ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سقوط هواپیمای وزارت دفاع روسیه در راه سوریه

سرنشینان این هواپیما سربازان وظیفه، گروه کر نظامی معروف «الکساندروف» و چندین خبرنگار بودند که می‌خواستند جشن سال نو را در پایگاه نظامی حمیمیم در استان لاذقیه در سوریه برپا کنند.

یک هواپیمای متعلق به وزارت دفاع روسیه با بیش از ۹۰ مسافر در دریای سیاه سقوط کرد. این هواپیما پیش از این از رادارها ناپدید شده‌بود.

صحنه‌ای از اجرای گروه کر الکساندروف که برخی از اعضای آن در هواپیمای سقوط‌کرده حضور داشتند

به گزارش خبرگزاری‌های روسیه، یکشنبه ۲۵ دسامبر یک هواپیمای توپولوف مدل Tu-۱۵۴ همراه با ۹۲ سرنشین پس از برخاستن از شهر سوچی در حاشیه دریای سیاه از رادارها ناپدید شد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هواپیمایش در دریای سیاه سقوط کرده‌است.

یک منبع امنیتی روسیه که نامش محفوظ مانده است، به خبرگزاری این کشور گفته که داده‌های اولیه حاکی از سقوط هواپیما به دلیل نقص مکانیکی است. هنوز راهی برای تأیید این گزارش‌ها وجود ندارد.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، در میان این ۹۲ سرنشین، هشت خدمه پرواز و ۸۴ مسافر حضور داشتند. تکه‌های هواپیمای سقوط‌کرده در یک‌و‌نیم‌ کیلومتری ساحل در عمق پنجاه تا هفتادمتری آب‌های دریای سیاه یافت شدند.

سرنشینان این هواپیما سربازان وظیفه و هنرمندان «گروه کر الکساندروف»، یک گروه موسیقی نظامی مشهور بودند که قرار بود جشن سال نو را با نیروی هوایی این کشور در پایگاه نظامی حمیمیم در استان لاذقیه در سوریه برپا کنند.

۹ روزنامه‌نگار روس نیز در جمع این سرنشینان حضور داشتند. در میان این خبرنگاران، گروهی نیز از شیکه اول تلویزیون دولتی روسیه حضور داشتند.

در سال‌های اخیر هواپیمایی‌های تجاری روسیه هواپیماهای توپولوف مدل Tu-۱۵۴ را که اواخر دهه شصت میلادی طراحی شدند، با هواپیماهای مدرن‌تر جایگزین کرده‌اند. اما برخی از سازمان‌های دولتی از جمله وزارت دفاع همچنان از این نوع هواپیما استفاده می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.