ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست معاونان اطلاعات از مجلس برای افزایش بودجه

معاونان وزارت اطلاعات گفته‌اند که به‌طور گسترده با «گروه‌ها و حلقه‌های انحرافی» برخورد می‌کنند و از «برنامه‌های سنگین» خود برای نظارت امنیتی بر فضای مجازی سخن گفته‌اند.

معاونان وزارت اطلاعات در جلسه‌‌ای با نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برنامه‌های آینده این وزارت و وضعیت کنونی آن را تشریح کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: اطلاعات «برنامه‌های سنگینی» برای نظارت بر اینترنت دارد

حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که شب شنبه، چهارم دی جلسه‌ای با حضور نمایندگان این کمیسیون، قائم مقام و معاونان وزارت اطلاعات برگزار شده‌است که طی آن هر یک از معاونان گزارش کار خود را داده‌اند و دورنمای برنامه‌های آتی خود را شرح داده‌اند.

ثبات امنیتی ایران

در این جلسه مسئولان وزارت اطلاعات ادعا کرده‌اند که شاخص‌های امنیتی جمهوری اسلامی وضع مناسبی دارد. به ادعای آنها، ایران با توجه به شرایط امنیتی خاورمیانه از باثبات‌ترین کشورها در میان کشورهای امن این منطقه محسوب می‌شود.

آنها اعلام کرده‌اند که توانسته‌اند تلاش‌های گروه «دولت اسلامی» (داعش) برای حمله در غرب، شرق، جنوب و جنوب شرقی ایران را مهار کنند. معاونان وزارت اطلاعات همچنین از کنترل کامل خود بر گروه‌هایی همچون «جیش‌العدل» در بلوچستان ایران خبر داده‌اند. «جیش‌العدل» یک گروه سنی تندرو است که در استان سیستان و بلوچستان دست به مبارزه مسلحانه با دولت مرکزی ایران زده.

آنها همچنین از برنامه وسیع وزارت اطلاعات با آنچه در سخنان نقوی حسینی «گروه‌ها و حلقه‌های انحرافی» خوانده شده، سخن گفته‌اند.

در ادامه، سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس گفت که وزارت اطلاعات تهدیدات امنیتی را در خارج از مرزها مدیریت می‌کند.

برنامه سنگین برای فضای مجازی

بر اساس سخنان نقوی حسینی، وزارت اطلاعات ایران از «برنامه‌های سنگین» خود برای نظارت امنیتی بر فضای مجازی سخن گفته‌است.

این برنامه‌ها برای «حفظ امنیت و پالایش» فضای مجازی توصیف شده و تهدیدهای متوجه آن تهدیدهایی علیه «صنایع زیربنایی و مادر» خوانده شده‌است. بنابراین امنیت در برابر حملات سایبری همچون حمله به نیروگاه‌های هسته‌ای و سدها در ایران (که پیشتر اتفاق افتاده بود) در کنار برخورد با مخالفان در فضای مجازی در حیطه این برنامه‌ها قرار می‌گیرند.

معاونان وزارت اطلاعات به‌علاوه پیشنهادهایی برای افزایش اعتبار و بودجه این وزارت به نمایندگان پیشنهاد داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.