ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کودک‌فروشی در بیمارستان‌های تهران

سازمان بهزیستی پیگیری‌هایی با معاونت درمان وزارت بهداشت انجام داده تا در صورت مواجهه با کودک‌فروشی، کودک تحویل خانواده داده شود.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی خبرهای مربوط به کودک‌فروشی در برخی از بیمارستان‌های تهران را تایید کرد.

در بیمارستان‌های تهران کودک‌فروشی رخ می‌دهد

حبیب‌الله مسعودی فرید یکشنبه پنجم آبان‌ماه در گفت‌و‌گو با روزنامه «آرمان»، کودک‌فروشی در بیمارستان‌های پایتخت را معضلی دانست که ارتباط مستقیمی با سازمان بهزیستی ندارد. با این حال به گفته او، سازمان بهزیستی پیگیری‌هایی با معاونت درمان وزارت بهداشت انجام داده تا در صورت مواجهه با موردی مشکوک، مقامات بهزیستی بتوانند سریعاً اورژانس ۱۲۳ را در جریان قرار دهند تا کودک تحویل خانواده داده شود.

اوایل ماه آبان‌ رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران نیز سازمان بهزیستی را متهم کرده بود که برای جلوگیری از کودک‌فروشی در اطراف بیمارستان‌های پایتخت اقدام موثری صورت نداده است.

به گفته مسعودی فرید، کودک ‌فروشی جرمی است که در بیمارستان‌های پایتخت در حال وقوع است. مشخص نیست که با وجود این اظهارات، آیا تحویل کودک به خانواده می تواند از تکرار این جرم جلوگیری کند. این در حالی است که به گفته کارشناسان، بسیاری از این نوزادان به مادران بدون همسر فقیر یا بی‌خانمان و یا خانواده‌های بسیار تنگدست تعلق دارند که خود نیازمند کمک و حمایت سازمان بهزیستی هستند.

مسعودی فرید همچنین درباره مسائل دیگری از جمله کودک آزاری، کودکان بی‌سرپرست و فرار دختران از خانه نیز توضیحاتی ارائه داد. بر این اساس، ۱۸ خانه امن در سرتاسر کشور برای حمایت از زنان در معرض آسیب فعال هستند. مسعودی فرید هدف سازمان بهزیستی را بازگرداندن فرد در معرض آسیب به خانواده توصیف کرد و گفت در صورت ناممکن‌بودن این کار، فرد یادشده در مراکز نگهداری خواهد شد.

به گفته معاون اجتماعی سازمان بهزیستی، سال گذشته ۱۲۰۰ زن در معرض آسیب و خشونت خانگی در این مراکز نگهداری شده اند، و در سال جاری نیز تا به حال ۸۰۰ نفر به این مراکز مراجعه کرده اند. از این تعداد حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد دختران به خانواده های خود بازمی‌گردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.