ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دستگیری ۱۶۰۰ نفر در ترکیه به اتهام «ترویج تروریسم» در شبکه‌های اجتماعی

وزارت کشور ترکیه گفت که نیروهای امنیتی پلیس ترکیه بیش از ۱۶۰۰ نفر را شش ماه آخر سال ۲۰۱۶ به اتهام ترویج تروریسم در رسانه‌های اجتماعی بازداشت کرده است.

پس از کودتای نافرجام ترکیه، پلیس امنیتی این کشور بیش از ۱۶۰۰ شهروند را به اتهام طرفداری از جنبش فتح‌الله گولن یا مخالفت با دولت حاکم در شبکه‌های اجتماعی، دستگیر کرده است.

مقامات ترکیه گفتند در حال بررسی پرونده ۱۰ هزار مظنون‌اند که از رسانه‌های اجتماعی برای «حمایت از تروریسم» استفاده می‌کنند

وزارت کشور ترکیه در بیانیه‌ای، روز ۲۴ دسامبر/۴ دی گفت که نیروهای امنیتی پلیس ترکیه بیش از ۱۶۰۰ نفر را در شش ماه آخر سال ۲۰۱۶ به اتهام ترویج تروریسم در رسانه‌های اجتماعی بازداشت کرده‌اند.

مقامات ترکیه گفته‌اند که در حال بررسی پرونده ۱۰ هزار نفر هستند که به آنها مظنون‌اند که از رسانه‌های اجتماعی برای «حمایت از تروریسم» استفاده می‌کنند.

در ادبیات سیاسی پس از کوتای نافرجام ۱۵ ژوئیه در ترکیه، «حمایت از تروریسم» تبدیل به اتهامی برای حامیان فتح‌الله گولن و دیگر گروه‌های مخالف حزب حاکم «عدالت و توسعه» شده است.

وزارت کشور ترکیه گفت است که در شش ماه گذشته دقیقاً ۱۶۵۶ نفر تنها برای فعالیت‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی بازداشت شدند. در میان آنها ۱۲۰۳ با قید وثیقه، تعهد قضایی و دیگر تعهدها آزاد شدند. حدود ۸۴ مظنون هم همچنان در مرحله بازجویی و در بازداشت پلیس هستند.

دولت اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اکتبر سال ۲۰۱۶ با پایان سه ماه «وضعیت اضطراری پس از کودتا» اعلام کرد که وضعیت فوق العاده دست‌کم سه ماه دیگر تمدید می‌شود.

از کودتای نافرجام ترکیه که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، آن را منتسب به جنبش فتح الله گولن دانسته، ده‌ها هزار نفر از اساتید، نیروهای نظامی و پلیس، مدیران، کارمندان و معلمان در ترکیه به ظن داشتن ارتباط با این جنبش اخراج و یا بازداشت شده‌اند.

شبکه‌های اجتماعی مانند «توئیتر» هم در دوران «وضعیت اضطراری پس از کودتا» چندین بار مسدود شده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.