ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آيت‌الله دستغيب: «هر چه سريع‌تر حصر موسوی و کروبی برداشته شود»

<p>آيت&zwnj;الله علی&zwnj;محمد دستغيب، نماينده فارس در مجلس خبرگان، خواهان رفع حصر رهبران مخالفان در ايران شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش تارنمای کلمه، آيت&zwnj;الله دستغيب از مراجع تقليد منتقد حکومت که در شيراز سکونت دارد، در نامه&zwnj;ای سرگشاده به اعضای مجلس خبرگان، &laquo;حصر&raquo; ميرحسين موسوی و مهدی کروبی را &laquo;غيرقانونی و غير شرعی&raquo; خوانده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ميرحسين موسوی و مهدی کروبی از رهبران مخالف دولت به همراه همسرانشان از ۲۶ بهمن ماه گذشته به&zwnj;طور کامل در حصر خانگی قرار گرفته&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>محمد خاتمی، رئيس&zwnj;جمهور پيشين ايران نیز روز گذشته از ادامه حصرخانگی ميرحسين موسوی و مهدی کروبی ابراز نگرانی کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنین فرزندان اين دو رهبر مخالف دولت از تدام بی&zwnj;خبری درباره وضعيت والدين خود ابراز نگرانی کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در همين حال کمپين بين&zwnj;المللی حقوق بشر در ایران روز گذشته به نقل از يک منبع که نامش فاش نشده، گزارش داد که &laquo;اين دو معترض سياسی در حصرخانگی نبوده و هم&zwnj;اکنون به يک خانه امن در اطراف شهر تهران منتقل شده&zwnj;اند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>این گزارش از سوی منابع دیگر تأیید نشده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنین شورای هماهنگی راه سبز امید، از مخالفان حکومت ايران خواسته تا در اعتراض به حصر خانگی ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، ۱۰ اسفند جاری راهپيمايی کنند.<br /> <br /> شورای هماهنگی راه سبز اميد که پس از بازداشت خانگی ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، مسئوليت هماهنگی حرکت&zwnj;های جنبش سبز را بر عهده گرفت، در چهارمين بيانيه خود، زمان راهپيمايی را ساعت پنج بعدازظهر سه&zwnj;شنبه ۱۰ اسفند ۸۹ و مسير آن را از ميدان امام حسين تا ميدان آزادی تهران اعلام کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در اين بيانيه محل راهپيمايی در شهرهای ديگر ايران، خيابان&zwnj;ها و ميدان&zwnj;های اصلی اعلام شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آيت&zwnj;الله دستغيب، نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری همچنين نوشته است: &laquo;اعضای مجلس خبرگان...مکلف هستند تاظر بر اعمال رهبر جمهوری اسلامی ايران باشند و هر نوع خلاف شرعی (که در ) زير مجموعه انجام گيرد، لازم است تذکر دهند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>انتخاب رهبر در ايران و نظارت بر کار وی، بر عهده مجلس خبرگان رهبری است. با این حال مخالفان می&zwnj;گویند که مجلس خبرگان رهبری به جای نظارت بر کار رهبر، تحت فرمان وی است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين مرجع تقليد افزوده است: &laquo;ضرب و شتم افرادی که برای احقاق حق، راهپيمايی آرام دارند، جايز نيست. مرتکبان به آن&zwnj;ها مجرمند و تحت پيگرد قانونی قرار می&zwnj;گيرند و هيئت حاکمه مسئول حفظ جان و مال و آبروی آن&zwnj;ها است.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>مقام&zwnj;های قضايی جمهوری اسلامی ايران به تازگی گفته&zwnj;اند معترضانی که به خيابان&zwnj;ها بيايند &laquo;ضدانقلاب&raquo; هستند و با آن&zwnj;ها برخورد شدید می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>منابع حقوق بشری می&zwnj;گويند در دو تظاهرات اخير در ۲۵ بهمن و اول اسفند ٨٩ دست&zwnj;کم دو نفر به نام&zwnj;های صانع ژاله و محمد مختاری کشته و ده&zwnj;ها نفر نيز بازداشت شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p>

آيت‌الله علی‌محمد دستغيب، نماينده فارس در مجلس خبرگان، خواهان رفع حصر رهبران مخالفان در ايران شد.

به گزارش تارنمای کلمه، آيت‌الله دستغيب از مراجع تقليد منتقد حکومت که در شيراز سکونت دارد، در نامه‌ای سرگشاده به اعضای مجلس خبرگان، «حصر» ميرحسين موسوی و مهدی کروبی را «غيرقانونی و غير شرعی» خوانده است.

ميرحسين موسوی و مهدی کروبی از رهبران مخالف دولت به همراه همسرانشان از ۲۶ بهمن ماه گذشته به‌طور کامل در حصر خانگی قرار گرفته‌اند.

محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين ايران نیز روز گذشته از ادامه حصرخانگی ميرحسين موسوی و مهدی کروبی ابراز نگرانی کرد.

همچنین فرزندان اين دو رهبر مخالف دولت از تدام بی‌خبری درباره وضعيت والدين خود ابراز نگرانی کرده‌اند.

در همين حال کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ایران روز گذشته به نقل از يک منبع که نامش فاش نشده، گزارش داد که «اين دو معترض سياسی در حصرخانگی نبوده و هم‌اکنون به يک خانه امن در اطراف شهر تهران منتقل شده‌اند.»

این گزارش از سوی منابع دیگر تأیید نشده است.

همچنین شورای هماهنگی راه سبز امید، از مخالفان حکومت ايران خواسته تا در اعتراض به حصر خانگی ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، ۱۰ اسفند جاری راهپيمايی کنند.

شورای هماهنگی راه سبز اميد که پس از بازداشت خانگی ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، مسئوليت هماهنگی حرکت‌های جنبش سبز را بر عهده گرفت، در چهارمين بيانيه خود، زمان راهپيمايی را ساعت پنج بعدازظهر سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۸۹ و مسير آن را از ميدان امام حسين تا ميدان آزادی تهران اعلام کرده است.

در اين بيانيه محل راهپيمايی در شهرهای ديگر ايران، خيابان‌ها و ميدان‌های اصلی اعلام شده است.

آيت‌الله دستغيب، نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری همچنين نوشته است: «اعضای مجلس خبرگان...مکلف هستند تاظر بر اعمال رهبر جمهوری اسلامی ايران باشند و هر نوع خلاف شرعی (که در ) زير مجموعه انجام گيرد، لازم است تذکر دهند.»

انتخاب رهبر در ايران و نظارت بر کار وی، بر عهده مجلس خبرگان رهبری است. با این حال مخالفان می‌گویند که مجلس خبرگان رهبری به جای نظارت بر کار رهبر، تحت فرمان وی است.

اين مرجع تقليد افزوده است: «ضرب و شتم افرادی که برای احقاق حق، راهپيمايی آرام دارند، جايز نيست. مرتکبان به آن‌ها مجرمند و تحت پيگرد قانونی قرار می‌گيرند و هيئت حاکمه مسئول حفظ جان و مال و آبروی آن‌ها است.»

مقام‌های قضايی جمهوری اسلامی ايران به تازگی گفته‌اند معترضانی که به خيابان‌ها بيايند «ضدانقلاب» هستند و با آن‌ها برخورد شدید می‌شود.

منابع حقوق بشری می‌گويند در دو تظاهرات اخير در ۲۵ بهمن و اول اسفند ٨٩ دست‌کم دو نفر به نام‌های صانع ژاله و محمد مختاری کشته و ده‌ها نفر نيز بازداشت شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mory

    <p>من از مرجع سبز ایران آیت الله دستغیب تشکر میکنم ، درود بر ایشان</p>

  • mory

    <p>با تشکر از رادیو زمانه به خاطر انتشار بیانیه مهم و شجاعانه آیت الله سید علی محمد دستغیب ، سلام و درود بر موسوی و کروبی و دستغیب</p>

  • کاربر مهمانbabam

    <p>این آیت اله های ریز و درشت که هم جنسان آنها بهائی کشی و تکفیر دگراندیشان کار هر روزه شان بود وهست بسیار دیر از خواب ناجوانمردی بیدار میشوند. نمونه های آن رفسنجانی وخاتمی و کروبی که گویا در سال 1367در ایران نبودند ودر هپروت سیر میکردند</p>

  • akbar

    <p>درود بر آیت&zwnj;الله دستغیب....بقیه مراجع که از ترس قطع مواجب از طرف دولت مثل موش در لانه خود فرو رفتند و ....</p>

  • کاربر مهمان بی نام و نشان

    <p>با درود و سپاس بی پایان به آیت الله دستغیب و همچنین تشکر از رادیو زمانه بابت درج این مطلب. </p> <p>از اینکه شماهم خودرا به خطر افکندید و بیانیه ای صادر فرمودید سپاسگزارم. </p> <p>اما عالیجناب مستحضر باشید که کار از بیانیه صادرکردن گذشته و پس از اینکه حکومت مطمءن شود که خطز چندانی در امحاء موسوی و کروبی برایش وجود ندارد به سراغ یک یک شما آخوندهای به اصطلاح "هم سیخ و هم کباب نگهدار" اصلاح-طلب خواهند آمد و همگی را به دوردستاهای نامعلوم خواهند برد. </p> <p>راه حل این مشکل اینست که روز سه شنبه همه جضرات آیات عظام برای یکبار هم که شده از نشانه و حجت خدا بودن دست بردارند و بین ما مردم ظاهر شوند. با حضورتان در کانون جنبش هم مردم را تشویق و تشجیع خواهید کرد، هم اوباشان ممکن است کمتر به پرخاشجویی بپردازند و هم جان شما عزیزان از بلایی که هم اکنون به نامتان در بیت رهبری رقم زده شده محفوظتر خواهد ماند. به خصوص در شیراز که موج جنبش سبز دامنه نوسان و صلابت وسیعی را از خود در 25 بهمن و 1 اسفند 88 نشان داد و شما میتوانید با آرامش خاطر به میان ما بیایید. </p> <p>بیرون نیامدن شما و با مردم نبودن شما در روزهای سه شنبه 10و 17 و 24 اسفند به مصابه صادر کردن جواز دفن روحانیون میانه رو و اصلاح طلب یا بی طرف در آینده نزدیک خواهد بود. چه این امر به گستاخی سید علی و ارازل و اوباش ولایتمدارش اضافه خواهد کرد. </p> <p>در این برهه از زمان نیامدن و استخاره کردن همان و تلف شدن جان عده ای منجمله خود جنابعالی همان. داستان سه ماهی را از کتاب مثنوی حتما به خاطر دارید. آرزوی بنده اینست که مثل آن ماهی عاقل هم اکنون "عزم راه مشکل جانکاه کنید." و با این یاران محراب و مسجد "مشورتی" هم نکنید که به یقین شما را از "مقدرت سست" خواهند کرد. اگر الان حرکت نکنید چندروز دیگر در دام "صیادعلی" گرفتار خواهید شد. شاید نحوه سخنان صریح بنده به گستاخی شبیه باشد اما قصد بنده چنین نیست و از پیشگاه شما تقاضای عفو دارم. </p> <p>به این ترتیب در خانه ماندن و گفتن اینکه انشاالله گرگ نیست شما را و دیگر روحانیون اصلاح-طلب را بیمه نخواهد کرد ولی با بیرون آمدن و پیوستن به مردم جنبش تقویت میشود و جان شماعزیزان از هم خطر مرگ خزنده ای که از بیت رهبری به سوی شما در حرکت است مصون خواهد ماند. </p> <p>اگر هم خدای ناکرده مورد ضرب و شتم و بی حرمتی ارازل قرار بگیرید که احتمال وقوع آن زیاد هم هست مطمِءن باشید که "سنگ بی ارزش اگر کاسه زرین شکند قیمت سنگ نیفزایدو زر کم نشود"<br /> دشوارترین حالت ممکن آست که شما هم در این ددگیریها به درجه رفیع شهادت نایل شوید. در اینصورت خون شما نهال جنبش مردمی ایران را آبیاری خواهد کرد و نام شما در تاریخ ایران جاودان خواهد ماند. </p> <p>با احترام و به امید زیارت شما در خیابان زند در روزهای سه شنبه. </p>