؟ شما که خود رو خیلی با سواد می دونی و آقای گرگ رو توصیه به مطالعه بیشتر میکنی، در کامنت 3 دی ، در سطر دوم، حتی بلد نیستی، کلمه موقع، رو صحیح بنویسی!!!! می نویسند موقع، نه موقه!!!! خداوند به همه ی ما سواد عطاء فرماید.

  • فرهنگ

    ****الان در ارمنستان اعدام سالهاست لغو شده اونجا که دیگه اروپا نیست یا ترکیه.**

  • گرگ

    "نان" جان داری اشتباه می زنی! اون کامنت من نیست، مال رضاست (ضمن اینکه من در کل با نظرش موافقم.) نمیدونم آموزشها و برنامه های زیادی که شما می گین تو اروپا از قرن 18 بوده چطور نتونسته مانع دو تا جنگ جهانی و اون همه فجایع بشه. تو همون اروپا هم مجازات اعدام در بیشتر کشورها در نیمه دوم قرن بیستم لغو شده. مشکل شما و اکثر مردم ایران اینه که دقیقا به موضوع با دید احساسی نگاه می کنید و مجازات اعدام رو به دلیل بعد انتقام جویی ش دوست دارید در حالی که نقش پیشگیرانهء اعدام کاملا از نظر علمی و اجتمایی رد شده.

  • none

    گرگ: همین تو یی که تحمل شنیدن نظر محالف رو نداری اگه همه اعضای خانوادت توسط یه تروریست بدون دلیل کشته شوند واکنشت اون موقه چی خواهد بود. ؟؟ مقایسه اروپا اون هم به استناد امار غلط و یک سویه با یه جامعه سنتی نشان از عدم درک تو از واقعیت است. در کشورهای اروپایی اموزش ها و برنامه های زیادی برای کاهش جرم از قرن 18 به بعد صورت گرفته و کاهش جرم هم نه بخاطر حذف اعدام بلکه به خاطر فرهنگ سازی های اجتماعی -سیاسی و روانشناختی در این مورد بوده. مقایسه قوانین اروپا در حالبکه بیشترین جامعه شناسان دنیا و مکاتب جامعه شناسی از اروپا ظهور کرده اند در قیاس با جامعه ای که در ان حتی علوم انسانی جرم محسوب میشود بسیار خنده دار است. تعیمیم دادن این خواسته مردم و پس اینکه حکومت برایند انان است هم بسیار بچه گانه است. همه چی رو سیاه و سفید دیدن از نظرات کاملا هویداست. بیشتر مطالعه کن بوپژه در مورد تفاوت فرهنگ ها و هنجار های احتماعی و سنتی و البته بدون پیشداوری. :) موفق باشید

  • فرد

    ایلام کمی کمتر از 200.000 هزار نفر جمعیت داره ، وقتی میگی مردم یعنی همه 200.000 نفر شعار میدادن ؟، اینی که تو عکس هست پنچاه نفرن ، تو بگو 2000 نفر ، یعنی یک درصد . پس جمله "" حضور مردم در اجرای مراسم اعدام در ملاء عام اما نشان‌دهنده پذیرفته بودن اجرای این حکم در ایران دست‌کم در میان بخشی از افکار عمومی‌ست. "" این بخشی یعنی یک درصد (٪1) ، فهمیدی ؟

  • مومن

    حکومتهای ضد مردمی و سرکوبگر برای بقای خود و ارعاب مردم از اعدام وتنبیه خشونت بار مردم در ملاء عام به عنوان مکانیزمی قاطع و موفق استفاده نموده و بیشترین بهره برداری را از آن میبرند بدون آنکه کمترین اهمیتی به نتایج آن داشته باشند ویا تعقلی در مفید بودن و یا مثمر ثمر بودن چنین روشهائی کرده باشند

  • مصطفی

    شما قضاوت کنید: آیا لیاقت این مردم رژیم مدرن محمد رضا شاه فقید بود و یا این حکومت اسلامی واپسگرا؟ واقعا وقتی میگویند خلایق هر چه لایق مصداق بارزش همین مردم نادان هستند.

  • reza

    درپاسخ به کامنت مهمل و بی پایه ومضحک ( دی ) nonc درکلیه کشورهای اروپا و کشورهای مترقی معتقد به قوانین حقوق بشری سالیان درازی ست این رسم زشت و غیرانسانی ملغی و منسوخ شده ؛ جالب اینست که درمقام مقایسه با کشورهایی که معتقد به اهرم ضد انسانی اعدامند؛ ارتکاب جرم به پائین ترین درجهء خود رسیده درحالی که طبق آمارو ارقام جاری اجرای حکم اعدام کوچکترین تأثیر بر کاهش ارتکاب جرم و تکرار بزهکاری نداشته ست.

  • گرگ

    وقتی می گم این حکومت از بطن همین مردم برخواسته و قوانین و رفتارش برآیند نظر و خواست عام همین مردمه، باز شما بگین نه!

  • none

    اعدام ضروری تربن وسیله کنترل جرایم است و اتکا به اصول روانشناسی نمیتواند یه تنهایی برای کاهش جرم موثر یاشد. برخلاف روشنفکران رسانه ای که در این زمینه دم از حقوق بشر میزنند باید بگم عدم اجرا ی اعدام خود ش یک تعدی به حقوق بشر است. همون روشن فکران مدعی رو برید تست (Implicit attitudes test) ازشون بگیرید همشون موافق 100 اعدام هستند اما حالا شده برا شون یه کلاس و یه پوینت برا گرفتن پناهندگی.