ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ملاقات مهدی کروبی با اعضای خانواده

۶ سال از حصر خانگی معترضان به نتیجه انتخابات ۸۸ می‌گذرد و مسئولان هر چند وقت یک بار وعده رفع حصر می‌دهند. فرزند مهدی کروبی از آمادگی پدرش برای محاکمه خبر داد.

فرزند مهدی کروبی بار دیگر از آمادگی پدرش برای حضور در دادگاه و محاکمه علنی خبر داد.

ملاقات مهدی کروبی با اعضای خانواده- عکس : آرشیو

به گزارش خبرگزاری کار ایران –"ایلنا"- اعضای خانواده مهدی کروبی ۳۰ آذر همزمان با شب یلدا با او ملاقات کرده‌اند.

حسین کروبی شنبه چهارم دی گفته است که مهدی کروبی  «از صحبت‌های برخی ائمه جمعه و مسئولان در خصوص محاکمه» باخبر است.

به گفته او، این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که مهدی کروبی پیش از این بارها خواستار تشکیل دادگاه علنی برای رسیدگی به اتهام‌های وارد شده بر خود، شده است.

کروبی فروردین امسال در نامه‌ای به حسن روحانی  خواست که به عنوان رئیس قوه مجریه از حاکم مستبد بخواهد که شرایط برگزاری دادگاه علنی برای رسیدگی به اتهامات‌اش را فراهم کند.

حسین کروبی وضعیت جسمانی مهدی کروبی را «از هر لحاظ امیدوار کننده» توصیف کرده و گفته است که پدرش به دلیل ناراحتی کمر یک ماه گذشته را به دستور پزشکان استراحت مطلق داشته و از ۱۵ روز قبل دوباره پیاده‌روی را آغاز کرده است.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی دو نامزد معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ به همراه زهرا رهنور از بهمن ۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برند.

حسن روحانی در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری وعده کرده بود که شرایط رفع حصر خانگی را فراهم کند. اما پس از آن برخی از مقام‌های دولتی «رفع حصر» را خارج از حوزه اختیارات دولت دانستند.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه ۱۶ آذر امسال در واکنش به محاکمه کسانی که «سران فتنه» نامید، گفت که قوه قضائیه آمادگی محاکمه این افراد را دارد.

به گفته او حصر خانگی این افراد بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت که این مصوبه کماکان به قوت خود باقی است و اگر شورای عالی امنیت ملی مصوبه خود را تغییر دهد، قوه قضائیه آمادگی محاکه «سران فتنه» را دارد.

محمدرضا عارف نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی یکم دی از پیگری رفع حصر خبر داده و اظهار امیدواری کرده بود که «خبرهای خوبی در باره رفع حصر و ممنوع التصویری» محمد خاتمی شنیده شود.

سخنان عارف واکنش تند برخی از ائمه جمعه و نمایندگان مجلس را به دنبال داشت. به‌گونه‌ای که مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس جمعه ۳ دی گفت که «اگر بخواهند حصر «سران فتنه» را بردارند، جایگزین آن اعدام است و نه آزادی».

کاظم صدیقی امام جمعه تهران هم طرح رفع حصر را «حرف‌های بی‌ربط» دانست و گفت که «برخی نانشان در طرح این حرف‌ها است».

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران پیش از این مخالفت صریح خود را با رفع حصر اعلام کرده و مدعی شده بود که «نظام با رافت اسلامی» با این افراد برخورد کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.