ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تأخیر در پرداخت حقوق معلمان به دلیل «کسری بودجه»

آموزش و پرورش ایران با کسری بودجه انباشته روبروست. یک مقام مسئول می‌گوید که با این وضعیت پرداخت حقوق و مزایای معلمان امکان‌پذیر نیست.

پرداخت حقوق ماهیانه معلمان ایران برای سومین ماه متوالی با تأخیر روبرو شده است. یک مقام مسئول می‌گوید که وزارت آموزش و پرورش برای پرداخت حقوق معلمان منتظر تخصیص بودجه است.

تجمع صنفی فرهنگیان ۹۳

به گزارش خبرگزاری‌های ایران به‌رغم گذشت ۲ روز از ماه دی معلمان ایران همچنان منتظر دریافت حقوق‌های آذر ماه خود هستند.

حقوق ماهیانه فرهنگیان ایران در در ماه‌های مهر و آبان نیز با تأخیر پرداخت شد. مسئولان وزارت آموزش و پرورش پیش از این وعده کرده بودند که حقوق معلمان همزمان با سایر کارمندان دولت پرداخت شود.

منصور مجاوری، مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش ایران عصر پنجشنبه ۲ دی «عدم تخصیص بودجه» را دلیل تأخیر در پرداخت حقوق معلمان اعلام کرد.

او به خبرگزاری دانشجویان ایران، (ایسنا) گفت که پرداخت حقوق در اختیار خزانه است. به گفته مجاوری، حقوق معلمان پس از تخصیص بودجه از سوی خزانه پرداخت خواهد شد.

کسری بودجه آموزش و پرورش

مجاوری چهارشنبه یکم دی نیز به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران،(ایرنا) گفته بود که در صورت عدم تخصیص بودجه، وزارت‌ آموزش و پرورش برای پرداخت حقوق دی ماه معلمان نیز مشکل خواهد داشت.

او میزان کسری بودجه وزارت آموزش و پرورش را حدود ۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که این وزارت‌خانه «هیچ‌گونه پرداختی به نیروهای غیررسمی نداشته است».

مجاوری از اشتغال ۱۳ هزار نیروی قراردادی و هزاران معلم حق‌التدریسی، آزاد و سرباز معلم در آموزش و پرورش خبر داد و گفت که در صورتی که کسری بودجه این وزارت‌خانه جبران نشود، « امکان پرداخت حقوق آنها میسر نیست».

به گفته مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش این وزارت‌خانه  ۱۰ میلیارد تومان کسری بودجه انباشته دارد که ۶ میلیارد تومان آن مربوط به سال‌های گذشته است.

او از تخصیص بودجه به صورت «قطره‌چکانی» به آموزش و پرورش انتقاد کرد و از هیئت دولت خواست که بودجه این وزارت‌خانه در سال آینده را بر اساس نیازهای واقعی تأمین کند.

دولت در لایحه بودجه سال آینده ۳۳.۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته است.

به گفته مجاوری این مبلغ ۱۱.۴ هزار میلیارد تومان کمتر از اعتبار مورد نیاز اعلام شده از سوی این وزارت‌خانه به سازمان برنامه و بودجه است.

او گفت که در صورت عدم تخصیص بودجه اعلام شده، آموزش و پرورش سال آینده نیز با کسری بودجه روبرو می‌شود و پرداخت حقوق معلمان و سایر کارمندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

معلمان ایران اسفند ۹۳ در اعتراض به وضعیت معیشتی در بسیاری از شهرهای ایران تجمع و کلاس‌های درس را تعطیل کردند. پس از این اعتراض‌ها مسئولان آموزش و پرورش وعده کردند که به وضعیت معیشتی فرهنگیان رسیدگی کنند.

تابستان سال گذشته نیز معلمان برای برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل مجلس تلاش کردند اما نیروهای امنیتی مانع برگزاری این تجمع شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نسل سوخته پسا 57

    به طور کلی وضع کارمند رسمی/استخدام دائمی دولتی و نهادهای حکومتی از بقیه مزدبگیران ایران بهتر بوده است. وضع جامعه کارگرانی و ملیون ها بیکرا به مراتب وخیم تر از کارمندان محرتم بویژه معلمان گرامی ما است! اما در سال های اخیر، به دلیلی سیاست های پراشتباه و ضدمنافع ملی حاکمیت مانند جاه طلبی هسته ای و وضع تحریم های فلج کننده پرخسارت صدها میلیارد دلاری!، دولت با کسری بودجه روبرو شده است. متاسفانه علی رغم این کسری بودجه، حیف و میل بیت المال و غارت و اختلاس و انواع دزدی ها ادامه دارد! همچنان بودجه های گزافی به نهادهای سرباز و بی خاصیتی به اسم مذهب و فرهنگ و انقلاب هدر می رود!، ولی یکی از مهم ترین اقشار کشور که نقش آینده سازی ملت ایران دارند یعنی معلمان متاسفانه می بینیم حقوق معمولی شان را تاخیر دارد. این شرمساری بزرگ برای این نظام است!