ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازپس‌گیری ۱۰ روستا از داعش در عملیات رقه

نیروهای دموکراتیک سوریه در هفته اخیر موفق شده‌اند تا بیش از ۱۰ روستا را از گروه داعش در غرب رقه بازپس بگیرند. ده‌ها تن از اعضای داعش در این نبردها کشته‌ شده‌اند.

نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها در عملیات بازپس‌گیری رقه از گروه «دولت اسلامی» (داعش) دست‌کم ۱۶ عضو این گروه را کشتند. آنها با آزادسازی سه روستا در آخرین دور حملات خود، در هفته اخیر دست‌کم ۱۰ روستا را آزاد کردند.

نبردها در شمال شهر الطبقه در محور غربی رقه رخ داده‌اند

به گزارش رسانه‌های نزدیک به نیروهای کرد شمال سوریه موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» (ی پ گ)، کشته‌شدن اعضای داعش بر اثر نبردهایی در حومه غربی رقه، روز جمعه ۲۳ دسامبر و پس از گلوله‌باران مراکز فرماندهی این گروه در چندین روستای غرب این شهر رخ داد.

یکی از سخنگویان نیروهای دموکراتیک سوریه گفت که آنها چندین مقر داعش در روستاهای محور غربی شهر رقه و شمال شهر الطبقه، از جمله روستاهای جعبرالشرقی و جعبرالغربی را هدف قرار دادند.

رقه پایتخت خلافت خودخوانده داعش است. عملیات «خشم فرات» توسط نیروهای دموکراتیک سوریه به‌منظور آزادسازی رقه از روز شنبه ۶ نوامبر/ ۱۶ آبان آغاز شد. این نیروها متشکل از نیروهای کرد، شبه‌نظامیان آشوری، ارمنی، عرب و ترکمن، در ائتلاف با یگان‌های مدافع خلق هستند.

خبرگزاری «فارس» وابسته به سپاه پاسداران نیز در گزارشی شنبه ۲۴ دسامبر از تنگ‌تر شدن حلقه محاصره به دور رقه خبر داد و گفت که نیروهای دموکراتیک سوریه در جدیدترین عملیات خود ۲۱ عضو داعش را کشته‌اند. فارس از بمباران مواضع داعش در روستاهای جعبر الشرقی و جعبرالغربی به دست نیروهای ائتلاف نیز خبر داده است که بر اثر آن ۹ تن از غیرنظامیان کشته شده‌اند.

این گزارش‌ها هنوز به طور رسمی تأیید نشده‌اند. با این حال، نیروهای دموکراتیک سوریه در هفته اخیر موفق شده‌اند تا بیش از ۱۰ روستا را از گروه داعش بازپس بگیرند. نیروهای سوری به رهبری کردها حمله به شهر رقه را از غرب آن آغاز کرده‌اند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.